Piotr Wyrzykowski

Piotr Wyrzykowski Projektant systemów
telekomunikacyjnych

Koleżanki i Koledzy,
chciałbym się dowiedzieć, jak sobie radzicie z rozliczaniem Waszych klientów i pracowników przy świadczeniu usług IT?
My stosujemy powiązane ze sobą arkusze Excela, jednak w tym momencie to zdecydowanie za mało. Szykuję się do zmiany sposobu rozliczania i raportowania. Poszukuję rozwiązań o następujących możliwościach:
- raportowanie działań przez konsultantów: czas, klient, opis działania,
- możliwość dostępu do raportów działań przez klientów. Klient widzi w raporcie wszystkie podejmowane dla niego działania,
- generowanie zestawień do miesięcznych rozliczeń klientów z wykonanych usług,
- elastyczne rozliczanie klientów: godzinówka, ryczałty, abonamenty,
- rozliczanie pracowników z przepracowanych godzin,
- wszechstronne statystyki,

Czy istnieją gotowe i sprawdzone w działaniu rozwiązania z których korzystacie?

konto usunięte

Piotr W.:
Koleżanki i Koledzy,
chciałbym się dowiedzieć, jak sobie radzicie z rozliczaniem Waszych klientów i pracowników przy świadczeniu usług IT?
My stosujemy powiązane ze sobą arkusze Excela, jednak w tym momencie to zdecydowanie za mało. Szykuję się do zmiany sposobu rozliczania i raportowania. Poszukuję rozwiązań o następujących możliwościach:
- raportowanie działań przez konsultantów: czas, klient, opis działania,
- możliwość dostępu do raportów działań przez klientów. Klient widzi w raporcie wszystkie podejmowane dla niego działania,
- generowanie zestawień do miesięcznych rozliczeń klientów z wykonanych usług,
- elastyczne rozliczanie klientów: godzinówka, ryczałty, abonamenty,
- rozliczanie pracowników z przepracowanych godzin,
- wszechstronne statystyki,

Czy istnieją gotowe i sprawdzone w działaniu rozwiązania z których korzystacie?

Myślę ze przy tak zdefiniowanych wymaganiach to ciężko coś zaproponować: co innego rozliczenie pracowników, co innego rozliczenie klienta i co to za statystyki mają być? Ja bym szedł w proste dedykowane rozwiązanie oparte na OpenSource,
Jacek Dziwoki

Jacek Dziwoki Kierownik
IT/Software
Development Manager

Witaj Piotrze,

w zasadzie to już mówisz o CRM nie tylko o raportowaniu. Dobór rozwiązania zależy czy jesteś w stanie wyegzekwować uzupełnianie danych. Generalnie poleciłbym Ci system Berberis możesz tam to uzyskać w dodatku możesz mieć wielostopniowe rozliczanie pracy przez kierownika i klienta.

Co do przypisania to czas można rejestrować do każdego zdarzenia (telefon, email, zadanie) które jest przypisane do sprawy i projektu. Stąd też możesz od razu raportować projekt...
Marcin Szatkowski

Marcin Szatkowski IT Manager, PM

Osobiście zacząłbym od jakiegoś darmowego systemu ticketowego, np OTRS z ITSM, albo nawet OSticket, a rozliczanie realizowałbym na bazie raportów z tychże.

konto usunięte

Darmowy OTRS wymaga wsparcia dostawcy :)
Marcin Szatkowski

Marcin Szatkowski IT Manager, PM

Osobiście miałem do tej pory szczęście pracować w zespołach, gdzie radzono sobie z open source'm wewnętrznie, ale oczywiście, jeśli potrzeba wsparcia, to potrzeba.
Tomasz L.

Tomasz L. Inzynier Systemów
Bezpieczeństwa,
ASCOMP S.A.

Ja bym na początek polecił GLPI do obsługi ticketów. Zresztą otrs'ow jest całkiem sporo i na pewno znajdziesz coś dla siebie. Ważne aby wychwycić kluczowe procesy i je zamapować aby działało to efektywnie i miało dobre usability.
Przy tych wymaganiach jednak pokusił bym się pewnie o rozbudowę o własne moduły, raporty.
Mikołaj Kass

Mikołaj Kass Kierownik Działu
Service Desk IT -
Grupa Kapitałowa
BOMI ...

Kolego, przetestuj ServiceDesk Plus ManageEngine jest on w pewnych warunkach darmowy, a raportowanie eskalacje i rejestrację obsługuje bardzo dobrze.

Wiele możliwości definiowania i dopasowania pod siebie systemu.

Następna dyskusja:

Zaproszenie na spotkanie 'R...


Wyślij zaproszenie do