Marcin B.

Marcin B. Kierownik ds.
Wsparcia Sprzedaży

Temat: Panasonic KX-TDE600 do biura i call center co sądzicie ?

Witam
Planuję zakup centrali do biura i małego call center (około 150 telefonów w biurze + 10 stanowisk na CC).Z różnych względów wybór padnie chyba na centralę Panasonic KX-TDE600. Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia z tym sprzętem proszę o opinię.

Dodatkowo proszę o informację jakiej jakości jest system raportowania ruchu z tej centrali (odebrane, nieodebrane, czasy połączeń itp)

Pozdrawiam
Marcin Bączek

konto usunięte

Temat: Panasonic KX-TDE600 do biura i call center co sądzicie ?

Marcin Bączek:
Witam
Planuję zakup centrali do biura i małego call center (około 150 telefonów w biurze + 10 stanowisk na CC).Z różnych względów wybór padnie chyba na centralę Panasonic KX-TDE600. Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia z tym sprzętem proszę o opinię.

Dodatkowo proszę o informację jakiej jakości jest system raportowania ruchu z tej centrali (odebrane, nieodebrane, czasy połączeń itp)

Pozdrawiam
Marcin Bączek
a co chcesz uzyskać / wyciągnąć z tego call center?
bo raporty o których napisałeś mozna uzyskac z progamu dobrego taryfikacyjnego
Marcin G.

Marcin G. Dyrektor Działu
Sprzedaży - Sektor
Finanse, Atende S.A.

Temat: Panasonic KX-TDE600 do biura i call center co sądzicie ?

nie licząc danych z CC, gdzie z taryfikacji nie wyciągniesz danych o kolejkowaniu, nieodebranych, utraconych, etc...

Ale jak to ma być na Panasonicu i 5 agentów to pewnie taryfikacja wystarczy :)

Temat: Panasonic KX-TDE600 do biura i call center co sądzicie ?

Centrale ogólnie ok.
Przyjazne dla użytkownika, administratora.
Wada fabryczna - palące się karty rozszerzeń, Panasonic wymienia na gwarancji, ale nie dają na wymianę innej (trzeba mieć zapas).

Użytkowałem ją przez 3 lata i ogólnie efekt końcowy - ok.

Do CC nie polecam, będzie tylko łączyła, raportów - zarządzania CC, nagrania, podgląd rozmów - brak.Arkadiusz Wróblewski edytował(a) ten post dnia 17.11.09 o godzinie 20:03
Maciej Wolski

Maciej Wolski Inżynier serwisu IT
/ PABX, Instel
Technika
Telekomunikac...

Temat: Panasonic KX-TDE600 do biura i call center co sądzicie ?

Polecam bo to dobry produkt.
Sam uruchamiam u klientów zarówno Siemensy, Panasonice i Slicany i na KX-TDE600 możesz śmiało stawiać Call Centre. Jeśli potrzebujesz to można też uruchomić pożądną taryfikację ale jeśli chcesz więcej zainwestować to można uruchomić do tej centrali moduł serwera raportów. Nagrywanie połączeń też jest możliwe wbrew temu co Arkadiusz Wróblewski pisze.

Jeśli chodzi o CC to na pewno nie Slican (może tańszy ale możliwości kierowania połączeń w ruchu przychodzącym marne).

Zapraszam do kontaktu.

konto usunięte

Temat: Panasonic KX-TDE600 do biura i call center co sądzicie ?

Maciej Wolski:
Polecam bo to dobry produkt.
Sam uruchamiam u klientów zarówno Siemensy, Panasonice i Slicany i na KX-TDE600 możesz śmiało stawiać Call Centre. Jeśli potrzebujesz to można też uruchomić pożądną taryfikację ale jeśli chcesz więcej zainwestować to można uruchomić do tej centrali moduł serwera raportów.

No to w rok bardzo się zmieniło w Panasonic :)
Serwer raportów ?
Błędy… problemy… nie nadaje się do poważnej firmy i poważnych zastosowań .

Co do instalatorów TDE 600 to polecam te firmy i ich instalatorów :

Warszawa : ARS Serwis , Starfax Serwis , CTI Telekom
Katowice : Ficek , CTI Telekom Katowice ,
Poznań : Tele Best
Kraków : ASDAT
Sprawdzeni skuteczni nie opowiadają bajek , nie tworzą problemów .

Co do raportowania trzeba się zastanowić ale dobrze napisał Marcin Germel .
Marcin Grabowski

Marcin Grabowski Architekt rozwiązań
telekomunikacyjnych
doradca

Temat: Panasonic KX-TDE600 do biura i call center co sądzicie ?

Ze swojej strony mogę odrzucić kontr ofertę na LG-Ericsson ipLDK300/300E
System bardzo zbliżony do Panasonica i na pewno konkurencyjny cenowo.
Proste call center zrealizujesz za pomocą grup ACD/UCD, masz opcję hot desk, czyli agent ściąga profil na telefon na którym siad. W grupach są supervaizorzy, którzy mogą monitorować grupy,
Dane z grup można przesyłać poprzez telnet na zewnętrzny serwer do ich obróbki.
Nagrywanie połączeń na pocztę głosową.

Zakupując teraz ten system w sieci partnerskiej LG-Ericsson w Polsce (informację na stronie http://itsaps.pl) możesz uzyskać gratis Telbazę Contec - system taryfikacyjny który pozwoli realizować proste raporty z połączeń.

Jeśli twoja firma mieści się w granicy do 324 użytkowników, polecić mogę nowy system który pojawia się w naszej ofercie, a mianowicie iPECS MG.
Ciekawa platforma hybrydowa (porównując do Panasonica, to można by rzec że jest to KXNCP) o trochę rozszerzonej funkcjonalności, umożliwiający nagrywanie połączeń i przesyłanie ich poprzez email, supervizor może monitorować grupę już z poziomu www, można stosować wyniesione bramy wewnętrznych linii TDM (analogowe, systemowe), Zarządzanie przez WWW, softphone, aplikację Unified Communication oraz narzędzia monitorowania pracy poszczególnych elementów dzięki SNMP.

Oczywiście jest jeszcze platforma Pure IP iPECS LIK, ale koszta systemu są już znaczne w porównaniu z dwoma poprzednimi.
Serdecznie zachęcam do zapoznania się z Naszą ofertą :-).
Pozdrawiam,
M.G.
Stefan G.

Stefan G. CTO at Sheepla

Temat: Panasonic KX-TDE600 do biura i call center co sądzicie ?

a Avaya? :-)
Dziwie sie ludziom którzy kupują jakieś wynalazki - imho, avaya jest jednym z najlepszych rozwiązań na chwilę obecną jeśli chodzi o rozwiązania teleinformatyczne.
Nie bez powodu cały zachód na tym pracuje i największe CC w Polsce.. ale ok..Stefan Golus edytował(a) ten post dnia 23.09.10 o godzinie 15:23
Marcin Grabowski

Marcin Grabowski Architekt rozwiązań
telekomunikacyjnych
doradca

Temat: Panasonic KX-TDE600 do biura i call center co sądzicie ?

Stefan Golus:
a Avaya? :-)
Dziwie sie ludziom którzy kupują jakieś wynalazki

Bo nie każdy musi przepłacać za ogólnie dostępne rozwiązania,

Liczy się aby znaleźć optymalne rozwiązanie, zarówno pod względem funkcjonalności jak i ceny.
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: Panasonic KX-TDE600 do biura i call center co sądzicie ?

Ciekawe podejście. A może więcej szczegółów- za co się przepłaca w Avaya?
Marcin Grabowski

Marcin Grabowski Architekt rozwiązań
telekomunikacyjnych
doradca

Temat: Panasonic KX-TDE600 do biura i call center co sądzicie ?

Jeśli chcę kupuje kombi w dieslu nie muszę brać pod uwagę tylko 535d Touring.


W segmencie SMB nie każdego stać aby kupować system Avaya, AAstra czy chodź by Alcatel-Lucent, Siemens.
Zastanawia mnie w czym taki Panasonic czy nie znany na polskim rynku LGE jest gorszy ?
Jeśli ktoś potrzebuje system który ma dzwonić, umożliwiać połączenia konferencyjne, posiadać pocztę głosową oraz zapewniać podstawową funkcjonalność call center za pomocą prostych grup ACD/UCD nie musi brać systemów drogich.

W segmencie enterprise to już inna historia. Sam pracowałem dość długo na MD110/MX-One i fakt dla rozwiązań powyżej 1500 wyposażeń wewnętrznych nie wyobrażam sobie rozwiązań innych jak właśnie Aastra czy nawet Avaya, Siemens.
(również dla tego ze mało który z producentów dostarcza jeszcze takie systemy)

Ale w segmencie Soho i SMB instalowanie drogich rozwiązań oferowanych przez w/w producentów nie ma żadnego racjonalnego argumentu na wybór tych rozwiązań.

A jeśli są, to proszę o wyprowadzenie mnie z mojego może błędnego toku rozumowania :-)

Pozdrawiam,Marcin Grabowski edytował(a) ten post dnia 24.09.10 o godzinie 09:59
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: Panasonic KX-TDE600 do biura i call center co sądzicie ?

Zacznijmy od początku. Co rozumiesz przez "przepłacać"? Rozumiem, że- jeśli mamy się trzymać terminologii motoryzacyjnej- punktem odniesienia jest Golf Trójeczka, koniecznie w dizelku. Wszystko ponad to to przepłacanie.
Jeśli nie ma żadnych argumentów merytorycznych, to przytoczę dwie ludowe sentencje: "co tanie, to drogie", oraz "tanie mięso psy jedzą".
A tak na poważnie- rozumiem że każdy chwali produkt, który chce sprzedać, ale może posługujmy się innymi argumentami niż że coś jest drogie czy tanie. Nieco więcej merytoryki.
Marcin Grabowski

Marcin Grabowski Architekt rozwiązań
telekomunikacyjnych
doradca

Temat: Panasonic KX-TDE600 do biura i call center co sądzicie ?

Ok :-)
Nie chodzi o to że chwalę swój produkt i mam coś przeciwko rozwiązaniom konkurencji. Nie zmam możliwości Avayi, nie miałem z nią osobiście żadnej styczności. Zapewne jej funkcjonalność jest bardzo rozbudowana, ale który z klientów wykorzystuje chociaż 50 % możliwości systemu który użytkuję?
Dlatego z punktu widzenia użytkownika ja szukam rozwiązania które zapewni mi te funkcję z których skorzystam oraz adekwatną do tego cenę.
Dlatego właśnie twierdze ze w porównaniu z Panasoniciem czy LGE a już na pewno ze Slicanem Avaya będzie droższa. Nie twierdze ze gorsza, ale droższa.
To według mnie jest przepłacanie.

Nie dla każdego funkcjonalność jest wyznacznikiem zakupu rozwiązania, w większości jest to cena. Gdyby było odwrotnie , każdy pewnie kupował by właśnie rozwiązania Avaya czy Alcatel'a.
Dodatkowo jednak chciałbym zauważyć że ci mniejsi producenci też realizują systemu które zapewniają duży wachlarz usług i nie ustępują w widoczny sposób większej konkurencji. Ich systemy są coraz bardziej dopracowane, doposażone w szereg dodatkowych aplikacji, rozwiązań, usług rozszerzających możliwości realizacji komunikacji.

Zapewne nadal nie użyłem merytorycznych argumentów aby wybronić swojej hipotezy, tutaj tylko można by porównać konfigurację dwóch systemów w jakiejś ustalonej konfiguracji, aby zweryfikować jak się ma cena do funkcjonalnosci.

Jak pisałem wyżej, nie znam Avaya, jedynie realizowałem kilka razy oferty dla klientów jako alternatywa dla kilku innych systemów, spełniłem oczekiwania klienta i byłem tańszy (oczywiście zależy od konfiguracji).

Jeśli chodzi o motoryzację miałem na myśli coś bardziej w stronę KIA Ceed SW niż golf 3 :-)

Moje zdanie w tym temacie miało być takie żeby nie lekceważyć takich rozwiązań jak właśnie LGE, Panasonic czy nawet NEC, gdyż w zależności od specyfikacji rynków są to dość sporzy gracze, wystarczy spojrzeć na ich obroty. A przeciw Avayi nic nie mam, może jeszcze kiedyś będę miał tę możliwość aby przyjrzeć się ich rozwiązaniom bliżej.
Pozdrawiam,
Marcin G.
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: Panasonic KX-TDE600 do biura i call center co sądzicie ?

Ja znam rozwiązania Alcatela, Cisco, Philipsa, Siemensa, Panasonica, Nortela, Avaya i... widziałem również rozwiązania LGE (wtedy jeszcze LGNortel :-)), że o Platanie czy Slicanie nie wspomnę. W zasadzie każdy z dostawców ma dwie linie produktowe- "dużą" i "małą". I dostawcy niszowi uważają za punkt honoru walkę z rozwiązaniami "dużymi", pokazując ceny "małych". Czyli sprzedawca Kia Cee'd pokazuje na Renault Magnum, i mówi Renault jest drogie, i nikt nie wykorzysta 50% funkcjonalności. Nie widzi (nie chce widzieć) że to zupełnie inne rodzaje urządzeń, że Renault ma również w ofercie pojazdy mniejsze, porównywalne z Cee'd, a do tego ma porządną sieć serwisową, dużo zamienników części, dużo mechaników się na tym zna itp.
Nie ma dyskusji, jaki rodzaj samochodu klient potrzebuje- może vana? może ciężarówkę? Dealer z Kią Cee'd twierdzi, że jego furka jest najlepsza.
Oczywiście nie ma to jak flame "asterisk vs. reszta świata"- tam dopiero jest brak argumentów. Ale przestrzegam przed rzucaniem w powietrze haseł "Avaya/LGE/Cisco/Siemens jest za droga" lub też "Avaya/LGE/Cisco/Siemens do tego pasuje doskonale", nie znając dobrze potrzeb klienta.
Marcin Grabowski

Marcin Grabowski Architekt rozwiązań
telekomunikacyjnych
doradca

Temat: Panasonic KX-TDE600 do biura i call center co sądzicie ?

Jak najbardziej się z Panem zgadzam, w większości :-)

Aby dopasować rozwiązanie należy znać dobrze potrzeby klienta,

Jednak nie uważam aby dostawcy "mniejszych" systemów byli niszowi.
Porównywać systemy jednak chciałbym w tych samych pojemnościach.
Dostawcy tych "mniejszych" raczej nie starają się zaspokajać potrzeb klientów korporacyjnych, bo jednak większość z nich nie jest w stanie sprostać potrzebom takowych klientów.
LGE natomiast idąc podobnym kierunkiem właśnie jak Avaya czy Siemens rozszerza swoje portfolio produktowe także w kierunku tych klientów.
To akurat jest zaleta współpracy z Nortelem.
Wcześniej LG Electronics (znane wcześniej Goldstarem) produkowało tylko rozwiązania Soho, SMB, które były raczej odbiciem rozwiązań Panasonica.
Dzięki Nortelowi powstał system dla obsługi 20000 numerów wewnętrznych, a to jeszcze nie koniec.
LGE stało się producentem rozwiązań operatorskich (przede wszystkim urządzeń przesyłu danych).
Co spowodowało że znacznie przeskoczyło technologicznie poziom Panasonica (LGE ma w ofercie system Pure IP a nie tylko hybrydę).
Zobaczy co przyniesie teraz kooperacja z Ericssonem :-)

Walka ceną jednak jak widać na naszym rynku jest najlepszą strategią.
Jak sam Pan zauważył właśnie dlatego rozwiązania na asterisku są teraz tak popularne, a patrząc na rynek central, dlatego właśnie Slican i Platan ma tak mocną pozycję na rynku tych mniejszych rozwiązań.

Dyskusja chyba zaczyna zmierzać w złym kierunku, moją intencją nie było dyskredytowanie pozycji Avayi, Alcatela czy Siemensa na rynku telekomunikacyjnym, ale zwrócenie uwagi na to że są dostępne systemy o zbliżonych możliwościach (oczywiście w gamie produktów o zbliżonych pojemnościach)do tych oferowanych przez Gigantów rynku teleinformatycznego wcale im nie ustępujące funkcjonalnością, a w przystępnych cenach dla tych którzy nie dysponują zasobnym portfelem. I że producenci tych rozwiązań powinni się liczyć że na rynku mogą pojawić się nowi gracze.

Jednego czego nam brak na chwile obecną to tak rozbudowanej sieci dystrybucji jaką ma Avaya, ale to po prostu tylko kwestia czasu :-).

Porównanie motoryzacyjne lekko mi nie wyszło, przestrzeliłem porównując KIE Ceed Sw do BMW serii 5. No ale Kia kontra Renault Megane wyglądać będzie już nieco bardziej realistycznie. Gdyby jednak nie promocyjna cena na Megane wyglądało by to może bardziej przekonywająco :-).

Pozdrawiam,
Marcin G.

Marcin G. Dyrektor Działu
Sprzedaży - Sektor
Finanse, Atende S.A.

Temat: Panasonic KX-TDE600 do biura i call center co sądzicie ?

Panowie, wszystko dobrze, tylko zapominacie wymieniać przy rozwiązaniach Avaya, Siemens, Cisco rozwiązań Alcatel-Lucent ;)
Które niczym nie ustępują :D
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: Panasonic KX-TDE600 do biura i call center co sądzicie ?

...zaraz powiedzą, że są za drogie :-)

Temat: Panasonic KX-TDE600 do biura i call center co sądzicie ?

Panowie, wszystko fajnie - rozwiązania tańsze również "posiadają funkcjonalności". Pytanie tylko jak te "funkcjonalności" działają w praktyce. Po co w ogóle używać TDM jak jest IP? - Też porozmawiasz i to dużo taniej ... w jakiej jakości i czy druga strona Cię usłyszy to już inna sprawa. Po co kupować Porsche jeżeli Maluch w BiTurbo przyspiesza niewiele wolniej, również ma 4 koła i szyby, a jest o wiele tańszy ...

Pytanie teraz następuje, czy chcemy mieć funkcjonalności po to żeby mieć, zapłacić za nie mało i być wściekły, czy zapłacić więcej i być zachwycony? Po co kupować rozwiązanie posiadające jakąś funkcję i przed każdym użyciem trząść się, czy dana funkcja zadziała jak się spodziewamy? Rozwiązania tanie są tanie z jakiegoś powodu, a drogie z tego samego powodu są drogie - w telekomunikacji jakość usługi otrzymuje się wyłącznie wysoką jakością produktu (sprzętu i aplikacji), która kosztuje i tego się uniknąć nie da, a kombajny Siemensa itd. się kupuje z myślą o dalszym rozwoju firmy. Raz zainwestowane pieniądze w sprzęt + dobry serwis zwracają się nie tyle może w rzeczywistych liczbach ($$$), ale w tym że zapomina się jak beznadziejnie może działać telefonia (głównie klienci sławnych tanich rozwiązań VoIP), traktując ją nie jako przeszkodę przyzwyczajając się z czasem do słabego produktu, tylko jako pomoc w prowadzeniu firmy, z której się z przyjemnością korzysta.Maciej Benczarski edytował(a) ten post dnia 07.10.10 o godzinie 20:15
Marcin Grabowski

Marcin Grabowski Architekt rozwiązań
telekomunikacyjnych
doradca

Temat: Panasonic KX-TDE600 do biura i call center co sądzicie ?

Michał Szybalski:
...zaraz powiedzą, że są za drogie :-)

....a nie są ? :-)

Bez przesady :-) , ogólnie chciałem powiedzieć że funkcjonalność systemów bardziej znanych marek jest dostępna na rozwiązaniach innych producentów, i jeśli kogoś nie stać na Siemensa, może kupić system tańszy nie ustępujący mu w znaczny sposób funkcjonalnością. Niektóre rozwiązania są specjalnie tworzone pod tego typu klientów i to jest uzasadnienie aby były na rynku. Nie każdy musi mieć Siemensa jak nie każdy musi jeździć Mercedesem.

Proszę o wyjaśnienie jak IP (w porównaniu do wyposażeń TDM) po stronie wewnętrznej przenosi się na tańsze rozmowy ?

Ok, przy niektórych rozwiązaniach , nie wymaga podczas wdrożenia inwestowania w drugi rodzaj okablowania specjalnie pod wyposażenia TDM ale to nie ma nic wspólnego z tańszymi rozmowami.

Czy centrala jest cyfrowa,hybrydowa, czy IP nie ma w tej chwili problemu aby je sieciować po IP czy podłączyć SIP Trunk. I to dla mnie są tańsze koszta połączeń.

Slican, Panasonic, LGE, NEC itp. są producentami central telefonicznych od kilkunasty, kilkudziesięciu lat i nie wiem dlaczego uważa się ze ludzi z nich korzystający nie mają pojęcia o ich funkcjonalności i możliwościach. Wątpię aby usługi realizowane przez te systemy były wątpliwej jakości a użytkownicy żyli ze świadomością że nigdy nie wiadomo czy system padnie.Marcin Grabowski edytował(a) ten post dnia 08.10.10 o godzinie 16:29

konto usunięte

Temat: Panasonic KX-TDE600 do biura i call center co sądzicie ?

Michał Szybalski:
...zaraz powiedzą, że są za drogie :-)

I będą mieli 200% racji :-)

Następna dyskusja:

Systemy Call Center na linuxie




Wyślij zaproszenie do