Temat: Panasonic KX-TDE600 do biura i call center co sądzicie ?

Marcin Grabowski:

Slican, Panasonic, LGE, NEC itp. są producentami central telefonicznych od kilkunasty, kilkudziesięciu lat i nie wiem dlaczego uważa się ze ludzi z nich korzystający nie mają pojęcia o ich funkcjonalności i możliwościach. Wątpię aby usługi realizowane przez te systemy były wątpliwej jakości a użytkownicy żyli ze świadomością że nigdy nie wiadomo czy system padnie.Marcin Grabowski edytował(a) ten post dnia 08.10.10 o godzinie 16:29

powód różnicy cen jest dość prosty - na świecie jest tylko kilka firm , które tworzą coś nowego - reszta to praca odtwórcza ....

konto usunięte

Temat: Panasonic KX-TDE600 do biura i call center co sądzicie ?

powód różnicy cen jest dość prosty - na świecie jest tylko kilka firm , które tworzą coś nowego - reszta to praca odtwórcza ....

Czyżby? Moja ocena jest nieco odmienna. Skostniałe dinozaury traktują nowości raczej w kategorii tzw. dopust boży niż szansa, wystarczy spojrzeć ile czasu zajęła np Avaii adaptacja SIPa do swoich systemów. A kasę zdaje się molochy w obecnych czasach znacznie chętniej wydają na benefity dla przerośniętego korporacyjnego managementu niż na badania i odkrywanie nowych rewolucyjnych technologii. W kryzysie trzeba było ciąć koszty, Managementu i Handlowców przecież nie zredukują, to kto poszedł pod nóż jak nie R&D :) ?. Firmy pokroju Siemens, Alcatel, Avaya przynajmniej w zakresie pbxów są zainteresowane głównie zachowaniem rynkowego status quo i niedopuszczeniem nowych dynamicznych graczy żeby mogły zachować dyktat absurdalnie wysokich cen na swoje klocki typu dedykowany 'telefon systemowy' ;-). Na szczęście obserwuję zmianę pokoleniową na stanowiskach IT Mangerów i co za tym idzie zmianę mentalną.'Młode wilki' mają więcej odwagi do sięgania po mniej 'tradycyjne' rozwiązania i nie przeptłacania za znane logo na sprzęcie.

Pozdrawiam

Temat: Panasonic KX-TDE600 do biura i call center co sądzicie ?

Marcin W.:
powód różnicy cen jest dość prosty - na świecie jest tylko kilka firm , które tworzą coś nowego - reszta to praca odtwórcza ....

Czyżby? Moja ocena jest nieco odmienna. Skostniałe dinozaury traktują nowości raczej w kategorii tzw. dopust boży niż szansa, wystarczy spojrzeć ile czasu zajęła np Avaii adaptacja SIPa do swoich systemów. A kasę zdaje się molochy w obecnych czasach znacznie chętniej wydają na benefity dla przerośniętego korporacyjnego managementu niż na badania i odkrywanie nowych rewolucyjnych technologii. W kryzysie trzeba było ciąć koszty, Managementu i Handlowców przecież nie zredukują, to kto poszedł pod nóż jak nie R&D :) ?. Firmy pokroju Siemens, Alcatel, Avaya przynajmniej w zakresie pbxów są zainteresowane głównie zachowaniem rynkowego status quo i niedopuszczeniem nowych dynamicznych graczy żeby mogły zachować dyktat absurdalnie wysokich cen na swoje klocki typu dedykowany 'telefon systemowy' ;-). Na szczęście obserwuję zmianę pokoleniową na stanowiskach IT Mangerów i co za tym idzie zmianę mentalną.'Młode wilki' mają więcej odwagi do sięgania po mniej 'tradycyjne' rozwiązania i nie przeptłacania za znane logo na sprzęcie.

Pozdrawiam

to wszystko OK i zgoda , ale z tym czasem adaptacji SIPa bym nie przesadzał , duże firmy testują głównie w LABO, a nie na użytkownikach. SIP to jednak nie to samo co np ustabilizowany ISDN :)
Marcin Grabowski

Marcin Grabowski Architekt rozwiązań
telekomunikacyjnych
doradca

Temat: Panasonic KX-TDE600 do biura i call center co sądzicie ?

Marek R.:
to wszystko OK i zgoda , ale z tym czasem adaptacji SIPa bym nie przesadzał , duże firmy testują głównie w LABO, a nie na użytkownikach. SIP to jednak nie to samo co np ustabilizowany ISDN :)


Tylko operatorzy będą wreszcie usieli skończyć inwestować w tranzytówki, będą szukali tańszej ewentualności więc przejście na SIP'a jest nieuniknione, no chyba że jeszcze coś w tym temacie się niedługo zmieni.

Łącza symetryczne z gwarancją już szeroko dostępne wiec wszystko na dobrej drodze do szerszego dostępu do SIP Trunk.

Musimy się jeszcze tylko nauczyć go robić popranie robić, tylko jak to jest poprawnie skoro interpretacja RFC jest jak widać po naszym rynku dość szeroko pojęta.

Na chwile obecną instalujemy raczej małe centralki z SIP Trunk, 4-8 kanałów.
W większych systemach są to raczej łącza backup, bądź dedykowane do realizacji połączeń na niektóre kierunki. Ale tendencja jak najbardziej zwyżkowa.
Marcin G.

Marcin G. Dyrektor Działu
Sprzedaży - Sektor
Finanse, Atende S.A.

Temat: Panasonic KX-TDE600 do biura i call center co sądzicie ?

Panowie,
Nie przesadzajmy z tym SIPem. Miał to być uniwersalny standard, a tak na prawdę w standardzie jest tylko kilka najprostrzych funkcji telefonów...

Chyba większość producentów, którzy chcą w telefonach SIPowych mieć funkcje centrali już przystosował ten protokół pod swoje potrzeby...
Marcin G.

Marcin G. Dyrektor Działu
Sprzedaży - Sektor
Finanse, Atende S.A.

Temat: Panasonic KX-TDE600 do biura i call center co sądzicie ?

Marcin Grabowski:

Proszę o wyjaśnienie jak IP (w porównaniu do wyposażeń TDM) po stronie wewnętrznej przenosi się na tańsze rozmowy ?

Ok, przy niektórych rozwiązaniach , nie wymaga podczas wdrożenia inwestowania w drugi rodzaj okablowania specjalnie pod wyposażenia TDM ale to nie ma nic wspólnego z tańszymi rozmowami.

Czy centrala jest cyfrowa,hybrydowa, czy IP nie ma w tej chwili problemu aby je sieciować po IP czy podłączyć SIP Trunk. I to dla mnie są tańsze koszta połączeń.
Faktycznie, IP i TDM przy połączeniach ma niewiele wspólnego z kosztami rozmów,
Ale jesli bierzemy już pod uwagę budowę nowej infrastruktury nie widzę już sensu w ładowanie się w TDM, no chyba, że to mały system...
Jednak sieć, dodatkowo z PoE + karty jednego rozaju, + switche w telefonach, autoryzacja w jednym serwerze, jeden system bezpieczeństwa, integracja z systemami firmy, czy to CRM, czy nawet exchange, inne, dają bardzo duże oszczędności w porównaniu z infrastrukturą mieszaną...

Bo te duże rozwiązania też przecież są mieszane, choć nie nazywane jak to czyni Panasonic - hybrydowymi :)

konto usunięte

Temat: Panasonic KX-TDE600 do biura i call center co sądzicie ?

Marcin G.:
Panowie,
Nie przesadzajmy z tym SIPem. Miał to być uniwersalny standard, a tak na prawdę w standardzie jest tylko kilka najprostrzych funkcji telefonów...

Chyba większość producentów, którzy chcą w telefonach SIPowych mieć funkcje centrali już przystosował ten protokół pod swoje potrzeby...

No właśnie ci nowi gracze prezentują inne podejście. Po prostu przystosowali swoje centrale do poprawnej współpracowały z aparatami popularnych marek jak Polycom, Linksys, Aastra, Snom, Grandstream, Yealink, itp.. I okazuje się że jak się chce to mimo niedostatków 'standaru' SIPa jednak da się zrobić i provisioning aparatów z centrali, i BLFy, i książkę tel, i poł. konferencyjne, parkowanie rozmów a nawet paging. Tylko wtedy niema jak sprzedawać 'dedykowanych' aparatów po kilkaset USD sztuka i właśnie tu jest pies pogrzebany :).
Marcin G.

Marcin G. Dyrektor Działu
Sprzedaży - Sektor
Finanse, Atende S.A.

Temat: Panasonic KX-TDE600 do biura i call center co sądzicie ?

Spokojnie, Ja do ALU równiez dostarczam aparaty Polycoma,Thompsona, itd

A jeśli chodzi o Yealinka to właśnie koło 10 000 sztuk zdaje się gdzieś mi leci :)
Nie ma z nimi problemu również pod PABX ALU, nie wiem jak innych, ale też podejrzewam, że są zintegrowane...
Marcin Grabowski

Marcin Grabowski Architekt rozwiązań
telekomunikacyjnych
doradca

Temat: Panasonic KX-TDE600 do biura i call center co sądzicie ?

Marcin G.:

Faktycznie, IP i TDM przy połączeniach ma niewiele wspólnego z kosztami rozmów,
Ale jesli bierzemy już pod uwagę budowę nowej infrastruktury nie widzę już sensu w ładowanie się w TDM, no chyba, że to mały system...
Jednak sieć, dodatkowo z PoE + karty jednego rozaju, + switche w telefonach, autoryzacja w jednym serwerze, jeden system bezpieczeństwa, integracja z systemami firmy, czy to CRM, czy nawet exchange, inne, dają bardzo duże oszczędności w porównaniu z infrastrukturą mieszaną...


Jest dokładnie tak jak Pan napisał, ale dotyczy to klientów którzy mają odpowiednie zasoby finansowe przeznaczone w inwestycję w IT, czyli fragment firmy który zawsze generuje tylko i wyłącznie koszta :-).

Na chwile obecną cięzko jest znaleźć klienta który od ręki potrafi otworzyć portfel i dokonać takiej "rewolucji". Dobrze jest jak dotyczy to na przykład klienta który zmienia siedzibę firmy, wtedy inwestycję na infrastrukturę są w stanie pokryć cześć kosztów związanych z zaawansowanym technologicznie systemem i aplikacjami z nim skojarzonymi.

Natomiast co z klientami którzy mają już istniejąca infrastrukturę kablową i nie planowali w najbliższym czasie jej modernizacji ?
Wtedy klient jest zainteresowany rozwiązaniem "mieszanym" czy jak to wcześniej napisałem "hybrydowym", o nieco ograniczonej funkcjonalności niż system który uruchamiany byłby tylko na infrastrukturze "komputerowej".

Zarówno Pan jak i Ja jak i p. Marcin Walter oferujemy rozwiązanie o zbliżonej funkcjonalności ale dla zgoła innej gamy klientów :-).

A co do rozwiązań SIP nie miałem do czynienia z tyloma produktami i jak widzę mam w tym przypadku sporo mniejsze doświadczenie niż Panowie, ale co do niektórych producentów nie byłbym tak optymistycznie nastawiony. Z doświadczenia wiem ze nie do końca wszystko dobrze ze sobą współpracuje nawet jeśli producent tak deklaruje.

Może niedługo skoro mają Panowie takie dużo doświadczenie w rozwiązaniach opartych o SIP będę mógł Panom, zaproponować testy aparatów SIP LGE albo testy przełaczników LGE.

Pozdrawiam,
Marcin G.
Marcin G.

Marcin G. Dyrektor Działu
Sprzedaży - Sektor
Finanse, Atende S.A.

Temat: Panasonic KX-TDE600 do biura i call center co sądzicie ?

Marcin Grabowski:

Może niedługo skoro mają Panowie takie dużo doświadczenie w rozwiązaniach opartych o SIP będę mógł Panom, zaproponować testy aparatów SIP LGE albo testy przełaczników LGE.

Z mojej strony to radziłbym do producenta, bo ja to tylko dystrybutor jestem :(

Następna dyskusja:

Systemy Call Center na linuxie




Wyślij zaproszenie do