Warszawa, 25-26 oraz 29-31.08.2011r.
Uczestnicy szkolenia dowiedzą się między innymi:
- w jaki sposób sprawować kontrolę nad przebiegiem prac projektu
-jak zadbać o to, by zespół projektu jednoznacznie rozumiał cele projektu, by projekt nie zaczął zmierzać w niezaplanowanym przez nas kierunku.
Szkolenie odbywa się w formie interaktywnego warsztatu: zagadnienia z poszczególnych obszarów wiedzy zarządzania projektami przedstawiane są w formie krótkich prezentacji, po których następuje ugruntowywanie wiedzy przez uczestników szkolenia, na które składa się umiejętne wykorzystywanie nabytych umiejętności w procesach:
- Rozpoczęcia
- Planowania
- Wykonywania
- Nadzoru
- Zamknięcia projektu
Cele szkolenia:
Celem szkolenia jest zdobycie umiejętności i wiedzy z zakresu zarządzania projektami wg PMBOK® Guide, na co składa się:
- poznanie i praktyczne przećwiczenie zagadnień 9 głównych obszarów wiedzy PMBoK®Guide,
- odniesienie obszarów wiedzy do procesów zarządzania projektem w cyklu jego życia.
Adresaci szkolenia
Szkolenie skierowane jest do:
- kierowników zespołów projektowych,
- menadżerów projektów i innych uczestników zespołów projektowych
- zainteresowanych zagadnieniami kierowania projektem, którzy pragną usystematyzować wiedzę z zakresu zarządzania projektem, poznając najlepsze praktyki w tej dziedzinie.
Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu
Szkolenie dostarcza podstawową porcję wiedzy merytorycznej, by uczestniczyć w projekcie, który zakończy się sukcesem. Wykłady urozmaicane są niewielkimi, praktycznymi ćwiczeniami, pozwalającymi ugruntować zdobytą wiedzę, jak również wzbogacone przykładami z rzeczywistych firm polskich i zagranicznych.
Zakres szkolenia obejmuje PMBoK®Guide, stanowić zatem może krok w kierunku egzaminu certyfikującego Project Management Professional (PMP®).
Program szkolenia
1. Projekt i cykl życia projektu
1.1 definicja i cechy charakterystyczne projektu,
1.2 ramy zarządzania projektem,
1.3 projekt, port folio i program.
2. Organizacja PMI i zarządzanie projektami wg PMBoK®Guide
3. Cykl życia projektu – grupy procesów:
3.1 grupa procesów rozpoczęcia – definiowanie i zatwierdzenie projektu w organizacji,
3.2 grupa procesów planowania – odpowiedź na pytanie: jak, w jaki sposób, jakimi środkami, kiedy, w jakiej kolejności itp. zrealizować zamierzone cele,
3.3 grupa procesów realizacji – grupowanie i koordynacja wykorzystania zasobów i ludzi w projekcie w celu wykonania założonego planu,
3.4 grupa procesów nadzoru – monitorowanie postępów prac w projekcie, badanie ewentualnych odchyleń, by w razie konieczności uruchomić odpowiednie działania zapobiegawcze lub/i korygujące,
3.5 grupa procesów zakończenia – przygotowanie formalnej akceptacji produktu finalnego projektu lub jego fazy.
4. Obszary wiedzy PMBoK®Guide wykorzystywane w trakcie realizacji wymagań projektowych w procesach:
4.1. zarządzanie integracją projektu – działania kluczowe dla pomyślnego ukończenia projektu,
4.1.1. ujednolicenie i koordynacja różnych działań kierowania projektem (tworzenie karty projekty i wstępnej deklaracji zakresu projektu, opracowanie planu kierowania projektem, monitorowanie i kontrola prac projektu, zintegrowana kontrola zmian, zamknięcie projektu),
4.2. zarządzani zakresem:
4.2.1. planowanie zakresu
4.2.2. precyzowanie zakresu
4.2.3. tworzenie struktury podziału prac (WBS)
4.2.4. weryfikacja zakresu – formalny odbiór ukończonych produktów cząstkowych projektu
4.2.5. kontrola zmian zakresu
4.3. zarządzani kosztami
4.4.1. szacowanie kosztów projektu
4.4.2. budżetowanie kosztów
4.4.3. kontrola kosztów (metoda wartości wypracowaniej)
4.4. zarządzani czasem:
4.4.1. definiowanie aktywności
4.4.2. określenie kolejności działań
4.4.3. szacowanie rodzaju i ilości zasobów, koniecznych do wykonania poszczególnych działań
4.4.4. szacowanie czasu trwania działań
4.4.5. harmonogramowanie
4.4.6. kontrolowanie zmian harmonogramu projektu
4.5. zarządzani jakością:
4.5.1. planowanie jakości
4.5.2. przeprowadzanie zapewnienia jakości
4.5.3. przeprowadzanie kontroli jakości (diagramy przyczynowo-skutkowe, histogram, diagram Pareto, karty kontrolne)
4.6. zarządzani zasobami ludzkimi:
4.6.1. planowanie zasobów ludzkich
4.6.2. pozyskiwanie zespołu koniecznego do ukończenia projektu
4.6.3. rozwój kompetencji i wzajemnych relacji pomiędzy członkami zespołu projektowego
4.6.4. monitorowanie wyników członków zespołu, rozwiązywanie spornych kwestii
4.7. zarządzani komunikacją:
4.7.1. określenie potrzeb osób zainteresowanych projektem w zakresie informacji i komunikacji
4.7.2. dystrybucja informacji
4.7.3. sprawozdawczość wykonania – raportowanie postępów prac projektu i prognozowanie
4.7.4. zarządzanie stronami zainteresowanymi projektem (interesariuszami)
4.8. zarządzani ryzykiem:
4.8.1. planowanie zarządzania ryzykiem
4.8.2. identyfikacja, jakościowa i ilościowa analiza ryzyk
4.8.3. planowanie reakcji na wypadek materializacji ryzyka
4.8.4. monitorowanie i kontrola ryzyka
4.9. zarządzani zamówieniami
4.9.1. planowanie zakupów i przejęć
4.9.2. zarządzanie kontraktami (planowanie kontraktów, zbieranie odpowiedzi dostawców, wybór dostawców, administracja kontraktami i zamknięcie kontraktów)
5. Podsumowanie
W ramach szkolenia zapewniamy:
- obszerne materiały szkoleniowe
- certyfikat ukończenia szkolenia
- całodzienny serwis kawowy
- obiad w każdym dniu
Koszt szkolenia: 4 300 PLN + 23 % VAT
Więcej informacji na stronie:
http://bamt.pl/zarzadzanie-projektami-wg-pmbok-przygotowujace-do-pmp-certification
Kontakt:
Anna Strycharska
anna.strycharska@bamt.pl
tel.: 22 427 36 75
Anna Strycharska edytował(a) ten post dnia 28.07.11 o godzinie 15:30