Wasim Bnayat ...
Dziękuję
Wasim Bnayat ...
Michał
Mierzejewski
Global Account
Director - CEE Area
Magda
Filaber
(Mazurek)
działalność
społeczna - Fundacja
Mamy Wołomin i
bezpłatne...
Maciej
Barczyk
IT/Edukacja/Szkoleni
a
Magda Filaber (Mazurek):
A czy warto się kształcić w tym kierunku?
Niezaprzeczalnie tak - nie wyobrażam sobie firmy, która nie ma jednej bazy danych o klientach, relacjach, produktach, która nie dzieli się wiedzą między pracownikami.
konto usunięte
Paweł
Janusz
Solution Delivery
Manager @ Onwelo
Adam
Bruszkiewicz
Lider Zespołu
Sprzedaży, Sage sp.
z o.o.
Wojciech
K.
realizator pomysłów
własnych
Magda
Filaber
(Mazurek)
działalność
społeczna - Fundacja
Mamy Wołomin i
bezpłatne...
Michał
Mierzejewski
Global Account
Director - CEE Area
Magda Filaber (Mazurek):
Pamiętajmy, że w ślad za ceną zawsze idzie produkt.
Najgorzej jest myśleć, że nas nie stać na CRMa lub inne oprogramowanie i jednocześnie kupować kalendarze, długopisy, mazaki, żółte karteczki, tablice korkowe i kolejne biurka i szafy na magazynowanie papierów.
Adrian
Jakubczyk
Specjalista ds.
Systemów
Informatycznych /
Programista
Adam
Bruszkiewicz
Lider Zespołu
Sprzedaży, Sage sp.
z o.o.
Adrian Jakubczyk:Open Source to bardzo dobre wyjście dla tych mniejszych firm, które pomimo dużego "chcenia" posiadania solidnego systemu nie wydadzą na jego wdrożenie półrocznych dochodów by sprawdzić czy to się u nich przyjmie. Problem jest w tym, że wdrożenie OSa jest niemal tak samo trudne jak systemu komercyjnego. Co nie zmienia faktu że nie płacimy już za licencję, aktualizację itp., a to znacznie zmniejsza koszty.
Uważam że w firmach powinno się inwestować w dobry CRM ze względu na informację jakie można z tego typu rozwiązań uzyskać. Jednak z drugiej strony zdaję sobie sprawę że ciężko jest znaleźć gotowy produkt tej klasy dopasowany pod konkretną firmę. Jedną z wad tego typu rozwiązań jest to, że posiadają masę funkcjonalności których na co dzień się nie wykorzystuje w firmach i są przy tym niestety drogie.
Dobrym rozwiązaniem, niestety również drogim, jest wdrożenie takiego systemu który można skonfigurować według potrzeb danej organizacji dopasowując system do zachodzących procesów w firmie. Niestety technologia w której są pisane takie systemy wymaga niezłych nakładów finansowych. Namiastką takiego rozwiązania jest Open Source SugarCRM, w którym możemy definiować własne pola, tworzyć nowe zakładki itd... jednak przed twórcami tego rozwiązania jest jeszcze sporo pracy, ma bowiem on sporo błędów. pozdrawiamAdrian Jakubczyk edytował(a) ten post dnia 23.11.08 o godzinie 12:29
Paweł
Janusz
Solution Delivery
Manager @ Onwelo
Michał Mierzejewski:
Rolą dobrego handlowca jest umysłowić klientowi te rzeczy i ukazać ten koszt alternatywny, który ponosi przedsiębiorstwo nie stosując efektywnego CRM.
Adam
Bruszkiewicz
Lider Zespołu
Sprzedaży, Sage sp.
z o.o.
Paweł Janusz:Mogłeś się zapytać czy Pani lubi kwiaty?
Michał Mierzejewski:
Rolą dobrego handlowca jest umysłowić klientowi te rzeczy i ukazać ten koszt alternatywny, który ponosi przedsiębiorstwo nie stosując efektywnego CRM.
No i doszliśmy chyba dpo największego problemu w małych i średnich firmach (zwłaszcza małych). JA tworząc produkt CRM miałem problem ze znalezieniem firmy, która zupełnie za darmo chciałby go wdrożyć i pomóc w jego rozwoju. Odpowiedź jaką kilka razy usłyszałem, to tom, co mi to da, ale była i taka firma, w której Pani pokazała mi segregator pełen papierów z wydrukowanymi e-mailami i stwierdziła, że to co ja jej proponuję jest właśnie w tych papierach, i że w zupełności jej wystarcza :)
Problemem, jest to, że czasami właściciele firm nie chcą nawet zastanowić się nad możliwością wprowadzenia takiego oprogramowania.
Paweł
Janusz
Solution Delivery
Manager @ Onwelo
Adam Bruszkiewicz:Chyba trzeba było, bo po takim argumencie wierzcie lub nie ale wydawało mi się, że moja praca raczej poszła na marne.
Mogłeś się zapytać czy Pani lubi kwiaty?
Jeśli tak, to można było zaproponować spakowanie Jej "CRMa" do kompa a w to miejsce postawienie kwiatka:P
Mariusz
Płaskowicki
Software Developer,
Oxford Computer
Consultants Ltd
Olgierd
Mrozik
Użyteczność,
Architektura
Informacji,
Projektowanie
inter...
Paweł
Janusz
Solution Delivery
Manager @ Onwelo
Olgierd Mrozik:
Odpowiedni dobór rozwiązania powinien być związany przede wszystkim z analizą potrzeb klienta. Dopiero wyniki takiej analizy powinny dać odpowiedź jaki system: komercyjny, OS'owy, szyty na miarę, czy pisany pod wymagania klienta, sprawdzi się w danym przypadku. Niestety często klienci nie potrafią do końca określić swoich potrzeb, co więcej nie potrafią przedstawić nawet podstawowych dokumentów opisujących proces jaki ma dany system obsługiwać, a chcieliby otrzymać funkcjonalne narzędzie i za jak najniższą cenę.
Olgierd Mrozik:
Problem w tym, że to co dla jednego będzie funkcjonalne, dla innych może nie nadawać się do niczego.
konto usunięte
Paweł Janusz:
I to tutaj dochodzimy chyba do sedna problemu. "Ja chcę, ale nie wiem co, zróbcie coś to Wam powiem czy mi to pasuje czy nie". Problem w tym, że pisanie software tego typu to nie zrobienie 3 czy pięciu layout'ów strony, a niestety często tak odbierają to klienci.
Następna dyskusja: