Kamil P.

Kamil P. Marketing, Social
Media, Digital
Marketing, Media i
Reklama

Witam Was,

mam pytanie, które odrobinę nurtuje mnie i moich wspólników, a tyczy się ono nazwy naszej firmy. Brzmi ona: BIMBERmedia.

Zajmujemy się produkcją audio-video, serwisów www. Działamy pod tym szyldem trzeci miesiąc, wszystko idzie świetnie... jednak nazwa pomimo, że chwytliwa, czasem powoduje zgrzyty znaczeniowe.

My sami jesteśmy z nazwą oswojeni i prawdopodobnie trudno jest obiektywnie ocenić, czy jest odpowiednia do naszych działań czy też nie.

Pytanie do Was. Co sądzicie o nazwie, czy weszlibyście we współpracę z firmą o powyższej nazwie, jakie odczucia powoduje i w jaki sposób się kojarzy.

Proszę o uwagi i pozdrawiam,
Kamil


Kamil Polny edytował(a) ten post dnia 27.09.06 o godzinie 16:25
Bartosz Jędrychowski

Bartosz Jędrychowski Co-Founder, Managing
Partner - Gamekit

Musze przyznać że nazwa jest 'inna od innych' ;) myślę, że firmy, z którymi przyszłoby Państwu współpracować mogłyby na początku troche sceptycznie podejść ("co to za kolesie sobie jaja robią").

Z drugiej strony przecież nazwa wiele nie mówi - liczą sie ludzie i ich kompetencje. Jeśłi zależy Panom na tej nazwie to może zostać, lecz jeśli nie jesteście do niej bardzo przywiązani, to może zmiana byłaby na miejscu ;)

pozdrawiam


Bartosz Jędrychowski edytował(a) ten post dnia 27.09.06 o godzinie 16:31
Kamil P.

Kamil P. Marketing, Social
Media, Digital
Marketing, Media i
Reklama

Bartosz J.:Musze przyznać że nazwa jest 'inna od innych' ;) myślę, że firmy, z którymi przyszłoby Państwu współpracować mogłyby na początku troche sceptycznie podejść ("co to za kolesie sobie jaja robią").
pozdrawiam


Nie zdarzyło się jeszcze, aby ktoś podszedł sceptycznie. Przynajmniej nie usłyszeliśmy tego. Ze spostrzeżeń wynika, że zapamietywalność jest duża.

Nazwa podoba się młodszym ludziom... jednak to nie młodsze osoby zamawiają reklamówki.
Bartosz Jędrychowski

Bartosz Jędrychowski Co-Founder, Managing
Partner - Gamekit

Nie wątpie że zapamiętanie nazwy to duży plus BIMBERmedia, ponieważ trudniej byłoby zapamiętać nazwę, z którą nie ma skojarzeń ;) ale załóżmy że klient ma do wyboru firmę BIMBERmedia i inną, kwalifikacje pracowników podobne - i co zrobi?


Bartosz Jędrychowski edytował(a) ten post dnia 27.09.06 o godzinie 18:17

konto usunięte

Bartosz J.:Nie wątpie że zapamiętanie nazwy to duży plus BIMBERmedia, ponieważ turniej byłoby zapamiętać nazwę, z którą nie ma skojarzeń ;) ale załóżmy że klient ma do wyboru firmę BIMBERmedia i inną, kwalifikacje pracowników podobne - i co zrobi?


jeśli jest człowiekiem od reklamy to spojrzy na portfolio bo nie obchodzi go nazwa na fakturze tylko koncowy efekt.
coraz bardziej popularne są firmy z dziwnymi smiesznymi nazwami - wreszcie w Polsce ludzie zaczynają rozumieć, że nie ważny jest wygląd mechanika tylko efekt jego pracy

konto usunięte

Wszedłbym o ile oferowalibyście potrzebny mi produkt bądź usługę i uznałbym, że dobrze to oferujecie przy w miarę przystępnej cenie. Nazwa jest w tym przypadku mało znacząca. Dobrze, że inna gdyż trochę wyróżnia się na rynku gdzie wszystko kończy się na ..ex albo na ..com (w przypadku firm informatycznych) itp. Może ten akronim da się z czasem jakoś fajnie rozwinać .."BIMBER". Przykład z życia: popatrzmy na firmę OSRAM - producenta żarówek, wszyscy kupują ich żarówki a nazwa która budzi żartobliwe skojarzenie stała się reklamówką samą w sobie (-:
Kamil P.

Kamil P. Marketing, Social
Media, Digital
Marketing, Media i
Reklama

Czyli jak do tej pory wszystko przemawia za ofertą, a nazwa niczego nie komplikuje.
Przemysław Stanisław Knycz

Przemysław Stanisław Knycz Właściciel ALT-E.EU

Nazwa bardzo trafna, ja tam nie miałem ani ambicji w wymyślaniu nazwy ani czasu, bo trza było szybko zakładać firmę, bo klienci walili drzwiami i oknami :P
Tomasz Maciej J.

Tomasz Maciej J. Analiza i
modelowanie
procesów,
zarządzanie
projektem, za...

moje pierwsze skojarzenie to:
"niedoświadczona młodzież" i "prowokują nazwą", oraz "może młodzi artyści".
Budzi jednak ciekawość i przyciąga nieco. Sprawdziłbym kto i co. Wydaje mi się że podobać się może wszystkim, nie tylko młodym, tyle że kiedy mam na głowie biznes do zrobienia, to szukam firm, którym mogę zaufać. Skojarzenie z młodymi ludźmi, czy artystami trochę mnie ściąga w obawę przed zawalonymi terminami, czy pomysłami zbyt przebojowymi jak na moje ewentualne potrzeby. Ale to takie pierwsze wrażenie. Jeśli w drugim kontakcie dostanę fachowość, dobre przygotowanie to jest szansa na udaną współpracę.
Pozdrawiam
Iwona Czaban - Jeż

Iwona Czaban - Jeż Kierownik operacyjny
| e-commerce |
digital

jestem za:)
bardzo fajna, przewrotna.. na pewno wolałabym współpracować z firmą, która wzbudza we mnie wewnętrzny uśmiech niż firmą x..
nazwa BIMBERmedia wyróżnia..
moim skromnym oczywiście zdaniem

konto usunięte

Nazwa na pewno jest łatwo zapamiętywalna i na aktualnym poziomie działalności firmy nie ma znaczenia, lecz moim zdaniem Google, YouTube, MySpace, Facebook nie mogłoby się tak nazywać i nie nazywają się tak. Jednak bimber to bimer : )
Kamil P.

Kamil P. Marketing, Social
Media, Digital
Marketing, Media i
Reklama

Do administratora:
temat się skończył, więc proszę o usunięcie tematu.
Pozdrawiam ;)

konto usunięte

Dlaczego chcesz go usuwac? :) Twoj przypadek jest interesujacy i moze byc przydatny dla innych.
Roman Wojtala

Roman Wojtala Prezes Zarządu, CBI
ASTROMAN Sp. z o.o.


A dlaczego nie może być na przykład KAMILmedia ??

Moim skromnym zdaniem, nazwa dobrze brzmi (nie tylko w Polsce), ma dobre skojarzenia z autorem i wykonawcą zlecenia.
Po pierwszym, profesjonalnym kontakcie, zleceniobiorca na pewno będzie łatwiej zapamiętany, a po drugim profesjonalnie wykonanym projekcie i wdrożeniu - na pewno zachęca do polecenia takiej firmy innym znajomym w branży i podaniu telefonu bezpośrednio "do samego KAMILA".


Wojciech Zieliński

Wojciech Zieliński IT
Project/Programme/Pe
ople Manager
(PRINCE2
Practicioner...

Ja bym poszedł dalej - KAMedia - i jest krótko, zwięźle i w miarę treściwie :)
Ale nie wiem, czy czasem nie ma już takiej firmy (z zastrzeżonym znakiem) - to trzeba byłoby sprawdzić :)
Jedno musze przyznac ...

Wpadliscie na swietny pomysl kryptoreklamy na serwisie ;)

konto usunięte

Szczerze?
Nazwa wskazuje i kojarzy sie jednoznacznie z bimbrem, alkoholem...
wIĘc jesli chcecie być postrzegani za powaznego kontrahenta sugeruję zmianę nazwy firmy
Artur Wrzałek

Artur Wrzałek Menedżer Projektów /
Konsultant IT

Uważam, że nazwa nie jest trafna...

Nikt nie napisze (może niewielu), że współpracuje z firmą BIMBER-coś tam, bo ten drugi człon nie będzie zauważony. Nazwa kojarzy się z tanim, podrobionym alkoholem - z czym więc ma się kojarzyć Wasz praca? Poza tym, jak ktoś słusznie zauważył - małolaty nie mają kasy, to raczej ludzie w średnim wieku - stąd pole szukania klientów będzie znacznie zawężone. Mnie ta nazwa odpycha i budzi skojarzenie z brakiem powagi w tym, co się robi.

Pzdr,
AW
Marek Kubiś

Marek Kubiś programista c#

Zadaj to pytanie na forum Reklama, marketing, marka bo rozumiem, że intencją jest uzyskanie jak najbardziej kompetentnej i wyczerpującej odpowiedzi. W tym gronie poznasz nasze subiektywne opinie, czyli robisz sondę. Ot taka mała próbka statystyczna.

Ja osobiście tak firmy bym nie nazwał, ale ... zastanowiłbym się nad utrzymaniem jej w kontekście jakiegoś produktu/usługi. Zapewne coś było impulsem, ktoś na coś miał pomysł i może właśnie w ramach tej waszej aktywności ta nazwa pasuje jak ulał :-))). Słowem .. i wilk syty i owca cała.

konto usunięte

Nazwa rzeczywiście odrobinę kontrowersyjna. Z jednej strony intryguje, z drugiej natomiast wywołuje swego rodzaju negatywne emocje. Ktoś wspomniał o OSRAM - racja, ale trzeba sobie zdać sprawę z tego, że ta firma wchodząc na polski rynek kalkulowała, czy wchodzimy pod tą marką, czy inną. To duża korporacja, którą stać było na poniesienie kosztów alternatywnych związanych ze złymi skojarzeniami w naszym kraju. Poza tym oni docierają do innej grupy konsumentów...
Wyobraźcie sobie, że rozmawiacie za jakiś czas z większymi organizacjami, w których decydentowi nie przypada do gustu Wasza nazwa. Stawiacie sobie na starcie bariery wejścia, które możecie przeskoczyć albo i nie. Pamiętajcie o tym, że nie zawsze osoba, z którą negocjujecie będzie płaciła za usługę. Moim zdaniem nie powinniście sobie zawężać grupy klientów, czyli na starcie rezygnować z dotarcia do tych, którym nazwa nie przypadnie do gustu.
Np. Decydent, którego partner życiowy od 10 lat ma problem z alkoholem słyszy po raz pierwszy nazwę Waszej firmy.
To wszystko zależy jakie macie plany związane z rozwojem działalności, możecie przecież zakładać, że nie chcemy współpracować z ludzmi bez pewnego poczucia humoru. Ale jeśli macie w ogóle jakieś wizje co do strategii rozwoju i traktujecie to przedsięwzięcie jako biznes, to przemyślcie tą nazwę. Ona też wchodzi w wartość firmy. Ja osobiście zrezygnowałbym z niej już teraz na początku. Ale musicie to sobie policzyć:) Zawsze policzyć.
Możecie użyć jakiś pewnych zabiegów powodujących delikatną zmianę odbioru. Powstawianie kropek, jakieś myślniki, np. B.I.M-berMedia (z biegu). Albo skrót od jakiś angielskich słów.
BIM Business,Innovation,Marketing - B.I.M.erMedia.

Z tymi słowami angielskimi musicie pokombinować - jest wiele możliwości, ale powinny w pewien sposób odzwierciedlić MISJĘ, wartości cenione w waszej firmie, słowa klucze w pozycjonowaniu (hehe sprawdźcie ile razy wpisano w google BIM zamiast IBM:)), itp.

Czyli mozecie sobie zostawić w nazwie waszą starą, a jednocześnie kreować pewną nową. Ktoś wspomniał, że nikt nie napisze, że współpracuje z taką firma, napisze że z BIM, ale każdy będzie potocznie używał Waszej:) Np. taki artykuł w poczytnej gazecie:

"Firma X rozpoczęła współpracę z agencją BIM (B.I.M.berMedia).."
Może to jest jakieś rozwiązanie - zawrzeć w nazwie coś dla każdego klienta. W momencie gdy będziecie mieli stabilną pozycję rynek sam wam podpowie, którą nazwę wybrać, a może zostawić obie:)

To taki moja burza na szybko. Zapraszam do skomentowania.

Następna dyskusja:

Wybór nazwy firmy


Wyślij zaproszenie do