Piotr Kamiński

Piotr Kamiński wiceprezes zarządu,
Fundacja Educare et
Servire

Witam
od pół roku prowadzę regionalny portal gospodarczy o zasięgu powiatowym.
Udało mi sie na nim stworzyć niemal kompletną bazę firm. Są lokalne ogłoszenia i artykuły.
Bez promocji osiągam oglądalność średnio 50 wejść / dzień, a strona ładnie "naturalnie" się pozycjinuje w googlach.
Mam jednak problem z przebiciem się przez tą wielkość odwiedzin. Nie mam doświadczenia w tym zakresie.
Co moglibyście mi poradzić, aby przyciągnąć na portal więcej osób?

konto usunięte

W powiecie masz 132k ludzi. Niecałe 50k w samej Dębicy... więc kto jest Twoją grupą docelową i jak wiele tych osób jest? :> Jak już dokładnie sprofilujesz odbiorców to pomysły się znajdą. Bez tego szkoda się wysilać i cokolwiek radzić.
Piotr Kamiński

Piotr Kamiński wiceprezes zarządu,
Fundacja Educare et
Servire

...a w tejże Dębicy jest zarejestrowanych ok 2000 firm.
Z jednej strony jest to portal dla tych właśnie firm - mogą one za darmo zamieszczać swoje promocje i oferty pracy.
Z drugiej jest on dla mieszkańcow, którzy z tych ofert moga korzystać, mogą też komentować firmy.

konto usunięte

Piotr Kamiński:
...a w tejże Dębicy jest zarejestrowanych ok 2000 firm.
Z jednej strony jest to portal dla tych właśnie firm - mogą one za darmo zamieszczać swoje promocje i oferty pracy.
Z drugiej jest on dla mieszkańcow, którzy z tych ofert moga korzystać, mogą też komentować firmy.
A możesz podesłać link do tego portalu? interesuje mnie też na czym ( na jakim frameworku to robiłeś ) - wiem że nie związane z tematem ale myślałem o czymś podobnym - czymś skromny i skierowanym głównie na informację.

konto usunięte

Olaf Bujak:
W powiecie masz 132k ludzi. Niecałe 50k w samej Dębicy... więc kto jest Twoją grupą docelową i jak wiele tych osób jest? :> Jak już dokładnie sprofilujesz odbiorców to pomysły się znajdą. Bez tego szkoda się wysilać i cokolwiek radzić.


No proszę. 130 tys. ludzi. 50x30 = 1500 wejść/m-c =~ 1% populacji regionalnej. Teraz odliczamy tych co nie mają internetu, tych co nie korzystają z internetu, dzieci, większość emerytów, tych co wyemigrowali, tylko się nie wymeldowali, itp. itd..... i się pewnie okaże, że te 1500 to jakieś ~5% (a może nawet 10%) tych co można zgarnąć, czyli całkiem nieźle :)

Najpierw sprawdź do ilu REALNIE osób masz szansę dotrzeć, czyli określ po prostu grupę docelową, jak przedmówca napisał. A potem dopiero się zastanawiaj w jaki sposób (i czy w ogóle) możesz zwiększyć odbiór.

konto usunięte

Piotr Kamiński:
Witam
od pół roku prowadzę regionalny portal gospodarczy o zasięgu powiatowym.
Udało mi sie na nim stworzyć niemal kompletną bazę firm. Są lokalne ogłoszenia i artykuły.
Bez promocji osiągam oglądalność średnio 50 wejść / dzień, a strona ładnie "naturalnie" się pozycjinuje w googlach.
Mam jednak problem z przebiciem się przez tą wielkość odwiedzin. Nie mam doświadczenia w tym zakresie.
Co moglibyście mi poradzić, aby przyciągnąć na portal więcej osób?


Najtaniej i najlepiej.
po 1: zamów plakaty na allegro bądź ulotki 100 zł za 5000 i daj komuś (bądź sam) po sklepach itd. tylko abyś dobrze gadał to każdy z miłą chęcią przyjmie aby położyć na parapet etc.
po 2: wypatrz jakieś ruchliwe punkty np. u fryzjerów, sklep motoryzacyjny lub gdzieś tam (twój wybór) zakup na allegro nalepki taki z 20x 100 z logiem strony (za 5 takich zapłacisz 30zł WOW) i ugadaj się, że w zamian za naklejenie możesz dać reklamę w serwisie na x czasu

gl hf :) nie zapomnij dodać mojej reklamy na swoim serwisie gdy osiągniesz dzięki temu sukces :D http://www.tenpub.pl pozdr.
Piotr Kamiński

Piotr Kamiński wiceprezes zarządu,
Fundacja Educare et
Servire

Panie Tomaszu, adres strony: firmy.debicy.pl

Panie Sylwestrze, ulotki mamy. Reklamę outdoorowa mamy. Ale skuteczność tych działań jest ograniczona. Tzn po kolportażu ulotek zauważalny jest wzrost oglądalności mniej więcej w proporcji: 1000 ulotek rozdanych/rozniesionych -> 50 wejść ponad średnią w parę dni po kolportażu.

Panie Dariuszu, te wyliczenia są niezmiernie optymistyczne. I rzeczywiście, duża część (większość) z tych 1500 wejść na miesiąc to unikatowe odwiedziny. W takim razie czy wogóle da się uzyskać np 500 wejść dziennie przy tego typu portalu?Piotr Kamiński edytował(a) ten post dnia 05.03.12 o godzinie 10:33
Adam R.

Adam R. C++ Developer,
Politechnika
Lubelska - Asystent

Na początek proponuję wyłączyć dźwięk na Pańskiej stronie albo dorzucić taką opcję. Potrafi być irytujący. Pozdrawiam.
Wiesław Gliniak

Wiesław Gliniak dyrektor projektu,
Agira

Witam
- popracować nad stronami (też zdecydowanie wyrzucić dźwięk, a przynajmniej dać szansę na jego wyciszenie; to drobiazg, ale z drobiazgów składa się całość; nie wiem dlaczego też reklamy są po obu stronach)
- proszę się zastanowić kto i po co ma tam wchodzić; jakie korzyści ten portal temu komuś oferuje; np. sam pomysł z cenami paliw jest ok (korzyść: jak wejdę i zobaczę, to będę wiedział gdzie jechać by mniej zapłacić; można pójść dalej i zalogowanym wysyłać info co np. 3 dni; aktualne ceny; ważne by były aktualne, bo ceny z 8 lutego gdy jest 5 marca wygenerują odwrotny skutek)
- nie analizowałem ofert firm, ale teraz same oferty, czy upusty 5% czy 10% raczej nikogo nie zachęcą; jeśli jestem z Dębicy i szukam np. firmy, która może urządzić mi ogród, to chętnie z takiej miniwyszukiwarki skorzystam - bym nie musiał szukać (moja korzyść; ew. też korzyść tej firmy, czyli jest po co tam być)
To tak "na szybko"
Pozdrawiam i życzę sukcesów
P.S. I jeszcze jedno - może też lepiej o to zapytać właścicieli innych tego typu portali. Oni raczej nie są Pana konkurencją, a macie ten sam/podobny cel.Wiesław Gliniak edytował(a) ten post dnia 05.03.12 o godzinie 11:40
Adam Pawliczek

Adam Pawliczek Usability expert, UX
designer,
Interaction
specialist

Myślę że zanim władujesz $ w promocję swojej strony spraw, aby była atrakcyjniejsza dla Twojej grupy docelowej.
Niestety po wejściu na stronę główną absolutnie nie widzę tej bazy firm, tym bardziej nie widzę żadnych ogłoszeń, ani nic innego co mogłoby dla przeciętnego przedsiębiorcy przynosić jakieś korzyści. Artykuły - no może pierwsza pozycja jeszcze może zainteresować, to niestety pozostałe są mało istotne. Poza tym pustka, pustka i jeszcze raz pustka. Nie wiem co strona mi może dać i dlaczego miałbym na niej zostać. A jeżeli się tego nie dowiem w 4.67 sekundy to wychodzę, szkoda mojego czasu, a Ty tracisz klienta.

W kwestii technicznej: biały tekst drobnym drukiem na szarym tle - to się naprawdę źle czyta! Tabelka z danymi w formie obrazka z widocznymi artefaktami kodowania JPEG, a do tego tak szeroka że pojawia się poziomy pasek. Błędów tego typu jest na stronie od groma!
Tomasz Zalewski

Tomasz Zalewski Szukam nowych
zleceń, kilkanaście
lat doświadczenia w
IT.

oprocz ogloszen newsy lokalne bardzo czesto przyciagaja ludzi
ja na portal regionalny 70-cio tysiecznej miesciny w ktorej mieszkam zagladam w zasadzie tylko dla newsow i ogloszen :D

Paweł L.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

konto usunięte

Zdecydowanie trzeba wylaczyc ta muzyke i mowie to jako osoba ktora pracowala z flashem wiele lat. Muzyka na stronach informacyjnych to bardzo zly pomysl. Wiele osob wrecz moze zniechecic sie do ponownego wejscia na strone.

Koniecznie trzeba tez zmienic kolorystyke, wprowadzic jakies zycie bo obecna szata graficzna jest po prostu smutna i dolujaca.
Daniel D.

Daniel D. SZUKAM PRACY!!!
Otwarty na wszelkie
propozycje...

Dla mnie ta strona jest po prostu nijaka. Odwiedzjać ją p oraz pierwszy od razy bym ją wyłaczył ze względu na dzwięk. Kolorystyka ponura raczje się nic nie wyróżnia, trzeba wprowadzić tam więcje życia, w końcu strona ma nas zachęcać do powrotu a niestety w tym przypadku tak nie jest.
Krzysztof B.

Krzysztof B. IS Support Engineer,
Gemalto Sp z.o.o.

po poruszeniu tematu na GL oglądalność strony wzrośnie o 100 %
przynajmnije przez te pare dni komentowania postu ;)
Piotr Kamiński

Piotr Kamiński wiceprezes zarządu,
Fundacja Educare et
Servire

Panie Krzysztofie - tylko 7 przekierowań z GL przez te dni :) więc "szału ni ma"

Dziękuję za uwagi.
Bartek D.

Bartek D. analiza biznesowa,
audyt, IT

Proponuje jeszcze spojrzeć na temat inaczej.

Co z tego, że zainteresujesz 5000 osób swoją stroną, skoro każda z nich będzie na nią wchodzić raz na trzy miesiące? (a to daje średnią własnie ok 50 wejść dziennie).

Zastanów się co zrobić, żeby każda z nich wchodziła CZĘŚCIEJ.

Przykładowo: Ceny paliw na stacjach benzynowych? Wejdę raz, dowiem się i wrócę za miesiąc. Dobry rzemieślnik? Wejdę raz, znajdę i prędko na stronę nie wrócę.

Wydaje mi się, że Twój serwis jest w tej chwili jak taki pierwszy lepszy katalog, który trzymam na półce. Czasem do niego zaglądam, jak coś potrzebuję, ale zwykle leży i zabiera miejsce, bo nie traktuję go jako niezbędnik do codziennego życia.Bartek Domagała edytował(a) ten post dnia 08.03.12 o godzinie 10:45

Wyślij zaproszenie do