W zasadzie zgadzam się z przedmówcami.
W moim przypadku określam ten temat najpierw budując standard wyposażenia na bazie potrzeb biznesu, następnie dobierając vendora i analizując przeznaczenie konkretnych linii modelowych oraz warunki serwisu. Następnie określam cykl życia dla sprzętu.
Przykładowo, na bazie mojej ulubionej serii Latitude i Optiplex żywotność takiego sprzętu w standardowym biurze zazwyczaj określam na 5 lat max (3 lata gwarancji i serwisu nbd onsite + 2 lata pogwarancyjnie). Przy pięciu latach można sobie pozwolić na soft OEM od MS, który co 4 lata robi update wersji - warto więc przypiąć cykl do Windows lub Office w takim przypadku. W czwartym roku trzeba planować wymianę,
Vendorzy sprzętu biznesowego najczęściej robią to samo ze swoimi liniami modelowymi w tych seriach.
W zależności od ustalonych standardów można po upływie gwarancji zrobić rewitalizację (HDD+ RAM), aby przystosować komputer do realiów wymagań aplikacji i być pewnym nośnika danych.
Moje ulubione serie mają jeszcze jedną zaletę - są chętnie odkupowane po okresie życia w firmie, ze względu na dużą dostępność części na rynku wtórnym i dobre serwisowanie.
Serwery i elementy aktywne oraz pasywne sieci to już inna bajka i inne czynniki, bardzo indywidualne do każdej roli ale też dopasowujemy do biznesu, i właśnie to jest najtrudniejsze, bo dla biznesu te elementy są najmniej widoczne :)
Księgowo patrząc, sprzęt zamortyzowany można bez problemu wycofać i wymienić :)
Ten post został edytowany przez Autora dnia 05.01.14 o godzinie 22:40