Sławek Witkowski

Sławek Witkowski www.kuprolety.pl

Witam
Nasz rząd przyjął nowelizacje ustawy o prawie konsumenckim.
Nawet rok będzie miał klient na zwrot towaru kupionego w internecie, jeśli sprzedawca nie powiadomi go o jego prawach.
Jak to się ma do poinformowania klienta o jego prawach w realiach e-biznesu?
Czy wg. Was wystarczy tylko check box, który zaznaczy klient, że zapoznał się z regulaminem tak jak do tej pory?
Jak uważacie?

źródło: http://serwisy.gazetaprawna.pl/poradnik-konsumenta/art...
Tomasz L.

Tomasz L. Inzynier Systemów
Bezpieczeństwa,
ASCOMP S.A.

Moim zdaniem wystarczy, inna rzecz że regulaminy stają się ostatnio polem minowym napiszesz za dużo źle, za mało źle. Niedługo się dowiem, że jak nie poinformuję klienta że może klikać wskaźnikiem myszki to mnie pozwie o to, że męczył się tabulatorem...
Anna S.

Anna S. RzetelnyRegulamin.pl

Sławek W.:
Witam
Nasz rząd przyjął nowelizacje ustawy o prawie konsumenckim.
Nawet rok będzie miał klient na zwrot towaru kupionego w internecie, jeśli sprzedawca nie powiadomi go o jego prawach.
Jak to się ma do poinformowania klienta o jego prawach w realiach e-biznesu?
Czy wg. Was wystarczy tylko check box, który zaznaczy klient, że zapoznał się z regulaminem tak jak do tej pory?
Jak uważacie?

źródło: http://serwisy.gazetaprawna.pl/poradnik-konsumenta/art...

Checkbox służący do akceptacji regulaminu wystarczy w niektórych przypadkach. Nowe ustawa wymaga, by to sprzedający dowiódł, że dopełnił wszystkich obowiązków informacyjnych. Konieczne będzie więc przerobienie opisów na stronach oraz zmodyfikowanie e-maili wysyłanych do klientów.

W przypadku checkboxów będą jednak wyjątki, czyli zamówienia, od których nie będzie można odstąpić. Zgodnie z nowymi przepisami, klient będzie musiał potwierdzić, że przed złożeniem zamówienia został poinformowany o tym, że nie przysługuje mu prawo do odstąpienia od umowy. Będzie tak np. w przypadku płyt audio/video po zdjęciu folii zabezpieczającej, czy towarów przygotowanych na indywidualne zamówienia, np. koszulki z nadrukami.

Pozdrawiam serdecznie,
Anna Stępniewska
RzetelnyRegulamin.pl

Następna dyskusja:

Kompendium informacji: nowe...


Wyślij zaproszenie do