Sławek W.:
Witam
Nasz rząd przyjął nowelizacje ustawy o prawie konsumenckim.
Nawet rok będzie miał klient na zwrot towaru kupionego w internecie, jeśli sprzedawca nie powiadomi go o jego prawach.
Jak to się ma do poinformowania klienta o jego prawach w realiach e-biznesu?
Czy wg. Was wystarczy tylko check box, który zaznaczy klient, że zapoznał się z regulaminem tak jak do tej pory?
Jak uważacie?
źródło: http://serwisy.gazetaprawna.pl/poradnik-konsumenta/art...
Checkbox służący do akceptacji regulaminu wystarczy w niektórych przypadkach. Nowe ustawa wymaga, by to sprzedający dowiódł, że dopełnił wszystkich obowiązków informacyjnych. Konieczne będzie więc przerobienie opisów na stronach oraz zmodyfikowanie e-maili wysyłanych do klientów.
W przypadku checkboxów będą jednak wyjątki, czyli zamówienia, od których nie będzie można odstąpić. Zgodnie z nowymi przepisami, klient będzie musiał potwierdzić, że przed złożeniem zamówienia został poinformowany o tym, że nie przysługuje mu prawo do odstąpienia od umowy. Będzie tak np. w przypadku płyt audio/video po zdjęciu folii zabezpieczającej, czy towarów przygotowanych na indywidualne zamówienia, np. koszulki z nadrukami.
Pozdrawiam serdecznie,
Anna Stępniewska
RzetelnyRegulamin.pl