Mariusz Korzeniecki

Mariusz Korzeniecki Psuję i naprawiam
internety.

Ostatnio brałem udział w dość ciekawej dyskusji. Temat jej można właściwie określić jako "Wszystko jest kwestią gustu" :). Rozmawiałem z pewnym redaktorem portalu, na temat stron www. Pokazał mi on kilka przykładów, jakie to popularne są strony tworzone hurtowo. Coś na zasadzie, "damy Ci kreator zrób to sam", albo "strona wg podanych szablonów" (wymienia się tylko treść). Argumentów za i przeciw można znaleźć tu mnóstwo. Z jednej strony oszczędzamy czas i pieniądze, ale otrzymujemy produkt który jest szablonem - a co za tym idzie, każdy może mieć stronę taką jak my. Gdzie tu kreatywność, coś co identyfikuje daną markę/firmę. No chyba, że to nie jest konieczne.
Dla mnie osobiście strona www ma być wizytówką firmy, jej reklamą i źródłem informacji. Wolałbym zlecić stworzenie jej jakiejś firmie niż bawienie się kreatorem czy korzystanie z szablonu.
A co Wy o tym myślicie?
Krzysztof Kania

Krzysztof Kania Inżynier systemowy
Cisco (CCNA R&S,
Voice, Security)

Mariusz Korzeniecki:
Dla mnie osobiście strona www ma być wizytówką firmy, jej reklamą i źródłem informacji. Wolałbym zlecić stworzenie jej jakiejś firmie niż bawienie się kreatorem czy korzystanie z szablonu.
A co Wy o tym myślicie?

Że jest jak wyżej - ma być wizytówką. A ile widziałeś "innych" wizytówek? Generalnie wizytówka to wizytówka - ma być prosta, czytelna i zawierać określone informacje. Im prościej w formie tym lepiej. Więc silenie się na indywidualizm w przypadku WWW jest bezsensowne bo potem powstają "strony" potworki - owszem oczojebliwe ale kompletnie bezużyteczne gdzie np. wszystko zakodowano we flashu i nie można nawet skopiować adresu maila tylko trzeba go przepisać.

Ale oczywiście rozumiem punkt widzenia agencji reklamowej która żyje z tworzenia takich zindywidualizowanych stron i będzie udowadniała swoje racje.

Krzysztof
Mariusz Korzeniecki

Mariusz Korzeniecki Psuję i naprawiam
internety.

Zgadzam się, że wizytówka ma być prosta i czytelna - takie jej zadanie. Też nie chciałbym aby "waliła" mnie po oczach niepotrzebnymi fajerwerkami, ale tu za bardzo to uogólniłeś. Można zrobić fajną i ciekawą stronę bez bajerów.
Dla mnie co najmniej dziwne by było gdyby zobaczył przykładowo dwie takie same strony (ze zmienionym tekstem oczywiście)dwóch różnych firm (to a propos szablonów).Indywidualizm wg mnie musi być, bo to wkońcu wizytówka firmy, coś co ją charakteryzuje i jak wcześniej wspominałem również promuje.Mariusz Korzeniecki edytował(a) ten post dnia 29.10.10 o godzinie 08:59

Paweł L.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Adrian Roth

Adrian Roth Pracownia
Interaktywna
Bitnoise

Przede wszystkim takim ludziom trzeba zaznaczyć, że strona www to nie tylko projekt graficzny, ale także oprogramowanie, które ją napędza.

Jeśli chodzi o naszą branżę to niestety świadomość Klientów wciąż stoi na drastycznie niskim poziomie - zarówno jeśli chodzi o jakość, realne koszty wykonania takiego projektu, jak i wpływ np. żenującej strony na wizerunek firmy (wiadomo - niektóre firmy są bardziej podatne na ocenę pod kątem strony www, inne - mniej).

konto usunięte

Pawel L.:
Tacy "BIZMEZMENI" właśnie tworzą stronki na darmowych szablonach, bo nie mają pojęcia o marketingu i sprzedaży. Na studia się nie nadają, na kursy też nie
... ICH ŻYCIE UCZY :)

No właśnie! Jedni tworzą STRONKI a drudzy strony;)

Niestety jest tak jak pisze Adrian, świadomość klientów leży i jeszcze dużo czasu upłynie nim cokolwiek się zmieni. Po co on ma płacić np.1000 zł skoro za 100 może mieć tak samo działającą stronę, a za resztę to kupi sobie coś fajnego. Czasem ręce opadają i żadne argumenty nie trafiają. Klasyczne CCC;)Dorota S. edytował(a) ten post dnia 07.11.10 o godzinie 22:10
Przemysław Sadowski

Przemysław Sadowski www.grupabs.pl |
usługi informatyczne

Prawda jak zwykle leży pośrodku. Niestety poprzez zjawiska tylko kreatory pt. "zrób sobie stronę", albo strona za 100zł z ZPN czy Oferii pojęcie marketingu internetowego traci sens.

Pytanie gdzie tu miejsce na budowanie jakiejkolwiek identyfikacji wizualnej, czy wykorzystanie doświadczenia innych, aby dotrzeć z reklamą do konkretnego klienta i co ważne skutecznie. Szablon tego nie zapewni na pewno. Ale cóż, jak ktoś chce mieć stronę za 100zł to wolny kraj. Ta dyskusja jest tylko dowodem na to, że problem jest widoczny to znaczy, że i do klientów dotrze również po jakimś czasie taka świadomość.

Pytanie na ile poważnie ktoś podchodzi do swojej działalności i jakiego rodzaju to klient. Bo może faktycznie pan Krzysiu z Koziej Wólki naprawiający samochody w weekend nie potrzebuje zaawansowanego designu. Ale inni powinni zapomnieć o szablonach bo po co sobie psuć wizerunek. Tyle ode mnie.

Wyślij zaproszenie do