Grace Kara

Grace Kara GCO, Thoro Systems
Polska

Czy macie więcej niż jednego dostawce usług internetowych?
Jak je łączycie ze sobą?

Czy w chwili obecnej małe i średnie przedsiębiorstwa mogą polegać wyłącznie na jednym ISP?
Gabor Siedlecki

Gabor Siedlecki ECM Dept. Manager

Wszystko zależy od charakteru wykonywanej pracy i sposobu wykorzystywania łącza jak również gwarantowanej jakości łącza.
Generalnie warto mieć dwa łącza jednak czasami mogą być wystąpić np. ograniczenia techniczne w danej lokalizacji.

Jeżeli prowadzimy działalność gdzie krótkie problemy z łączem nie zakłócą w istotny sposób pracy można polegać na 1 łączu.Weźmy na wzgląd małe przedsiębiorstwo:
Przykład 1: Sklep internetowy. Założenie: wykupiony hosting u zewnętrznego dostawcy
Zamówienia spływają w sposób bieżący niemniej jednak nie jest wymagany natychmiastowy kontakt z klientem.
Pracownicy mają pobraną listę zleceń do zapakowania. Jeżeli nowe zlecenia z powodu awarii pojawią się z 1h opóźnieniem nic się nie stanie, ponieważ do tego czasu i tak nie zapakują wszystkich zamówień, a potencjalne opóźnienie nie przekroczy maksymalnego czasu dostawy np. 48h.

Przykład 1a:
Założenie: Firma posiada własny serwer: serwer z platformą zakupową oraz serwer pocztowy.
W takiej sytuacji problem z łączem spowoduje, że firma utraci zamówienia, które pozyskałaby podczas awarii łącza. Ponadto awaria spowoduje niedostępność serwera pocztowego. Oczywiście nie można polegać na jednym ISP.

Przykład 2:
Założenie: Zamówienia/pytania spływają mailowo. Bezpośredni kontakt z klientem asap może decydować o podpisaniu kontraktu (zakładam, że klienci odpytują parę firm w tym samym czasie). Klient ma problem z wyborem ponieważ ceny i jakość są podobne. Podpisanie kontraktu często zależy od dobrych relacji/dobrego kontaktu. Odpowiedz jak w przykładzie 1a

Najprostszym sposobem połączenia łącz w przypadku mikroprzedsiębiorstw jest zastosowanie routera z trybem failover/dual wan.

Następna dyskusja:

Czy napisanie wyszukiwarki ...


Wyślij zaproszenie do