konto usunięte

Temat: CryENGINE

Witam.

Czy orientuje się ktoś czy jest jakakolwiek możliwość uzyskania licencji na ten silnik oczywiście tylko i wyłącznie w celach edukacyjnych?

Na stronie CryENGINE®2 widziałem, że mają licencję dla Nauczycieli.

Jeżeli nie da rady, to czy może ktoś polecić jakiś dobry darmowy silnik?

konto usunięte

Temat: CryENGINE

Do CryENGINE mu troszkę brakuje ale może silnik UT3:
http://www.udk.com/

konto usunięte

Temat: CryENGINE

Chce wkroczyć w dział gameDevelop-u więc nie mam zbyt dużych wymagań ;] Dzięki za linka showcase dosyć fajny

konto usunięte

Temat: CryENGINE

Jeśli chcesz się powgryzać w prawdziwe bebechy gierkowych enginów to świetnie nadaje się do tego OGRE - wieloplatformowy(win/linux/mac/iphone, x86/x64), wielobackendowy (opengl/dx), cała masa nowinek technicznych i pełny kod źródłowy.
http://www.ogre3d.org/

konto usunięte

Temat: CryENGINE

Na początek muszę się dowiedzieć całkowitych podstaw. Jak się projektuje gry itp. więc najlepszy będzie chyba najłatwiejszy engineWojciech Dasiukiewicz edytował(a) ten post dnia 14.10.10 o godzinie 22:49
Jakub L.

Jakub L. Programista

Temat: CryENGINE

Mam wrażenie że zaczynasz od d..y strony - silnik jest wtórny względem wszystkich algorytmów użytych, scenariusz gry jest raczej niezależny od silnika, projekty postaci to też osobna rzecz.
Wiec oprócz grafiki silnik to masa struktur danych, masa algorytmów, i wydaje mi się że od tego powinieneś zacząć.

konto usunięte

Temat: CryENGINE

Najsensowniej chyba będzie, jeśli zaczniesz od bardzo prostych gier i napiszesz swój własny silnik. Coś w stylu arcadowych klasyków, asteroids, arkanoid, tetris. Chyba, że ten etap masz za sobą, to proponuję zajrzeć do społeczności dedykowanej, np. http://www.gamedev.pl/tutorials.php

konto usunięte

Temat: CryENGINE

Jak na razie mam za sobą naukę c++ a teraz właśnie nie wiem co dalej robić.
Adam Borowiecki

Adam Borowiecki Programista,
analityk,
wdrożeniowiec,...

Temat: CryENGINE

Wojciech Dasiukiewicz:
Jak na razie mam za sobą naukę c++ a teraz właśnie nie wiem co dalej robić.
Szybko poszło!
Paweł Lesiakowski

Paweł Lesiakowski Automation Test
Engineer

Temat: CryENGINE

Jeżeli chodzi o najprostszy to ja polecam Unity3d. W miarę szybko można ogarnąć podstawowe sprawy, a potem zagłębiać w szczegóły. Jest również wersja darmowa http://unity3d.com
Grzegorz Gorol

Grzegorz Gorol Jedynym
ograniczeniem jest
wyobraźnia...

Temat: CryENGINE

Krzysztof Kawa:
Do CryENGINE mu troszkę brakuje ale może silnik UT3:
http://www.udk.com/

Oj z tym że brakuje to bym polemizował...

CE2 to najbardziej przereklamowany i niedopracowany silnik z jakim miałem doczynienia, nie wspominając o edytorze który jest po prostu przeciętny.

konto usunięte

Temat: CryENGINE

Technicznie się nie wypowiadam, bo nie miałem okazji z nimi pracować, natomiast to, co wyciśnięto z CE1/2 w grach bije po prostu na głowę gry oparte na silnikach UT(graficznie oczywiście, innych walorów nie oceniam).
Grzegorz Gorol

Grzegorz Gorol Jedynym
ograniczeniem jest
wyobraźnia...

Temat: CryENGINE

Krzysztof Kawa:
Technicznie się nie wypowiadam, bo nie miałem okazji z nimi pracować, natomiast to, co wyciśnięto z CE1/2 w grach bije po prostu na głowę gry oparte na silnikach UT(graficznie oczywiście, innych walorów nie oceniam).

Częściowo się zgodzę... ale tylko częściowo... bo:
- większość gier na CE... to tylko gry na PC.. gry UT3 jakby nie było były na poziomie konsolowym...
- dobrym dowodem na to jest Crysis 2... pomimo iż gra na PC jest kilkukrotnie ładniejsza niż na konsolach to wciąż ma ogromne braki.. w stosunku do jedynki. Stara się je ukrywać pod postprocessami.. ale średnio to wychodzi.
- jak porównać to jednak gry na CE (poza AEION) starają się iść w stronę pseudo fotorealizmu gdy gry tworzone na UE idą w nieco inną stronę, są bardziej artystyczne.

konto usunięte

Temat: CryENGINE

Fakt, Crysis 2 mnie też nie zachwycił. No cóż, przynajmniej nie trzeba mieć kompa z przyszłości żeby pograć w wysokich detalach (które wyglądają trochę jak te niskie w jedynce).

Przy okazji - czy do UE są dołączone jakieś standardowe modele postaci czy ich animacje? Pytam, bo w większości gier opartych na UE razi mnie zawsze, że postacie to takie bloczkowate podskakujące byczki - UT, Gears of War, Mass Effect, Enslaved żeby wymienić tylko kilka..
Grzegorz Gorol

Grzegorz Gorol Jedynym
ograniczeniem jest
wyobraźnia...

Temat: CryENGINE

A wiesz, tego nie wiem... chociaż wydaje mi się że to już kwestia spólnych designerów którzy maczają palce w tych grach...

Jak na razie bawię się UDK, i powiem tylko tyle: to najpotężniejsze narzędzie z jakim miałem doczynienia. O ile Unity jest najwygodniejszym... to UDK zmiata wszystko... Unigine, CE... nic nie jest w stanie konkurować z UDK...

Najfajniejsze jest w nim jednak to że jak się zastanowić jakie powstają gry - design, oświetlenie itp to jak już samemu się nim bawisz to efekty pracy często są dużo lepsze... niż w wypadku gier za grube miliony $, a tyko dla tego bo one są projektowane żeby były podobne do siebie, bo jeśli jedna się sprzedała to mniejsze ryzyko z kolejną :( niestety.

konto usunięte

Temat: CryENGINE

Co do UDK to tutaj się nie popisali (widać to nawet dla laika):

Obrazek


- światło latarni wyraźnie widoczne w ciągu dnia
- obiekty pod niebem schodkowate

(na szczęście to tylko iOS)

To jest niezłe (UE3):
http://www.udk.com/showcase-samaritan

Może mimika jeszcze słaba, ale chyba koniec z "bloczkami"...

konto usunięte

Temat: CryENGINE

Piotr Likus:
Co do UDK to tutaj się nie popisali (widać to nawet dla laika):

Obrazek


- światło latarni wyraźnie widoczne w ciągu dnia
- obiekty pod niebem schodkowate

(na szczęście to tylko iOS)

To jest niezłe (UE3):
http://www.udk.com/showcase-samaritan

Może mimika jeszcze słaba, ale chyba koniec z "bloczkami"...

Nie popisali się? No nie rób se jaj :P To silnik na iOS - działa dobrze na 3GSie i jak na ten sprzęt to wygląda świetnie. Znasz jakiś lepszy engine na Androida/iOSa? Ja nie.

konto usunięte

Temat: CryENGINE

Marcin Ławicki:
Piotr Likus:
Co do UDK to tutaj się nie popisali (widać to nawet dla laika):

- światło latarni wyraźnie widoczne w ciągu dnia
- obiekty pod niebem schodkowate

(na szczęście to tylko iOS)

To jest niezłe (UE3):
http://www.udk.com/showcase-samaritan

Może mimika jeszcze słaba, ale chyba koniec z "bloczkami"...

Nie popisali się? No nie rób se jaj :P To silnik na iOS - działa dobrze na 3GSie i jak na ten sprzęt to wygląda świetnie. Znasz jakiś lepszy engine na Androida/iOSa? Ja nie.

Oczywiście jak na dzisiejszego smartfona to nieźle.
Ale to się niedługo zmieni - smartfony doganiają pecety - są plany na Windows na ARM-a: http://bit.ly/gslUoj
w związku z czym wygląda na to że platforma ARM będzie się rozwijać jeszcze szybciej...Piotr L. edytował(a) ten post dnia 25.10.11 o godzinie 21:12
Grzegorz Gorol

Grzegorz Gorol Jedynym
ograniczeniem jest
wyobraźnia...

Temat: CryENGINE

Piotr Likus:
Marcin Ławicki:
Piotr Likus:
Co do UDK to tutaj się nie popisali (widać to nawet dla laika):

- światło latarni wyraźnie widoczne w ciągu dnia
- obiekty pod niebem schodkowate

(na szczęście to tylko iOS)

To jest niezłe (UE3):
http://www.udk.com/showcase-samaritan

Może mimika jeszcze słaba, ale chyba koniec z "bloczkami"...

Nie popisali się? No nie rób se jaj :P To silnik na iOS - działa dobrze na 3GSie i jak na ten sprzęt to wygląda świetnie. Znasz jakiś lepszy engine na Androida/iOSa? Ja nie.

Oczywiście jak na dzisiejszego smartfona to nieźle.
Ale to się niedługo zmieni - smartfony doganiają pecety - są plany na Windows na ARM-a: http://bit.ly/gslUoj
w związku z czym wygląda na to że platforma ARM będzie się rozwijać jeszcze szybciej...


hehehe

Jak na dzisiejszego nieźle, i jak na przyszłego to też będzie inny poziom graficzny. UDK jest rozwijanym silnikiem i nie będzie zatrzymywał się na tym poziomie.

A co do platformy ARM... dla mnie to istna zmora, potworek jakich mało który jest przez wszystkich wychwalany pod niebiosa. To tak jakby powiedzieć że sprinter bez nogi (najlepszy wśród kalek) jest lepszy od prawdziwego w pełni sprawnego.

ARM nawet jak na rozwiązanie mobilne nie ma szans póki co z kolejną odsłoną Tegry - jeśli chodzi o zastosowania go gier.Grzegorz Gorol edytował(a) ten post dnia 26.06.11 o godzinie 13:48

Temat: CryENGINE

Grzegorz Gorol:
ARM nawet jak na rozwiązanie mobilne nie ma szans puki co z kolejną odsłoną Tegry. Jeśli chodzi o zastosowania go gier.

Hahahahahahhahah ;) Mistrz.

Podobne tematy


Następna dyskusja:

Cryengine 3




Wyślij zaproszenie do