konto usunięte

Witam,

Ciekawa jestem Waszych opinii, doswiadczen dotyczacych rynku IT w Polsce,

Pytanie do firm IT & ich klientow:

Jak przebiegala Wasza wspolpraca z firmami IT (klientami), jakie problemy najczesciej wystepuja przy realizacji projektow, gdzie widzicie szanse na poprawe sytuacji,

Pytanie do klientow firm IT:

Czym (jakimi kryteriami) sie kierujecie wybierajac firme IT?
Z jakich uslug firm IT najczesciej korzystacie (gotowe prdukty, oprogramowanie dedykowane, aplikacje webowe, mobilne itp)Katarzyna K. edytował(a) ten post dnia 16.12.11 o godzinie 11:17
Ilona Krzyżak

Ilona Krzyżak key account manager,
3Services Factory
S.A.

Jednym z głównych problemów rynku IT w Polsce jest brak zaufania do firm zewnętrznych... Jeszcze dość często można się spotkać z obawami dotyczącymi wycieku danych czy marnej jakości usług, a przy tym nie mówi się zaletach takiej współpracy. Jednak trzeba przyznać, że w Polsce coraz więcej klientów - zwłaszcza tych biznesowych - jest zainteresowanych takimi opcjami. Wpływ tutaj może mieć to, że na rynku pojawia się coraz więcej firm, które gwarantują wysoki poziom usług i nowoczesne rozwiązania technologiczne. U nas np. stawia się też na indywidualne podejście do klienta i myślę, że to jest klucz do rozwoju tej branży.
Sebastian P.

Sebastian P. główny specjalista
IT, TELPOL

Osobiście najczęściej mam kontakt z firmami integratorskimi. Jedna z ważnych dla mnie kwestii to jakość realizacji usług wsparcia technicznego po wdrożeniu. Muszę przyznać, że z tą jakością jest różnie - nawet najlepsze firmy mają czasem problemy z szybkością reakcji i z realizacją wsparcia. Najgorsze jednak, że tylko niektóre firmy oferują dostęp do webowej aplikacji obsługi wsparcia. Oczywiście u każdego integratora funkcjonuje jakiś ticket system ale od strony klienta kończy się on mailowo. Natomiast świetną i często niezbędną funkcją jest możliwość śledzenia poszczególnych wątków zgłoszonych problemów w systemie a nie w swojej poczcie.

Trudno jednak powiedzieć, że sposób realizacji wsparcia jest kryterium wyboru firmy. Zwykle jest nim jakość samej oferty oraz jej cena.

W mojej ocenie rynek IT w Polsce jest na bardzo wysokim poziomie ale czasem trzeba odsiać firmy słabsze, żeby wybrać najlepszą obsługę. Moja opinia jest jednak o tyle specyficzna, że pracuję dla firmy IT, świadczącej usłgi IT a jednocześnie korzystającej z takich usług. W takim układzie zawsze łatwiej o zrozumienie potrzeb i wymagań.
Sebastian P.

Sebastian P. główny specjalista
IT, TELPOL

Ilona Krzyżak:
Jednym z głównych problemów rynku IT w Polsce jest brak zaufania do firm zewnętrznych...

zgadzam się z tą opinią

moim zdaniem wynika to międzi innymi z naszego polskiego przyzwyczajenia i przekonania, że 'my' zrobimy wszystko sami lepiej
Ilona Krzyżak

Ilona Krzyżak key account manager,
3Services Factory
S.A.

Tak, myślę, że częściowo może być to podejście pt. "wszystko sami", ale czasem może to być kwestia niewiedzy z jakich usług można skorzystać i w jakim stopniu one mogą faktycznie usprawnić funkcjonowanie firmy. Ale pamiętajmy, że to tylko część potencjalnych klientów, a wspomniany "wysoki poziom rynku IT w Polsce" wynika też między innymi z wymagań klientów, którzy interesują się tymi zagadnieniami, wiedzą z jakich usług chcą korzystać i są otwarci na współpracę. W dodatku wydaje mi się, że w Polsce, mimo wszystko, poziom świadomości dotyczący tego, jak współpraca z profesjonalnymi firmami może wpłynąć na profesjonalizację danego przedsiębiorstwa wzrasta i wzbudza coraz większe zainteresowanie.

Następna dyskusja:

Rynek IT w Polsce 2006-2008


Wyślij zaproszenie do