Kamil Adamski

Kamil Adamski Senior Procurement
Consultant /
Business Development

Temat: Pojęcie "footfallu" i "współczynnika konwersji" w...

Witajcie,
od jakiegoś czasu prowadzę wraz z kolegami bloga dotyczącego liczenia oraz badania zachowań klientów w sklepach tradycyjnych http://blog.cleverpath.pl

Chciałbym zapytać o Wasze doświadczenia w zakresie liczenia osób odwiedzających sklepy/galerie handlowe i stosowania współczynnika konwersji jako miernika efektywności funkcjonowania sklepów.

Czy często spotykacie się z pojęciem "footfallu" oraz "współczynnika konwersji"? Czy te obszary znane są tylko w dużych sieciach detalicznych czy również w mniejszych punktach handlowych?Kamil Adamski edytował(a) ten post dnia 08.01.13 o godzinie 20:40
Dominika M.

Dominika M.
http://www.skillpoin
t.com.pl

Temat: Pojęcie "footfallu" i "współczynnika konwersji" w...

Raczej to chyba kwestia większych podmiotów, z tego co wiem, coraz więcej galerii handlowych ma liczniki. W obiektach nowych to niemalże standard. Wobec tego teoretycznie mniejsi najemcy mają dostęp do tych danych. Niestety, sądząc po rozmowach z mniejszymi przedsiębiorcami, dane o konwesji służą rozliczaniu kierowników z nałożonych na nich celów sprzedażowych. Rzadko miewam kontakt z ludźmi autentycznie zainteresowanych tymi analizami. A może miałam dotychczas po prostu pecha?
Kamil Adamski

Kamil Adamski Senior Procurement
Consultant /
Business Development

Temat: Pojęcie "footfallu" i "współczynnika konwersji" w...

Prawda - większe sieci handlowe mogą mieć wytyczne narzucone przez Centralą w zakresie stosowania urządzeń liczących i na podstawie danych mogą oceniać pracę pracowników w poszczególnych punktach handlowych.
Galerie handlowe mogą mieć liczniki mierzące liczbę osób ogólnie w całym obiekcie. Z mojej wiedzy wynika, że wówczas nie zawsze dzielą się tymi danymi ze swoimi najemcami.
Inną kwestią jest montowanie liczników przy każdym lokalu już na etapie budowy centrum handlowego - wówczas działa to na zasadzie zintegrowanego systemu, którym zarządza dyrekcja obiektu.

Tak jak pisze Pani Dominika, dane o konwersji mogą być dla kierowników sklepów swego rodzaju zmorą. A przecież dane o footfallu i konwersji mogą służyć do innych celów, np. do ustalenia momentu otwarcia/zamknięcia kas czy określenia liczby personelu potrzebnego do obsługi klientów.
Dominika M.

Dominika M.
http://www.skillpoin
t.com.pl

Temat: Pojęcie "footfallu" i "współczynnika konwersji" w...

O tym ostatnim nie wszyscy wiedzą. Można to zrobić śledząc bloga Cleverpath:)
Michał J.

Michał J. Menadżer

Temat: Pojęcie "footfallu" i "współczynnika konwersji" w...

ustalanie godzin otwarcia/zamknięcia jest raczej regulowane umową najmu w danym centrum.
Poszczególne sklepy na ogół nie maja swobody w ich zmianie.

Ale oczywiście w przypadku mniejszych obiektów, czy sklepów "ulicznych" liczniki wejść powinny być jak najbardziej wytycznymi do ustalania godzin handlu.

Natomiast konwersję stosuje się do wielu rzeczy - począwszy od prognoz planów sprzedaży do ustalania targetów i oceny poziomu obsługi klienta bądź stopnia atrakcyjności oferty, bądż zatowarowania.
Kamil Adamski

Kamil Adamski Senior Procurement
Consultant /
Business Development

Temat: Pojęcie "footfallu" i "współczynnika konwersji" w...

Panie Michale - to prawda, ze godziny otwarcia są raczej regulowane umową najmu, ale sama galeria, ustalając godziny otwarcia całego obiektu, również może wesprzeć się analizą o odwiedzalności. Więcej o tym, jak mądrze ustalić godziny otwarcia piszemy na łamach naszego bloga http://blog.cleverpath.pl/godziny-otwarcia-sklepu/

Pisze Pan o innych zastosowaniach współczynnika konwersji - czy dotyczą one raczej dużych sieci handlu detalicznego czy również mniejszych pojedynczych sklepów? Kto te targety ustala?Kamil Adamski edytował(a) ten post dnia 08.01.13 o godzinie 20:41
Michał J.

Michał J. Menadżer

Temat: Pojęcie "footfallu" i "współczynnika konwersji" w...

Ja sie raczej nie spotkałem sie, zeby ch planowalo godziny otwarcia na podstawie footfallu, a link nie działa.

Analiza konwersji w malych sieciach ma kilka barier.
Po pierwsze liczniki wejsc kosztuja, po drugie przy malej ilosci punktow handlowych moze byc trudno wyznaczyć targety czy referencje, po trzecie wreszcie - w nie kazdej branzy konwersja jest istotna.

Zresztą nawet w duzych sieciach, np spozywczych, konwersja nie ma praktycznego znaczenia.

No, ale jak juz ma - np w branży odzieżowej (fashion) - to targety sa wypadkową średniej referencji i życzeń zarządzających
Kamil Adamski

Kamil Adamski Senior Procurement
Consultant /
Business Development

Temat: Pojęcie "footfallu" i "współczynnika konwersji" w...

Link do artykułu już działa: http://blog.cleverpath.pl/godziny-otwarcia-sklepu/

Ale nikt też nie mówi, że planowanie godzin otwarcia CH na podstawie footfallu to nie jest dobre rozwiązanie.

Z niewielkimi punktami handlowymi się zgodzę, natomiast nie posiadając urządzeń liczących, a tym samym danych do analizy, pozostaje im wnioskowanie przede wszystkim na podstawie danych z kas fiskalnych, które nie do końca odzwierciedla sytuację w obiekcie.

Co do samej konwersji to racja, branża spożywcza jest dobrym przykładem.
Inaczej jest także w przypadku galerii handlowej, gdzie współczynnik konwersji może przekroczyć 100% (jest w tym przypadku nieograniczony, gdyż jeden odwiedzający wchodząc do galerii dokonuje często więcej niż jednego zakupu w różnych sklepach na terenie centrum handlowego).

Następna dyskusja:

Atrakcyjne imprezy rozrywko...




Wyślij zaproszenie do