konto usunięte
Jarosław
Żeliński
Analityk i
Projektant Systemów
Grzegorz Rossa.:
http://www.medialine.pl/artykul.php?getpage_id=10&gets...
Wydaje mi się, ze najbardziej fałszywą tezą tego artykułu jest stwierdzenie "Zadaniem strony WWW jest przyciągnięcie i skupienie uwagi odbiorcy w taki sposób, by skorzystał z oferowanych promocji."
Celem budowy strony WWW jest z założenia zainteresowanie "kogoś" jej treścią, jej oglądalność i wartość na rynku reklamy jest wtórna. Na stronę Onet czy dzwonków telefonicznych wchodzę nie dla promocji tam reklamowanych a dla treści tych stron (zakładając, że ich poszukuję).
Możliwe, że bannery "wyzdychają" ale co do wyszukiwarek to akurat uważam, ze będą coraz bardziej wyrafinowane i potrzebniejsze właśnie po to by tych promocji unikać poszukując potrzebnych danych.
konto usunięte
W poszukiwaniu maślanego serca tysiące internautów również skorzystają z wyszukiwarki. i również zauważą sponsorowanego linka czy inne dziadostwo.
Koniec wyszukiwarek? Mowy nie ma.
Bannerów? w żyyyciu.
Koniec popupów? Przydałoby się, są irytujące, można prowadzić kampanie reklamowe w zupełnie inny sposób. Ale i tak będą sięwyświetlać na stronach dla oszołomów - bo tam moga przyciągnąć uwagę.
Odnoszę wrażenie, że artykuł pisany na szybko i przez osobę mało znającą się na branży komunikacji medialnej, całość jest chyba tylko mini streszczeniem cudzego artykułu i miejscami (to o budowie strony) trąci mi nadinterpretacją człowieka z innej branży (najpewniej czysty marketing).
Piotr T. Spring/Microservices
Oleś Q.:Każdy popup to strzał w kolano dla reklamodawcy
Koniec popupów? Przydałoby się, są irytujące, można prowadzić kampanie reklamowe w zupełnie inny sposób. Ale i tak będą sięwyświetlać na stronach dla oszołomów - bo tam moga przyciągnąć uwagę.
Michał
Stachura
Dedykowane serwisy i
strony www -
http://santri.eu
Piotr T.:
Oleś Q.:Każdy popup to strzał w kolano dla reklamodawcy
Koniec popupów? Przydałoby się, są irytujące, można prowadzić kampanie reklamowe w zupełnie inny sposób. Ale i tak będą sięwyświetlać na stronach dla oszołomów - bo tam moga przyciągnąć uwagę.
Jakby tak było to już dawno byśmy wyskakujących okien nie mieli.
Będą dopóki bedzie na nie popyt czyli dopóki kampanie z ich użyciem będą generować zysk.
Jeszcze za wcześnie na uśmiercanie popupów
konto usunięte
Piotr T.:
Oleś Q.:Każdy popup to strzał w kolano dla reklamodawcy
Koniec popupów? Przydałoby się, są irytujące, można prowadzić kampanie reklamowe w zupełnie inny sposób. Ale i tak będą sięwyświetlać na stronach dla oszołomów - bo tam moga przyciągnąć uwagę.
Np: "konkurs z chipsów" na portalu społecznościowym - popupem przyciągnie wzrok na chwile, zniknie, reszta na bannerze. 30% populacji jest <18 lat, 30% z nich kliknie, poczyta, zajara się, kupi dwie paczki w pobliskim sklepie.
Więc strzał w kolano tylko tam, gdzie grupa odbiorców tych popupów faktycznie nie lubi :)
Jarosław
Żeliński
Analityk i
Projektant Systemów
Czy znikną bannery i wyszukiwarki? Nie sądzę, staną się raczej bardziej wyrafinowane i lepiej dopasowane go wymagań internautów a raczej ich cierpliwości.
konto usunięte
Jarosław �.:Czy są pomysły na rafinację?
Grzegorz Rossa.:
http://www.medialine.pl/artykul.php?getpage_id=10&gets...
Wydaje mi się, ze najbardziej fałszywą tezą tego artykułu jest stwierdzenie "Zadaniem strony WWW jest przyciągnięcie i skupienie uwagi odbiorcy w taki sposób, by skorzystał z oferowanych promocji."
Celem budowy strony WWW jest z założenia zainteresowanie "kogoś" jej treścią, jej oglądalność i wartość na rynku reklamy jest wtórna. Na stronę Onet czy dzwonków telefonicznych wchodzę nie dla promocji tam reklamowanych a dla treści tych stron (zakładając, że ich poszukuję).
Możliwe, że bannery "wyzdychają" ale co do wyszukiwarek to akurat uważam, ze będą coraz bardziej wyrafinowane
i potrzebniejsze właśnie po to by tych promocji unikać poszukując potrzebnych danych.
Piotr T. Spring/Microservices
Oleś Q.:Ciekawe jak wychodzi porównanie baner+popup vs baner ?
Np: "konkurs z chipsów" na portalu społecznościowym - popupem przyciągnie wzrok na chwile, zniknie, reszta na bannerze. 30% populacji jest <18 lat, 30% z nich kliknie, poczyta, zajara się, kupi dwie paczki w pobliskim sklepie.
Więc strzał w kolano tylko tam, gdzie grupa odbiorców tych popupów faktycznie nie lubi :)A ktoś lubi popupy ? Jak ktoś lubi to niech się zgłosi ;)
Jarosław
Żeliński
Analityk i
Projektant Systemów
Grzegorz Rossa.:Możliwe, że bannery "wyzdychają" ale co do wyszukiwarek to akurat uważam, ze będą coraz bardziej wyrafinowaneCzy są pomysły na rafinację?
Moim zdaniem reklamy wkomponowane kontekst strony tak by jak najbardziej uzupełniały treść a nie psuły ją.....jeżeli podczas czytania o wędkarstwie w treść artykułu zostanie wkomponowana ramka z reklama wędek to jest szansa, że się nie wścieknę a być może nawet zainteresuje się ta ofertą ;), w pewnym sensie Google już tak umieszcza reklamy na stronach z wynikami wyszukiwania po prawej stronie, nie są to nachalne reklamy, nie przesłaniają treści (co mnie strasznie wkurza na portalach! ;))
Michał
Stachura
Dedykowane serwisy i
strony www -
http://santri.eu
1. Jest czerwony, gra, śpiewa i miga.
2. Przesłania cały tekst strony
3. Podąża za przewijaniem strony a najlepiej jakby podążał za wzrokiem internauty.
4. Krzyżyk do zamknięcia jest wielkości 1 px i ucieka przed kursorem myszki.
Jarosław
Żeliński
Analityk i
Projektant Systemów
Michał Stachura:
Wytłumacz to jeszcze ludziom z marketingu :). Dla większości z nich udany banner to taki, który:
1. Jest czerwony, gra, śpiewa i miga.
2. Przesłania cały tekst strony
3. Podąża za przewijaniem strony a najlepiej jakby podążał za wzrokiem internauty.
4. Krzyżyk do zamknięcia jest wielkości 1 px i ucieka przed kursorem myszki.
:)
Jestem przekonany, że życie ich z czasem nauczy pokory..;)
Michał
Stachura
Dedykowane serwisy i
strony www -
http://santri.eu
Przez dwa lata stali się jeszcze bardziej hardzi, a ich bannery muszą być coraz bardziej czerwone :)
Może jednak kiedyś pękną... oby.
konto usunięte
Popupy to taka gra w znajdź krzyżyk. Jak znajdziesz to wygrałeś, jak nie to przegrałeś. Zdarzyło mi się opuścić stronę z siarczystym "a sp......." po kilku bezowocnych próbach znalezienie krzyżyka, co nie znaczy że sama gra mnie bawi. Przeciwnie, irytuje jak mucha, a reklamowanego produktu i tak nigdy nie pamiętam.
Bannery w treści są do przeżycia. Ale jeżeli chodzi o bannery to bardzo ale to bardzo irytują mnie bannery z dźwiękiem. Dlaczego? Zdarza mi się często przeglądać artykuły późno w nocy, cisza spokój a tu nagle "Buuuuum! Tralalala" i zawał...
Najlepsze chyba rozwiązanie zaproponowało google. Statystycznie częściej klikam w linki sponsorowane w google niż w pozostałe inne formy e-reklamy razem wzięte.
Ciekaw jestem czy podobnie jest z wami?Rafał Ziółkowski edytował(a) ten post dnia 01.06.08 o godzinie 22:53
konto usunięte
Oleś K.:
Piotr T.:
Oleś Q.:Każdy popup to strzał w kolano dla reklamodawcy
Koniec popupów? Przydałoby się, są irytujące, można prowadzić kampanie reklamowe w zupełnie inny sposób. Ale i tak będą sięwyświetlać na stronach dla oszołomów - bo tam moga przyciągnąć uwagę.
Np: "konkurs z chipsów" na portalu społecznościowym - popupem przyciągnie wzrok na chwile, zniknie, reszta na bannerze. 30% populacji jest <18 lat, 30% z nich kliknie, poczyta, zajara się, kupi dwie paczki w pobliskim sklepie.
Więc strzał w kolano tylko tam, gdzie grupa odbiorców tych popupów faktycznie nie lubi :)
ale ty jestes niepowazny , i to znowu ty;) zachowujesz sie jak marionetka , tak ja cie szkoly nauczyly i ta zeby byl pracodawca zadowolony. biedny jestes
konto usunięte