Temat: C++ <- C#
A ja mam inną sugestię - nie będę się wdawał w dyskusję o wyższości GTK nad QT czy w drugą stronę, bo nie o nich chcę mówić. Mam dla Ciebie inną propozycję:
GameDev. Wspaniałe wyzwanie programistyczne, w którym bez C++ jeszcze długo się świat nie obędzie, a z drugiej strony używa się innych języków do synchronizacji workflowu (czyli np. buduje się toolset dla ludzi od tworzenia plansz w .net, albo tworzy obszar dla działania skryptów).
Jednocześnie potwornie liczy się wydajność, więc można naprawdę się wyżyć (i wykazać :) ).
Z literaturą nie jest źle (na amazon są dziesiątki książek), a środowisko jest po prostu genialne - osobiście uważam forum gamedev.net za najbardziej wyrafinowane forum programistyczne na jakim miałem przyjemność działać. Kiedyś na moje pytanie dot. "animacji szkieletowej" odpisał człowiek, który pisał ten fragment kodu w silniku gry Dungeon Siedge 2! Moim zdaniem, to nieporównywalnie lepsze, niż fora linuksowe (z całym szacunkiem).
No i GameDev ma jeszcze jeden miły aspekt - testowanie nigdy nie było przyjemniejsze :).
Pisze się głównie w Visual Studio, i proponuję zacząć z Windows + DirectX, bo OpenGL jest strasznie opisowy - tzn. dużo mniej czasu spędza się na pisaniu ze wsparciem IntelliSense, a dużo więcej rysuje się na kartkach, i mnoży macierzy. Trudniej też debugować.
Co jest potrzebne? Wyobraźnia przestrzenna, cierpliwość, perfekcyjna znajomość j. angielskiego, poprawność algorytmiczna, i generalnie gigantyczna wyobraźnia, bo problemy będą się rozmnażać. Przyda się mocna karta graficzna, i pomoc znajomych grafików.
Po 2 latach uprawiania gamedevu zostałem zmuszony (studiami) do zajęcia się "czymś innym" (bazami danych, Linuksami, aplikacjami www, javą i c#...), i naprawdę (moim zdaniem) z robieniem gier nic nie może się równać, jeśli chodzi o satysfakcję i radochę :).
Od strony biznesowej - GameDev obecnie notuje obroty większe, niż cała fonografia i kinematografia razem wzięte. Wprawdzie większość zysków generują gry na konsole, a tych nie da się robić "w domu", ale rynek Indie również staje się coraz silniejszy (wystarczy wspomnieć o "Aquaria" albo "Braid").