Temat: Ip telefonia, rozwiazania

Witam!
Jak wyglada obecnie migracja stacjonarnej telefoni do IP?
Przegladam rozne fora, strony producentow, ale widze ze nadal dobrze sie trzyma.
Zastanawialismy sie nad migracja, ale ceny powalaja..

Obecnie mamy infrastrukture oparta na gateway-ach cisco, karty bri lub E1 do PBX-ow, tunelowanie po h.323, polaczenie miedzy biurami po vpn-ach.
Dziala stabilnie juz od 5 lat, ale zastanawiamy sie nad innym roziazaniem.
Oczywiscie w biurach stoja PBX-y, rozne, Siemens (hicom, hipath), avaya, CCME, i dziala pieknie (stabilnie, bez wiekszych klopotow).

Jak teraz migrowac?
Cisco powala cena, licencjami i nie do konca jestem przekonany do ich rozwian. Istnieja jakies otwarte platformy z dobrymi telefonami?
Nie mowie o chinskich telefonach, tego widzialem juz wiele:).
Lingsys ma nawet nawet, ale gdzie taki telefon rejestrowac?
Cenowo dalej stacjonarna telefonia wychodzi troche taniej, ale w firmie chca byc "na topie", dlatego pytam.

Moze ktos juz robil takie instalacje, do 400 userow?
Pozdrawiamwojciech chmielewski edytował(a) ten post dnia 22.04.10 o godzinie 23:14

Temat: Ip telefonia, rozwiazania

wojciech chmielewski:
Jak teraz migrowac?
Cisco powala cena, licencjami i nie do konca jestem przekonany do ich rozwian. Istnieja jakies otwarte platformy z dobrymi telefonami?
Nie mowie o chinskich telefonach, tego widzialem juz wiele:).
Lingsys ma nawet nawet, ale gdzie taki telefon rejestrowac?

teoretycznie wszystkie platformy są "otwarte" i dobrych telefonów też nie brakuje :)
np
http://www.itreseller.pl/itreseller/article.do?id=5167...

konto usunięte

Temat: Ip telefonia, rozwiazania

Przecież prawie wszystkie telefony sa Chińskie, tylko na niektórych jest nalepka z nazwą, za którą trzeba dopłacić kilkaset procent realnej wartości produktu :). Ceny nie muszą powalać jeśli się wyjdzie poza 'zaklęty krąg' dostawców typu Cisco, Avaya, Siemens, Alcatel itp.
Miesiąc temu zrobiłem instalację u Klienta który zrezygnował z 'otwartego' rozwiązania Nortela na rzecz 3CXa z telefonami Grandstream GXP 2020 właśnie po to żeby móc tanio i bezproblemowo posieciować wszystkie biura regionalne (część poza granicami Polski) oraz móc tym zarządzać bez udziału drogiego centralowego guru.
Wejdź w standardowego SIPa i upewnij się że do PBX będzie poprawnie współpracował z szeroką gamą end-pointów, nie tylko dedykowanymi telefonami, które wymienieni na początku producenci sobie cenią jakby były ze złota.

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Ip telefonia, rozwiazania

Witam,
dla około 200 userów w 9-ciu lokalizacjach robiłem w zeszłym roku na SV8100 NEC'a sieciowane NetLink'iem. Telefony IP to DT-730 NEC - pisze na nich "made in Thailand".. Nowe telefony NEC'a są moim zdaniem dużo bardziej "user friendly" niż konkurencyjne, między innymi dlatego polecam je firmom.

Cenowo wychodzi dużo mniej niż Cisco, mniej niż Avaya.

W razie czego służę informacją,
pozdrawiam.

Temat: Ip telefonia, rozwiazania

Marcin W.:
Wejdź w standardowego SIPa i upewnij się że do PBX będzie poprawnie współpracował z szeroką gamą end-pointów, nie tylko dedykowanymi telefonami, które wymienieni na początku producenci sobie cenią jakby były ze złota.

niby którzy producenci nie wspierają "standardowego SIPa" ?
a systemowe są cenione bo wychodzą funkcjonalnością poza standard i ktoś musi to wymyślić i wykonać.

konto usunięte

Temat: Ip telefonia, rozwiazania

Marek R.:
Marcin W.:
Wejdź w standardowego SIPa i upewnij się że do PBX będzie poprawnie współpracował z szeroką gamą end-pointów, nie tylko dedykowanymi telefonami, które wymienieni na początku producenci sobie cenią jakby były ze złota.

niby którzy producenci nie wspierają "standardowego SIPa" ?
a systemowe są cenione bo wychodzą funkcjonalnością poza standard i ktoś musi to wymyślić i wykonać.

Ależ oczywiście wszyscy mówią że wspierają. Jedyna kwestia to ile wydasz na nowe wersje softu centrali i przeróżne licencje :). Czy np SIP truki na Alcatelu są w standardzie czy 'worek dolarów poproszę' ? W praktyce często okazuje się że taniej wychodzi zakupić alternatywe rozwiązanie niż brnąć w dostosowynie istniejacego do otwartych standardów. Rynek się mocno zmienił w ostatnich latach Marku. Sam uruchomiłem niejedno Call Center na Lucencie a później Avai. A teraz większość nowych deali wygrywa Interactive Inteligence. Coraz mniej jest 'dojnych krów' które są skore do bezkrytycznego przepłacania poto żeby na sprzęcie była nalepkę Avaya, Cisco, Siemens, Alcatel, Nortel itp. Co (może z wyjątkeim Cisco) widać po ich wynikach sprzdaży.
Na marginesie wymień proszę funkcjonalność dostępną dla użytkownika na aparacie dedykowanym 'systemowym' której nie będzie dało się zrobić na 'standardowym SIPie' ?

Temat: Ip telefonia, rozwiazania

Marcin W.:
Na marginesie wymień proszę funkcjonalność dostępną dla użytkownika na aparacie dedykowanym 'systemowym' której nie będzie dało się zrobić na 'standardowym SIPie' ?

to kwestia podejścia , mnie też cieszy jak sam coś zrobię , a nie muszę kupić i "przepłacać".
A przepłacasz np za to ( jak już o SIP tr. mowa ) że jak zapytasz mnie o system / rozbudowę na 2000 albo 4000 SIP trunków to wycenię go w 2 minuty i w dodatku jest spora szansa że zadziała.

co do standardu ( tzn bez developerki w XML itp )to np
- zegar, data z centrali
- nadzór linii
- zestaw sek/dyr
- wybieranie po nazwie z książki systemowej
- pełny nadzór telefonu przez aplikację zarządzającą centrali ( np programowanie klawiszy )
???

konto usunięte

Temat: Ip telefonia, rozwiazania


co do standardu ( tzn bez developerki w XML itp )to np
- zegar, data z centrali
- nadzór linii
- zestaw sek/dyr
- wybieranie po nazwie z książki systemowej
- pełny nadzór telefonu przez aplikację zarządzającą centrali ( np programowanie klawiszy )
???

Szczerze mówiąc takiej listy się spodziewałem. Biorąc pod uwagę aparaty 'niezależnych' producentów jak: Grandstream, Snom, Aastra, a nawet właśnie atakujący nasz rynek chiński Yealink (Polycoma nie wymieniam specjalnie bo drogi, a Linksysa bo Cisco :) w zestawieniu z konkretną centralą IP - 3CX bo tym się akurat teraz zajmuję.

- WSZYSTKIE mają możliwość synchronizacji czasu ze standardowego serwera NTP - to może być albo centrala albo np. router VLANu VoIPowego, oczywiście adres ntp można ustawić opcją w DHCP.

- WSZYSTKIE modele biznesowe tych producentów mają możliwość provisioningu z centrali, w tym również programowania przycisków.

-WSZYSTKIE potrafią załadować książkę telefoniczną z centrali czy to po http czy tftp, bez dodatkowej developerki w xmlu.

-WSZYSTKIE potrafią wybierać po nazwie z książki systemowej.

- Nadzór linii to BLF? jeśli tak to wszystkie modele które mają 'lampki' potrafią.

- Do tego call forwarding, call pickup, DND, Interkom czy nawet paging to żaden problem.

- CTI? Integracja z Outlookiem? Z CRMem ? API w http i C# dla łączenia własnych aplikacji? Nagrywanie rozmów? Presence monitoring? Softphone z wbudowanym VPNem? A może logo firmy Klienta na wyświetlaczu telefonu? I wszystko bez dodatkowo płatnych licencji, a może nagroda za produkt roku w kategorii UC http://www.3cx.com/blog/news/unified-communications-aw... ?

Użyłem przykładu małego gracza jakim jest 3CX,kierujący swoje rozwiązanie do rynku SMB (tak do 2000 ext na centralkę). A jest jeszcze Microsoft ze zwoim OCSem, który co prawda telekomunikacyjnie jest jeszcze cieniutki i bez PBXa nie przejmie sensownie roli telefonii w firmie, ale to jest tylko 'na razie'. Microsoft zasapał z VoIPem i jeszcze tego nie nadrobił, więc integruje się z istniejącymi PBXami, jednak za chwilę sytuacja się zmieni i przejmie ich rolę, tego akurat jestem pewien.

Ja mam takie wrażenie, że ociężałe molochy z rynku systemów telco chyba nie bardzo potrafią nadążyć za zmianami, myśląc że ich rozwiązania są ciągle na tyle unikalne, że Klient zapłaci za nie każde pieniądze. Ale u Klientów zaczyna się 'zmiana pokoleniowa', w podejmowaniu decyzji coraz częściej uczestniczą młodzi i nie bojący się wychodzić poza utarte schematy ludzie. Kryzys również wymógł inne spojżenie na wiele rzeczy. Pocięte budżety IT wymusiły nawet na 'starej gwardii' otwarcie się na alternatywne, tańsze rozwiązania niż 'te co zwykle'.

Na pewno wciąż będą istnieć konserwatywne instsytucje (chyba głównie państwówka i przemysł ciężki) które będą pielęgnować i rozbudowywać swoje tradycyjne Alcatele 4400 czy inne Hicomy, jednak istote zmiany na rynku są moim zdaniem nieuniknione.Marcin W. edytował(a) ten post dnia 23.04.10 o godzinie 14:30

konto usunięte

Temat: Ip telefonia, rozwiazania

wojciech chmielewski:
Witam!
Jak wyglada obecnie migracja stacjonarnej telefoni do IP?
Przegladam rozne fora, strony producentow, ale widze ze nadal dobrze sie trzyma.
Zastanawialismy sie nad migracja, ale ceny powalaja..

Obecnie mamy infrastrukture oparta na gateway-ach cisco, karty bri lub E1 do PBX-ow, tunelowanie po h.323, polaczenie miedzy biurami po vpn-ach.
Dziala stabilnie juz od 5 lat, ale zastanawiamy sie nad innym roziazaniem.
Oczywiscie w biurach stoja PBX-y, rozne, Siemens (hicom, hipath), avaya, CCME, i dziala pieknie (stabilnie, bez wiekszych klopotow).

Jak teraz migrowac?
Cisco powala cena, licencjami i nie do konca jestem przekonany do ich rozwian. Istnieja jakies otwarte platformy z dobrymi telefonami?
Nie mowie o chinskich telefonach, tego widzialem juz wiele:).
Lingsys ma nawet nawet, ale gdzie taki telefon rejestrowac?
Cenowo dalej stacjonarna telefonia wychodzi troche taniej, ale w firmie chca byc "na topie", dlatego pytam.

Moze ktos juz robil takie instalacje, do 400 userow?
Pozdrawiamwojciech chmielewski edytował(a) ten post dnia 22.04.10 o godzinie 23:14

znam kilka instlacji na systemach siemens ( samo IP) na 1000 użytkownikow a klient powiększa co jakis czas uzytkownikow, jest wiele sposobów na rozwiązanie o którym piszesz i uporządkowanie Twojej sytuacji.

Temat: Ip telefonia, rozwiazania

Marcin W.:

co do standardu ( tzn bez developerki w XML itp )to np
- zegar, data z centrali
- nadzór linii
- zestaw sek/dyr
- wybieranie po nazwie z książki systemowej
- pełny nadzór telefonu przez aplikację zarządzającą centrali ( np programowanie klawiszy )
???

Szczerze mówiąc takiej listy się spodziewałem. Biorąc pod uwagę aparaty 'niezależnych' producentów jak: Grandstream, Snom, Aastra, a nawet właśnie atakujący nasz rynek chiński Yealink (Polycoma nie wymieniam specjalnie bo drogi, a Linksysa bo Cisco :) w zestawieniu z konkretną centralą IP - 3CX bo tym się akurat teraz zajmuję.

- WSZYSTKIE mają możliwość synchronizacji czasu ze standardowego serwera NTP - to może być albo centrala albo np. router VLANu VoIPowego, oczywiście adres ntp można ustawić opcją w DHCP.

- WSZYSTKIE modele biznesowe tych producentów mają możliwość provisioningu z centrali, w tym również programowania przycisków.

-WSZYSTKIE potrafią załadować książkę telefoniczną z centrali czy to po http czy tftp, bez dodatkowej developerki w xmlu.

-WSZYSTKIE potrafią wybierać po nazwie z książki systemowej.

- Nadzór linii to BLF? jeśli tak to wszystkie modele które mają 'lampki' potrafią.

- Do tego call forwarding, call pickup, DND, Interkom czy nawet paging to żaden problem.

nie zrozumiałeś mojego pytania , chodziło mi o to żeby te SIPowe telefony tak współpracowały z każdym SIP klientem - każdego systemu. Taki był Twój zarzut, a tu opisujesz "unikalne" cechy 3CX.

To oczywiste że skoro 3CX nie produkuje swoich telefonów , musiał dać wsparcie dla OEMów.

- CTI? Integracja z Outlookiem? Z CRMem ? API w http i C# dla łączenia własnych aplikacji? Nagrywanie rozmów? Presence monitoring? Softphone z wbudowanym VPNem? A może logo firmy Klienta na wyświetlaczu telefonu? I wszystko bez dodatkowo płatnych licencji, a może nagroda za produkt roku w kategorii UC http://www.3cx.com/blog/news/unified-communications-aw... ?

Użyłem przykładu małego gracza jakim jest 3CX,kierujący swoje rozwiązanie do rynku SMB (tak do 2000 ext na centralkę). A jest jeszcze Microsoft ze zwoim OCSem, który co prawda telekomunikacyjnie jest jeszcze cieniutki i bez PBXa nie przejmie sensownie roli telefonii w firmie, ale to jest tylko 'na razie'. Microsoft zasapał z VoIPem i jeszcze tego nie nadrobił, więc integruje się z istniejącymi PBXami, jednak za chwilę sytuacja się zmieni i przejmie ich rolę, tego akurat jestem pewien.

Ja mam takie wrażenie, że ociężałe molochy z rynku systemów telco chyba nie bardzo potrafią nadążyć za zmianami, myśląc że ich rozwiązania są ciągle na tyle unikalne, że Klient zapłaci za nie każde pieniądze. Ale u Klientów zaczyna się 'zmiana pokoleniowa', w podejmowaniu decyzji coraz częściej uczestniczą młodzi i nie bojący się wychodzić poza utarte schematy ludzie. Kryzys również wymógł inne spojżenie na wiele rzeczy. Pocięte budżety IT wymusiły nawet na 'starej gwardii' otwarcie się na alternatywne, tańsze rozwiązania niż 'te co zwykle'.

Na pewno wciąż będą istnieć konserwatywne instsytucje (chyba głównie państwówka i przemysł ciężki) które będą pielęgnować i rozbudowywać swoje tradycyjne Alcatele 4400 czy inne Hicomy, jednak istote zmiany na rynku są moim zdaniem nieuniknione.[edited]Marcin W. edytował(a) ten post dnia 23.04.10

łatwo pisać o ociężałych molochach , którzy 500+ funkcji telefonicznych mieli jakieś 15 lat wstecz i dzięki temu "elastyczni" gracze mają co kopiować.
Lata doświadczeń i badań rynku owocują tym co teraz oczywiste.

konto usunięte

Temat: Ip telefonia, rozwiazania

Pytanie zrozumiałem, SIP nie specyfikuje np. formatu książki telefonicznej a jednolitego standardu tu niema. Rzecz w tym że z punktu widzenia użytkownika zancznie sensowniej jest wybrać PBXa na tyle uniewrsalnego, żeby w zakresie jak największej funkcjonalności potrafił współpracować z szeroką gamą telefonów od różnych producentów, niż skazywać się na jedynie słusznego dostawcę, który będzie dyktował ceny. Kwestia w jakiej części jest to realizowane za pomocą ustandaryzowanego protokołu a w jakiej za pomocą custom phonebooka w xmlu to moim zdaniem trochę akademickie rozważana. Najważniejsze, że działa poprawnie out-of-the box, bez dodatkowego developmentu i skomplikowanych zabiegów integracyjnych. 3CX to jedynie przykład i nie jest w takiej polityce osamotniony ani unikalny, jest przecież cała gama mniej lub bardziej komercyjnych projektów bazujących na open-surcowym Asterisku. Jest pbxnsip i jeszcze wiele innych produktów.

łatwo pisać o ociężałych molochach , którzy 500+ funkcji telefonicznych mieli jakieś 15 lat wstecz i dzięki temu "elastyczni" gracze mają co kopiować.
Lata doświadczeń i badań rynku owocują tym co teraz oczywiste.

Zgadza się! Ja 10 lat temu sprzedawałem Definitki i w tamtej rzeczywistości uważałem że sa najlepsze. Ale zarykuję twierdzenie, że tu też sprawdziła się zasada 80 - 20, czyli że 80% Klientów używa jedynie 20% dostępnej potencjalnie funkcjonalności. Wielkim jakoś opornie idzie otwieranie się na współpracę z 'wrogim' sprzętem i adaptowanie standardów (w przystępnej cenie), więc ktoś inny na tym korzysta. Takie życie. A że "elastyczni" nie mają zaimplementowanych 500 featuresów? A kto komu są one tak naprawdę potrzebne :) ? Na przykład kiedyś wszystkich kręciła poczta głosowa, a dziś większość userów ani nie chce gadać do plastikowej baby ani jej odsłuchiwać. Świat się zmienia...

Temat: Ip telefonia, rozwiazania

Witam!
Przedstawie moze dokladniej sytuacje, gdyz nie mam tak rozowo.
W Polsce to nie problem, ZG Poznan, Katowice, Warszawa.
Tutaj wprowadzenie nowego rozwiazania nie bedzie problemem.
Aktalnie bazujemu na PBX-ach, polaczonych do gateway-ow na ruterach.
Polaczenie po isdn-ie daje tylko tyle, ile trzeba.
Dla usera to wystarcza, ma numer z ktorego sie dzwoni, jakis plan numeracyjny jest, jest porzadek i logicznie.
Niestety ograniczaja nas trunki, wiadomo, E1 na centrali jest ok, na BRI juz slabiej.

Mamy tez kilka biur za granica, Taipei,Geneva, USA, Ukraina, tam juz ciezko bedzie wprowadzic cos nowego, ale nie mowie nie.
Przewaznie tam siedza juz CCM Cisco, ale moze da sie to jakos polaczyc z nowym systemem w Polsce.

Jak bedzie to sip, to ok, latwiej bedzie to wdrozyc.
Na razie jestem na etapie szukania rozwiazania, nie chce placic 100.000 za to, co juz "jakby" mamy.
Kwestia jest tez taka, ze dla usera koncowego wazne jest by sie dodzwonil, reszta uslug raczej nie bedzie mu potrzebna.
Co innego Menagment.
Ale tez nie moze byc zbyt skomplikowane...Telefon to telefon, takie ludzi maja podejscie, niestety.
Pozdrawiamwojciech chmielewski edytował(a) ten post dnia 23.04.10 o godzinie 19:55
Jakub Klausa

Jakub Klausa CTO, SS7
Technologies sp. z
o.o.

Temat: Ip telefonia, rozwiazania

Jeśli masz sieć na H.323 i chcesz coś zmieniać, możesz użyć któregoś z otwartych, wieloprotokołowych toolkitów głosowych typu asterisk lub yate i migrować stopniowo do np. sipa. Jeśli w zdalnych lokalizacjach są CCMy, to można je spiąc z tymi systemami po np. mgcp (ograniczenia cucmów które w ogóle wspierają sipa co do ilości trunków są śmieszne, więc tego w ogóle nie proponuję na tym etapie).

konto usunięte

Temat: Ip telefonia, rozwiazania

Jeśli szukasz czegoś, co można wdrożyć jako całościowe rozwiązanie, a do tego rozwijalne w przyszłości i niekoniecznie kosztujące wielkie pieniądze, to ja polecam Splicecom: http://www.centraleitd.pl/producent,16,Splicecom.html. Skalowaloność jest bardzo dobra i działa ładnie w środowisku rozproszonym. Telefony możesz podłączyć dotychczasowe, a wystarczy zainstalować na PC użytkownika oprogramowanie panelu sterującego i telefon analogowy otrzymuje od razu funkcjonalność telefonu IP. A dla prezesa możesz założyć telefon z dotykowym wyświetlaczem VGA (na razie bardzo drogi, ale będzie taniej).

Paweł Kaczorowski

wojciech chmielewski:
Witam!
Przedstawie moze dokladniej sytuacje, gdyz nie mam tak rozowo.
W Polsce to nie problem, ZG Poznan, Katowice, Warszawa.
Tutaj wprowadzenie nowego rozwiazania nie bedzie problemem.
Aktalnie bazujemu na PBX-ach, polaczonych do gateway-ow na ruterach.
Polaczenie po isdn-ie daje tylko tyle, ile trzeba.
Dla usera to wystarcza, ma numer z ktorego sie dzwoni, jakis plan numeracyjny jest, jest porzadek i logicznie.
Niestety ograniczaja nas trunki, wiadomo, E1 na centrali jest ok, na BRI juz slabiej.

Mamy tez kilka biur za granica, Taipei,Geneva, USA, Ukraina, tam juz ciezko bedzie wprowadzic cos nowego, ale nie mowie nie.
Przewaznie tam siedza juz CCM Cisco, ale moze da sie to jakos polaczyc z nowym systemem w Polsce.

Jak bedzie to sip, to ok, latwiej bedzie to wdrozyc.
Na razie jestem na etapie szukania rozwiazania, nie chce placic 100.000 za to, co juz "jakby" mamy.
Kwestia jest tez taka, ze dla usera koncowego wazne jest by sie dodzwonil, reszta uslug raczej nie bedzie mu potrzebna.
Co innego Menagment.
Ale tez nie moze byc zbyt skomplikowane...Telefon to telefon, takie ludzi maja podejscie, niestety.
Pozdrawiamwojciech chmielewski edytował(a) ten post dnia 23.04.10 o godzinie 19:55

konto usunięte

Temat: Ip telefonia, rozwiazania

Parę sugestii ode mnie

Wybór:
- jeśli rozmawiasz z Handlowcen na tematy techniczne kieruj sie zasadą ograniczonego zaufania do rozmówcy. Niestety większość Handlowców jest w stanie obiecać Ci wszystko żeby tylko zdobyć Klienta i dostać swoją premię.

-Staraj się ogarnąc politykę cenową i licencyjną dostawcy żeby się srogo nie zdziwić kiedy będzie trzeba coś dokupić już po podpisaniu umowy.

- Nie daj się czarować totalną ilością featuresów dostępnych w systemie, skup się na tym co Ci jest naprawdę potrzebne.

- Wybierz rozwiązanie które jest faktycznie otware i współpracuje poprawnie z jak największą gamą urządeń (telefonów) innych dostawców bez wydawania dodatkowej kasy na licencje, ugrady czy development. Unikniesz sytuacji "teraz Cię mamy to sobie odbijemy za wszystkie upusty które wcześniej dostałeś".

- Wybierz rozwiązanie którego będziesz w stanie się łatwo nauczyć i zrozumieć przynajmniej w takim zakresie, żeby być w stanie wykonać podstawowe czynności administracyjne bez proszenia serwisu dostawcy.

- Dogadaj się na małą instalację proof of concept żeby oststecznie zweryfikować obietnice które usłyszałeś, tylko bądż człowiekiem i zapłać dostawcy za czas i wysiłek jego ludzi. To poważny projekt, graj fair to druga strona też będzie.

Implementacja:
- Nie wszystko od razu bo będzie katastrofa! Nie śpiesz się.

- Migruj sajt po sajcie zaczynając od najmniejszego, robiąc przerwy i analuzując przebieg migracji. Wtedy każdy następny sajt powinien pójść sprawniej. Jeśli coś pójdzie nie tak ja się spodziewałeś to wyciągnij wnioski na przyszłość i zabezpiecz następny sajt przed powtórzeniem błędu, zamiast skupiać się na szukaniu i karaniu winnych (szukanie winnych zamiast rozwiązań to chyba nasza cecha narodowa i bardzo częste źródło problemów w takich projektach).

- W okresie przejściowym, tak jak radzi Jakub staraj się wykorzystywać open-source do interconnectu pomiędzu starymi nowym systemem żeby minimalizować dodatkowe koszty.

- Zagraniczne sajty też się da zrobić. W okresie wakacyjnym planuję "zdalne" instalcje na Ukrainie, Białorusi i w Moskwie. Do biur zagranicznych Klienta zostanie wysłany w pełni prekonfigurowany komplet sprzętu, kolorowe patchcordy i kompletny opis podłączania z obrazkami, taki zestaw plug and play :). Jeśli ktoś potrafi czytać i nie jest daltonistą to sobie powinien poradzic (przynajmniej mam taką nadzieję).

Powodzenia! To się da zrobić :) !

Temat: Ip telefonia, rozwiazania

Witam!
Nie za bardzo rozumiem podana koncepcje.
Istaluje wirtualna centrale na jednym stanowisku.
Do niej loguja sie uzytkownicy.
Jesli mam linie miejskie, podlaczam poprzez odpowiedznie karty, jasne.
Czy mozna zaistalowac oprogramowanie na jakims serwerze?
Pracujacy komp nie za bardzo brzmi stabilnie, szczegolnie kiedy ma dzialac 2 -5 lat non stop...
Co z userami?
Jak podlacza sie analogowe aparaty?
Klient ma karte i do niej podlacza aparat, czy jak?
Mam 300 telefonow, mam je wyrzucic i kupic ip?

Jesli mozna zalogowac kazdy telefon, to jak to sie odbywa?
Raczej szukam rozwiazania stand-alone, instalacja na PC raczej odpada.

Pozdarwiamwojciech chmielewski edytował(a) ten post dnia 24.04.10 o godzinie 13:56

konto usunięte

Temat: Ip telefonia, rozwiazania

Wojtku,

Moje odpowiedzi pod Twoimi pytaniami.

PK
wojciech chmielewski:
Witam!
Nie za bardzo rozumiem podana koncepcje.
Istaluje wirtualna centrale na jednym stanowisku.
Do niej loguja sie uzytkownicy.
Jesli mam linie miejskie, podlaczam poprzez odpowiedznie karty, jasne.
PK: Linie miejskie podłączasz wprost do serwera, który ma porty BRI, PRI, VoIP SIP. Jeśli chcesz mieć wyjście na świat w wielu lokalizacjach, po prostu sieciujesz serwery i one działają jako jeden system.
Czy mozna zaistalowac oprogramowanie na jakims serwerze?
Pracujacy komp nie za bardzo brzmi stabilnie, szczegolnie kiedy ma dzialac 2 -5 lat non stop...

PK: Rozwiązanie Splicecom to dedykowane pudełka, czyli wkładasz w szafę i nic nie musisz instalować.
Co z userami?

PK: Userów masz na całym świecie, a oni logują się do serwera, który ma statyczne IP publiczne.
Jak podlacza sie analogowe aparaty?
Aparaty analogowe podłączasz do modułów FXS, które możesz mieć w każdej lokalizacji. Możesz mieć 8, 16 lub wielokrotności 15 portów analogowych. Aparaty IP podłączasz po IP - to oczywiste.
Klient ma karte i do niej podlacza aparat, czy jak?
Mam 300 telefonow, mam je wyrzucic i kupic ip?

PK: Nie musisz wyrzucać telefonów analogowych. Wystarczy je podłączyć do modułów FXS. A zapewne w przyszłości będziesz przechodzić na IP, ale to nie jest wymagane. Po prostu rozwój do takiej decyzji Cię doprowadzi.

Jesli mozna zalogowac kazdy telefon, to jak to sie odbywa?
Raczej szukam rozwiazania stand-alone, instalacja na PC raczej odpada.

Pozdarwiamwojciech chmielewski edytował(a) ten post dnia 24.04.10 o godzinie 13:56
Jakub Klausa

Jakub Klausa CTO, SS7
Technologies sp. z
o.o.

Temat: Ip telefonia, rozwiazania

wojciech chmielewski:
Jesli mozna zalogowac kazdy telefon, to jak to sie odbywa?
Raczej szukam rozwiazania stand-alone, instalacja na PC raczej odpada.

W takim razie powodzenia ;-) 90% dostępnych obecnie na rynku rozwiązań
to PC w takiej lub innej formie, w obudowie, która mówi Ci od razu, że to PC,
albo w jakieś custom-made budzie z PCtem w formie karty, niemniej, cały
czas jest to ten sam PCet ;-)

Świat się zmienia, to już nie ta era ;-)
Jakub Klausa

Jakub Klausa CTO, SS7
Technologies sp. z
o.o.

Temat: Ip telefonia, rozwiazania

Paweł K.:

PK: Rozwiązanie Splicecom to dedykowane pudełka, czyli wkładasz w szafę i nic nie musisz instalować.

Dedykowany PCet w sensie, byćmoże w jakiejś fikuśnej obudowie lub
formie, niemniej, cały czas PC
PK: Userów masz na całym świecie, a oni logują się do serwera, który ma statyczne IP publiczne.

Wszystkich? Z różnych kontnynetów? Bardzo często to rozwiązanie nieefektywne
i zawodne, a co za tym idzie realnie droższe, mimo pozornego niższego kosztu
jednego pudełka zamiast kilku mniejszych.

konto usunięte

Temat: Ip telefonia, rozwiazania

PK: Rozwiązanie Splicecom to dedykowane pudełka, czyli wkładasz w szafę i nic nie musisz instalować.

Dedykowany PCet w sensie, byćmoże w jakiejś fikuśnej obudowie lub
formie, niemniej, cały czas PC

PK: No, trudno mieć pretensje, że serwer obsługujący ruch IP nie ma w sobie dźwigienek, jak centrala Pentaconta z lat 60-tych. :))
PK: Userów masz na całym świecie, a oni logują się do serwera, który ma statyczne IP publiczne.

Wszystkich? Z różnych kontnynetów? Bardzo często to rozwiązanie nieefektywne
i zawodne, a co za tym idzie realnie droższe, mimo pozornego niższego kosztu
jednego pudełka zamiast kilku mniejszych.

PK: Serwer może być centralny albo kilka serwerów można zsieciować. A jak klient potrzebuje mieć wyjścia na świat w kilku lokalizacjach, to wtedy stawia się kilka maszyn.

PK

Następna dyskusja:

rozwiazania open source'owe




Wyślij zaproszenie do