Sławomir Kozłowski

Sławomir Kozłowski Dyrektor Centrum
Przetwarzania Danych
w Exea sp. z o.o.

Temat: Problem z IOSem

Wdrażając w firmie transparentne proxy natrafiłem na problem z IOSem. Okazało się, że wersja w którą wyposażone są routery w firmie (12.4 1c) generuje błędy w protokole WCCP wykorzystywanym do komunikacji z zewnętrznym serwerem proxy. Kłopot w tym, iż routery są z 2006 roku.
Czy orientuje się ktoś, jak mógłbym uzyskać jakieś poprawki usuwające tego buga? Dodam, że błąd ten jest opisany nawet na oficjalnej stronie cisco. Oczywiście kontrakt serwisowy już dawno wygasł. Czy jedynym wyjściem z tej sytuacji jest zakup nowego kontraktu serwisowego na nowego IOSa, czy też istnieje jakaś droga przez którą takie łaty można uzyskać bezpłatnie.

konto usunięte

Temat: Problem z IOSem

Sławomir Kozłowski:
Wdrażając w firmie transparentne proxy natrafiłem na problem z IOSem. Okazało się, że wersja w którą wyposażone są routery w firmie (12.4 1c) generuje błędy w protokole WCCP wykorzystywanym do komunikacji z zewnętrznym serwerem proxy. Kłopot w tym, iż routery są z 2006 roku.
Czy orientuje się ktoś, jak mógłbym uzyskać jakieś poprawki usuwające tego buga? Dodam, że błąd ten jest opisany nawet na oficjalnej stronie cisco. Oczywiście kontrakt serwisowy już dawno wygasł. Czy jedynym wyjściem z tej sytuacji jest zakup nowego kontraktu serwisowego na nowego IOSa, czy też istnieje jakaś droga przez którą takie łaty można uzyskać bezpłatnie.

Poproś kolegę z loginem do Cisco o ściągnięcie nowszego softu i już.
Sławomir Kozłowski

Sławomir Kozłowski Dyrektor Centrum
Przetwarzania Danych
w Exea sp. z o.o.

Temat: Problem z IOSem

Grzegorzu, nawiasz do złego :)
Oczywiście jest to wyjście, mało tego - login do cisco mam, po zakupie parę lat temu wprowadziłem cały sprzęt do profilu. A że przegrzebałem całe cisco.com i poza kontraktami serwisowymi nic więcej nie znalazłem (polityka dotycząca IOSa jest wg. mnie krzywdząca klientów), zapytuję czy ktoś może zna jakąś tajemną drogę. Bo jawna to ona na pewno nie jest o ile istnieje.
Andrzej M.

Andrzej M. Inżynier Sieciowy,
CCIE (RS, SP) #38598

Temat: Problem z IOSem

Najlepiej zapytać u partnera Cisco, gdzie był kupowany sprzęt.
Aczkolwiek wydaje mi się, że legalnie można to zrobić tylko wtedy, kiedy się posiada aktywny kontrakt serwisowy ;/
Sławomir Kozłowski

Sławomir Kozłowski Dyrektor Centrum
Przetwarzania Danych
w Exea sp. z o.o.

Temat: Problem z IOSem

W przypadku aktywnego kontraktu serwisowego na pewno mógłbym zaktualizować do najnowszej wersji. Ale podobno, nie mając kontraktu mogę (ale jest to informacja niesprawdzona) zaktualizować do najnowszej poprawki bezpieczeństwa.
Kuriozalny fakt jest taki, iż IOS nie mógł się popsuć przez używanie go w okresie 2-3 lat. To jest ewidentny błąd softu. Nie chcę nowych funkcjonalności - chcę tylko pozbyć się tego błędu.
Kontakt z partnerem Cisco chyba jednak będzie w tym przypadku niezbędny, chciałem tego uniknąć bo na pewno ekipa zmieniła się w tej firmie już ze dwa razy i będzie to droga przez mękę, szukanie faktur itd.
PS. Firma za router zapłaciła 25tyś i nie można w ramach tego zakupu nawet pobrać firmware'u bez wad... porażka

konto usunięte

Temat: Problem z IOSem

Sławomir Kozłowski:
się w tej firmie już ze dwa razy i będzie to droga przez mękę, szukanie faktur itd.

jesli miales kontrakt serwisowy to partnerowi powinien wystarczyc serial number routera, zeby ten fakt potwierdzic.

konto usunięte

Temat: Problem z IOSem

Jeśli sprawa jest wciąż nierozwiązana, to proszę o kontakt i sh version z routera, postaram się pomóc (zgodnie z prawami licencyjnymi).

Mariusz Trojanowski.



Wyślij zaproszenie do