Jarosław S.

Jarosław S. Full Stack Qt/C++
Dev Since 1997

Temat: C++ <- C#

Piotr P.:
A czy nie jest tak, że to GDK odpowiada za tą wasrtwę "komunikacji"?

Racja, piszę GTK, myśle GTK/GDK :)
Ja lubię w GTK to, że to jest nic więcej jak tylko prosty zbiór widgetów.

Zgadzam się, że Qt 3 było monolityczne. Qt4 jest już modularne; zawiera m.in. QtCore - jądro, QtGui - zbiór widżetów.

konto usunięte

Temat: C++ <- C#

Robert Mituniewicz:
Dla przykladu mozesz zrobic taka mini klase:
http://mituniewicz.pl/svn/Projekty/Axia/libs/Diagnostics/
I includujesz header w kazdym/interesujacej cie bibliotece/ precompiled header zeby przeciazylo operatory 'new' oraz 'delete' i masz wlasna biblioteke do sledzenia memmory leakow. Z pewnoscia latwo ci bedzie dostosowac ja do wlasnych potrzeb i nic poza czasem nie bedzie cie to kosztowac

Dzięki za linka, przyjże się temu.

Temat: C++ <- C#

Z plug & playow dobry jest Visual Leak Detector.
http://dmoulding.googlepages.com/vld
Mateusz Berezecki

Mateusz Berezecki no fluff, just stuff

Temat: C++ <- C#

Piotr Pszczolkowski:
Mateusz Berezecki:
Zacznij od ksiazki Alexandrescu pt. "Modern C++ Design":
http://www.amazon.com/Modern-Design-Programming-Patter...


WOW. od tego ma zaczac ??????????
Ta ksiazka to chyba na koniec :)

Jedna z trudniejszych ksiazek jakie czytalem.
Juz nie mowiac, ze czytalem ja na raty.
Jest naprawde ciezka, bardzo ciekawa ale ciezka.

Moje sugestie byly oparte na wniosku, ze mowimy tu o powrocie do C++ z C# a nie o nauce C++ od podstaw :)

konto usunięte

Temat: C++ <- C#

Mateusz Berezecki:
Piotr Pszczolkowski:
Mateusz Berezecki:
Zacznij od ksiazki Alexandrescu pt. "Modern C++ Design":
http://www.amazon.com/Modern-Design-Programming-Patter...


WOW. od tego ma zaczac ??????????
Ta ksiazka to chyba na koniec :)

Jedna z trudniejszych ksiazek jakie czytalem.
Juz nie mowiac, ze czytalem ja na raty.
Jest naprawde ciezka, bardzo ciekawa ale ciezka.

Moje sugestie byly oparte na wniosku, ze mowimy tu o powrocie do C++ z C# a nie o nauce C++ od podstaw :)

No fakt. To zmienia postac rzeczy :)
Tomasz K Kamiński

Tomasz K Kamiński Director Of
Engineering

Temat: C++ <- C#

Tadeusz Pyś:
powrot do C++?

QT jesli chodzi o GUI
C++/CLI jesli chodzi o cokolwiek pisane pod windows
zas "od srodka", to oczywiscie zapoznac sie z nadchodzacym C0x
oraz obowiazkowa lektura:

...BOOST!!!

- boost::lambda (!) wywroci Twoje zycie
- boost::spirit (!) zawsze chciales napisac parser?
- boost::statemachine (!) mecza Cie stany, if'y, switch'e, komunikaty?
- boost::signals (!) brakuje Ci events? przeciez sa! od dawna..
- boost::thread uzycie watkow nigdy nie bylo latwiejsze
- boost::asio komunikacja async? betka
- boost::program_options podobaja Ci sie linuksowe commanline'y?
- boost::..


Exceptional C++ Style
H. Sutter

C++ Coding Standards
H. Sutter, A. Alexandrescu

More Exceptional C++
H. Sutter

Modern C++ Design
A. Alexandrescu

Effective C++
S. Meyers

More Effective C++
S. Meyers

Warte uwagi: BOOST, Chrome, QT

Temat: C++ <- C#

strona "planet source code" badź znajdź inną i przerabiaj kod pod wzgledem własnych pomysłów .potem możesz coś podsyłać programistom
co pracują np nad jakimiś grami w firmach za pieniadze....
Szymon Kubisiak

Szymon Kubisiak Developer aplikacji
mobilnych Android

Temat: C++ <- C#

Ludzie tworzący IP szczególnie dbają o to by nie czytać maili z pomysłami - by potem nie miec problemów z prawami autorskimi ;)

konto usunięte

Temat: C++ <- C#

Szymon Kubisiak:
Ludzie tworzący IP szczególnie dbają o to by nie czytać maili z pomysłami - by potem nie miec problemów z prawami autorskimi ;)

Nieczytanie niestety nie chroni przed pozwaniem. Bo zawsze można wpaść na ten sam pomysł. Ale kretyni z amerykańskiego urzędu patentowego na to nie wpadli i dalej ciągną swoją politykę patentowania dwukliku.
Szymon Kubisiak

Szymon Kubisiak Developer aplikacji
mobilnych Android

Temat: C++ <- C#

Nie mówimy o patentach tylko o kwesti praw do pomysłu - i tu izolacja pomaga.
Borys Mądrawski

Borys Mądrawski Architekt/Developer
EAI/Java

Temat: C++ <- C#

Jeśli chodzi o IDE C++ to polecam:
- Code::Blocks (obsługuje wszystkie kompilatory, ma działające podpowiedzi, ma wsparcie dla wxWidgets, istnieje jeszcze bliźniaczy CodeLite)
- NetBeans (obsługuje wszystkie kompilatory, ma działające podpowiedzi, ma wsparcie dla Qt)
- Eclipse CDT (niestety słabszy od NetBeans jeśli chodzi o C/C++)

Jeśli chodzi o IDE dla C# (jak już musisz w tym pisać) to polecam:
- SharpDevelop

Jeśli chodzi o framework'i uniplatformowe C++ to polecam:
- Qt (UI, all-in-one, ma własne IDE)
- U++ (UI, czeski, all-in-one, bardzo łatwy w użyciu, ma własne IDE)
- wxWidgets (UI, bardzo zaawansowany, ale używa GTK pod Linux)
i biblioteki (można się obyć jak się używa frameworku all-in-one):
- STL
- pthreads
- boost

Oczywiście wszystko to rozwiązania open-source.

Tu jest szczegółowa lista IDE:
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_integrated_...

konto usunięte

Temat: C++ <- C#

Ja osobiście uderzę w embedded linux.

A tak poza selekcją: w NET leci teraz każdy- myślę, że lepiej mieć wąską specjalizacje ... c/python/perl/ruby ...

.... I dobrze znać wzorce projektowe .

powodzenia!

ps. co do eclipse.. pamiętaj, aby zamykać projekty .... przed kompilacją następnego.Rafał S. edytował(a) ten post dnia 28.08.09 o godzinie 23:03

konto usunięte

Temat: C++ <- C#

A ja mam inną sugestię - nie będę się wdawał w dyskusję o wyższości GTK nad QT czy w drugą stronę, bo nie o nich chcę mówić. Mam dla Ciebie inną propozycję:

GameDev. Wspaniałe wyzwanie programistyczne, w którym bez C++ jeszcze długo się świat nie obędzie, a z drugiej strony używa się innych języków do synchronizacji workflowu (czyli np. buduje się toolset dla ludzi od tworzenia plansz w .net, albo tworzy obszar dla działania skryptów).
Jednocześnie potwornie liczy się wydajność, więc można naprawdę się wyżyć (i wykazać :) ).
Z literaturą nie jest źle (na amazon są dziesiątki książek), a środowisko jest po prostu genialne - osobiście uważam forum gamedev.net za najbardziej wyrafinowane forum programistyczne na jakim miałem przyjemność działać. Kiedyś na moje pytanie dot. "animacji szkieletowej" odpisał człowiek, który pisał ten fragment kodu w silniku gry Dungeon Siedge 2! Moim zdaniem, to nieporównywalnie lepsze, niż fora linuksowe (z całym szacunkiem).

No i GameDev ma jeszcze jeden miły aspekt - testowanie nigdy nie było przyjemniejsze :).

Pisze się głównie w Visual Studio, i proponuję zacząć z Windows + DirectX, bo OpenGL jest strasznie opisowy - tzn. dużo mniej czasu spędza się na pisaniu ze wsparciem IntelliSense, a dużo więcej rysuje się na kartkach, i mnoży macierzy. Trudniej też debugować.

Co jest potrzebne? Wyobraźnia przestrzenna, cierpliwość, perfekcyjna znajomość j. angielskiego, poprawność algorytmiczna, i generalnie gigantyczna wyobraźnia, bo problemy będą się rozmnażać. Przyda się mocna karta graficzna, i pomoc znajomych grafików.

Po 2 latach uprawiania gamedevu zostałem zmuszony (studiami) do zajęcia się "czymś innym" (bazami danych, Linuksami, aplikacjami www, javą i c#...), i naprawdę (moim zdaniem) z robieniem gier nic nie może się równać, jeśli chodzi o satysfakcję i radochę :).

Od strony biznesowej - GameDev obecnie notuje obroty większe, niż cała fonografia i kinematografia razem wzięte. Wprawdzie większość zysków generują gry na konsole, a tych nie da się robić "w domu", ale rynek Indie również staje się coraz silniejszy (wystarczy wspomnieć o "Aquaria" albo "Braid").
Szymon Kubisiak

Szymon Kubisiak Developer aplikacji
mobilnych Android

Temat: C++ <- C#

No i GameDev ma jeszcze jeden miły aspekt - testowanie nigdy nie było przyjemniejsze :).

To chyba w jakimś idealnym świecie to było, bo ja po 3 latach już rzygać chciałem a nie przechodzić ten sam level po raz milion któryś :)

Przy czym oczywiście wg mnie jedynym _tru_ programowaniem jest gamedev, reszta to chałtury i domki z klocków :)

Choć teraz Symbian uczy mnie pokory, no ale Symbian to hardcore dla samego hardcore :DSzymon Kubisiak edytował(a) ten post dnia 17.09.09 o godzinie 19:08
Marek Dąbek

Marek Dąbek Software Engineer,
Intel Technology
Poland

Temat: C++ <- C#

Przy czym oczywiście wg mnie jedynym _tru_ programowaniem jest gamedev, reszta to chałtury i domki z klocków :)


Życzę napisania FW, który ma przerost funkcjonalności nad możliwościami sprzętu ;)Marek Dąbek edytował(a) ten post dnia 18.09.09 o godzinie 10:03
Szymon Kubisiak

Szymon Kubisiak Developer aplikacji
mobilnych Android

Temat: C++ <- C#

NEVAR! Tylko my jesteśmy tró! :DDD



Wyślij zaproszenie do