Marek G.

Marek G. Architekt
Społeczności
Internetowych;
filozofia,
medytac...

Temat: programowanie cross-platformowe

Od kilku lat nie śledziłem na bieżąco co się dzieje w świecie narzędzi dla programistów, dlatego stawiam pytanie do tych co są na bieżąco, na jakich narzędziach (język + środowisko IDE) oprzeć się aby szybko i bezboleśnie stworzyć aplikację która:

* działa na platformach : Mac, Linux, XP
* ładnie wygląda
* sprawnie wyświetla teksty, grafikę i wszelkie pliki multimedialne
* bezproblemowo w wielu protokołach komunikuje się netem
* daje wsparcie dla kodowania i dekodowania gromadzonych/przetwarzanych danych
* nie stawia wygórowanych oczekiwań do zasobów komputera
* daje szansę na zabezpieczenie przed nielegalnym kopiowaniem

projekt tymczasowo jest związany z mocno zakręconym i nietypowym e-learningiem , ale docelowo ma być to platforma do dystrybucji zasobów wszelkiego typu w obu kierunkach (klient-serwer) w tym gier edukacyjnych itp.

projekt jest realizowanych w ramach hobby, nie chcę więc wydawać fortuny na narzędzia, z drugiej strony przywykłem do komfortu który zapewniał ongiś BC6++, piszę także w PHP bez jakiegokolwiek środowiska ale wolałbym IDE + dobry debugger

kiedyś programowałem w asemblerze, także szesnastkowo, ale teraz chcę coś zrobić szybko i bezwysiłkowo, dlatego proszę o sugestie aktualnych codeguru ;)

moje oczekiwania cross-platformowe pewnie zaspakaja java ale nigdy jej nie pokochałem, pisanie kilku midletów na telefony było mocno zniechęcające

kilka lat temu kiedy postawiłem podobne pytanie zaproponowano mi BASIC który kompilował się na wszystkie oczekiwane platformy: Mac, Linux, XP

co drodzy eksperci polecacie dzisiaj ?
Tomasz Kaczanowski

Tomasz Kaczanowski Ot, programista

Temat: programowanie cross-platformowe

Marek Górny:
Od kilku lat nie śledziłem na bieżąco co się dzieje w świecie narzędzi dla programistów, dlatego stawiam pytanie do tych co są na bieżąco, na jakich narzędziach (język + środowisko IDE) oprzeć się aby szybko i bezboleśnie stworzyć aplikację która:

* działa na platformach : Mac, Linux, XP

kompiluje się na tych platformach, czy działa na maszynie wirtualnej?

* ładnie wygląda
* sprawnie wyświetla teksty, grafikę i wszelkie pliki multimedialne
* bezproblemowo w wielu protokołach komunikuje się netem
* daje wsparcie dla kodowania i dekodowania gromadzonych/przetwarzanych danych
* nie stawia wygórowanych oczekiwań do zasobów komputera

to jest raczej kwestia użytych bibliotek, a nie środowiska ide
* daje szansę na zabezpieczenie przed nielegalnym kopiowaniem

O to programista musi sam zadbać :)

kilka lat temu kiedy postawiłem podobne pytanie zaproponowano mi BASIC który kompilował się na wszystkie oczekiwane platformy: Mac, Linux, XP

co drodzy eksperci polecacie dzisiaj ?

Co eksperci polecają nie wiem. Albo idziesz w kierunku wirtualnych platform, czyli .net, java itp, albo kodu przenośnego, wtedy jest do wykorzystania kilka przenośnych bibliotek, jedne darmowe inne płatne. Dużo zależy od tego czego oczekujesz. Język to rzecz w zasadzie częściowo związana z rozwiązaniem, które preferujesz. Dobór biblioteki od zastosowań rzeczywistych.
Jakub L.

Jakub L. Programista

Temat: programowanie cross-platformowe

Oprócz 2 ostatnich wymagań to Java.
Ostatnie wymaganie jest nierealne - jak coś jest po stronie usera to można uważać za stracone.
Marek G.

Marek G. Architekt
Społeczności
Internetowych;
filozofia,
medytac...

Temat: programowanie cross-platformowe

Tomasz Kaczanowski:
kompiluje się na tych platformach, czy działa na maszynie wirtualnej?
>

działa

kompilacja najlepiej na platformie XP

konto usunięte

Temat: programowanie cross-platformowe

Najprostsza odpowiedz qt.
Tomasz Kaczanowski

Tomasz Kaczanowski Ot, programista

Temat: programowanie cross-platformowe

Marek Górny:
Tomasz Kaczanowski:
kompiluje się na tych platformach, czy działa na maszynie wirtualnej?
>

działa

kompilacja najlepiej na platformie XP

Kompilacja jest mniej istotna, bo sa crosskompilatory, ale jeśli ma jedna wynikówka działać "wszędzie", to zostają jedynie maszyny wirtualne, najpopularniejsze to .net (ale tu są słabe wersje dla linuksów i maków) i java....
Marek G.

Marek G. Architekt
Społeczności
Internetowych;
filozofia,
medytac...

Temat: programowanie cross-platformowe

Tomasz Kaczanowski:

Kompilacja jest mniej istotna, bo sa crosskompilatory, ale jeśli ma jedna wynikówka działać

"wynikówki" mogą być osobne
Tomasz Kaczanowski

Tomasz Kaczanowski Ot, programista

Temat: programowanie cross-platformowe

Marek Górny:
Tomasz Kaczanowski:

Kompilacja jest mniej istotna, bo sa crosskompilatory, ale jeśli ma jedna wynikówka działać

"wynikówki" mogą być osobne

no to dla C++ wybór jakiś jest:
ultimate++, qt, gtk, wxwidget, sdl i kilka mniej popularnych, zależy na czym nam zależy. Należy zwrócić uwagę na to co oferują jak i jaką mają licencję. Do kompilacji na inne platformy poszukać crosskompilatora.

konto usunięte

Temat: programowanie cross-platformowe

Jarosław Adamski:
Najprostsza odpowiedz qt.

Chyba nie taka najprostsza, skoro
Marek Górny:
projekt jest realizowanych w ramach hobby, nie chcę więc wydawać
fortuny na narzędzia

A licencja na Qt trochę kosztuje...
http://www.goldenline.pl/forum/programisci-qt/285298/s...

Co oczywiście nie zmienia faktu, że jeśli autora tematu stać na licencję, to Qt będzie dobrym wyborem do tego zadania.Sebastian Cichosz edytował(a) ten post dnia 06.08.08 o godzinie 18:05
Marek G.

Marek G. Architekt
Społeczności
Internetowych;
filozofia,
medytac...

Temat: programowanie cross-platformowe

Sebastian Cichosz:

A licencja na Qt trochę kosztuje...
http://www.goldenline.pl/forum/programisci-qt/285298/s...

Co oczywiście nie zmienia faktu, że jeśli autora tematu stać na licencję, to Qt będzie dobrym wyborem do tego zadania.

ta cena jest zdecydowanie zaporowa ;(
- na 3 platformy (Win/X11/Mac) - 5260 EURMarek Górny edytował(a) ten post dnia 06.08.08 o godzinie 20:13

konto usunięte

Temat: programowanie cross-platformowe

Skoro zajmujesz sie hobbystycznie, to uzyj darmowej licencji.
Juliusz Mikoda

Juliusz Mikoda Projektant,
programista

Temat: programowanie cross-platformowe

Na początku pisało coś o zabezpieczeniach. Więc na pewno nie będzie to projekt darmowy, no może na początku.

Ale to ma być architektura klient-server więc zabezpieczenia można zrobić na serwerze. To jak z grami internetowymi, możesz grać, ale jak zapłacisz to jest więcej opcji.

Alternatywą jest wxWindows. Darmowa biblioteka.

konto usunięte

Temat: programowanie cross-platformowe

Alternatywą jest wxWindows. Darmowa biblioteka.

Teraz to się nazywa wxWidgets (http://www.wxwidgets.org/), z tego co gdzieś czytałem to zmienili nazwę żeby Billa nie drażnić.



Wyślij zaproszenie do