Maciej Jakub K.

Maciej Jakub K. Account Manager,
Brainshake

Temat: Guerilla Marketing + Reklama na stadionach + wykręcone...

Mam kilka pytań odnośnie działań marketingowych firm bukmacherskich....

Pierwsze primo..... widziałem kampanie Gamebookers w toaletach męskich w HORECA'E z tego co wiem od klienta nawet przyniosła efekty.... Czemu tak mało aktywności ze strony bukmacherów w akcje niestandardowe, offline i guerilla? Rozumiem, że nie są takie ackje mierzalne CPA jak w necie jednak w dobie rozwijających się mediów i spadającej skuteczności rozwiązań w mesiach klasycznych chciałbym dowiedzieć się czemu tak mało jest fajnych patentów na pozyskiwanie nowych graczy?

Klika moich wskazówek jako osoba która pracuje i tworzy strategie dla klientów końcowych:

Np: Chciałem przeforsować pomysł do Buka z opcją, żeby na jakimś ciekawym meczu np: Niemcy-Polska 20 z naszych podstawionych ludzi podczas trwania meczu rozwinęło gigant flagę z logo bukmachera, koszt mały bo trzeba tylko wyprodukować flagę + wykupić bilety a PR na gigancie :)

Tutaj wykorzystane materiały (akcja będzie nagrywana) wykorzystamy jako viral i buzz marketing dodatkowe 50 000 ludzi zobaczy filmik

Naklejki w pisuarach, generalnie działające pod wpływem temperatury brzydko mówiąc wtedy gdy oddajemy mocz :)
Obsatwiamy 200 klubów w całym kraju i Kina a że mamhy taką opcję i umowy z odpowiednimi podmiotami, targetujemy męskie toalety czyli prawidłowy TG i wklejamy naklejki do pisuarów które pod wpływem ciepła ujawniają swoją treść, myślę ze będzie to bardzo zapamietywalne ponieważ temat atakowania ludzi reklamą podczas oddawania moczu to kwestia raczej nieporuszalna przed agencje :)

Eventy w postaci konkursów, np: kto najwięcej wyżagluje albo jakies karne na sztucznej trawie tez mozemy taka akcje szybko ogarnac czy to przed meczem kinem czy na uczelniach. Goraco zacheacm do wykorzystywania ciekawych pomyslow i jechania po bandzie, konkursy na obstawianie czy tez poker tour w kasynach


Finally, chcialbym dowiedziec czy brak aktywnosci w tym polu wynika z niewiedzy i strachu poniewaz nie da sie tego przeliczyc na depozyty i rejestracje? czy po prostu lepiej jest zrobic CPA w Internecie na 30 depozytow?

Chcialbym jakos pomoc....
Marcin Z.

Marcin Z. Życie to codzienie
nowe wyzwania

Temat: Guerilla Marketing + Reklama na stadionach + wykręcone...

macieju pomysly masz fajne, ale nieralne dla buków. Najważniejszym czynnikiem dla buków reklamujących się w polsce jest liczba pozyskanych klientów. Jak chcesz to liczyć? Chyba ze 20 chlopa wynajętych zapisze się. Ale cena także wtedy musi być na poziomie tych 20 zapisanych. I drugie pytanie ile tych z 20 wplaci kase i zagra?
Druga rzecz prawo polskie zabrania sie reklamowania firmom hazardowym poza miejscem swoich punktów :)
Maciej Jakub K.

Maciej Jakub K. Account Manager,
Brainshake

Temat: Guerilla Marketing + Reklama na stadionach + wykręcone...

Nie przesadzaj... jak już powiedziałem realizowalismy kampanie w toaletach dla gamebookers był bwin w pubach sportowych, flaga i 20 chlopa prawie przeszlo dla BetAtHome. Pewnie ze typowe wizerunkowe akcje sa niepoliczalne, tutaj mowimy tylko i wylacznie o brandingu i duzym reach'u, gdyby bylo dokladnie tak jak mowisz nie mielibysmy sponsoringu Bwin dla Realu Madryd czy Expekt'a dla reprezentacji Polski, jakies efekty musi to przynosic...
Dlatego narodzily sie projekty Crossmediowe dzieki czemu moze kampanie Ambientowa zmierzyc Internetem wszystko zlaezy od strategii jaka zostanie wymyslona.

Co do prawa....to ciekawym przestreganiem prawa w takim razie jest case bet at home ktore weszlo w typowe billboardy outdoorowe w Warszawie bylo tego sporo :) Jak ogladasz troche sportu to widac aktywnosci bukow na bandach.

Zgadzam sie z toba ze najlepiej jest zrobic CPA w Internecie gdzie masz konwersje wiesz kto ile wplacilile przegral etc.... wydaje mi sie ze trzeba wykorzystac takze inne kanaly komunikacji

konto usunięte

Temat: Guerilla Marketing + Reklama na stadionach + wykręcone...

Np: Chciałem przeforsować pomysł do Buka z opcją, żeby na jakimś ciekawym meczu np: Niemcy-Polska 20 z naszych podstawionych ludzi podczas trwania meczu rozwinęło gigant flagę z logo bukmachera, koszt mały bo trzeba tylko wyprodukować flagę + wykupić bilety a PR na gigancie :)

Tutaj wykorzystane materiały (akcja będzie nagrywana) wykorzystamy jako viral i buzz marketing dodatkowe 50 000 ludzi zobaczy filmik

Bardzo podobają mi się nietypowe akcje reklamowe, bo zapadaja w pamięć. Pamiętam jak kilka lat temu (:D) niemiecki T-mobile wykupił kilkadziesiąt karnetów na mecze Bayernu, jednak miejsca dobrał nie przypadkowe, bo układające sie w logo T-mobile na zatłoczonej, dobrze widocznej z kamer trybunie i ludzie siedzący na tych miejscach musieli być ubrani całkowicie na biało. Domniemam, że odzież dostarczył im rówież T-mobile, natomiast zapłatą dla tych osób spokojnie mogło być po prostu wykupienie karnetu na mecze Bayernu w tym miejscu plus jakieś gadżety (firma telekomunikacyjna). I to jest jedyna rekalma, jaką pamiętam z meczów Bayernu w tamtym okresie :)

Z Twoim pomysłem z flagą kibiców z logo bukmachera trzeba być jednak ostrożnym, żeby nie doszlo do jakiejś żenującej sytuacji przynoszącej odwrotny efekt. Musi być to przemyślana akcja, żeby nie można było jej ośmieszyć np. jakimiś okrzykami, czy przyśpiewkami (np. kibiców drużyny przeciwnej). Części kibiców firmy bukmacherskie nie kojarzą się zbyt dobrze, wiadomo z jakiego powodu :) Dlatego taka akcja łatwo może napotkać reakcję. i to raczej przez zleceniodawcę nie oczekiwaną... Tutaj wchodzimy powoli w socjologię zachowań ludzkich :)
Maciej Jakub K.

Maciej Jakub K. Account Manager,
Brainshake

Temat: Guerilla Marketing + Reklama na stadionach + wykręcone...

Dzięki za poradę :) temat z T-Mobile ciekawy, z tego co rozumiem T-Mobile bądź agencja która wymyśliła patent musiała wykupić w odpowiednich miejsach bilety i chyba to jest barierą przy dużych eventach jak EURO, że bilety znikają dużo szybciej niz myślimy i ciężko jest już coś później zaplanować.

Z tego typu caseów widziałem kiedyś case chyba bet at home albo innego klienta jak ludzie na trybunach z dużych kartonów ułożyli napis..... ciekawym case'em chyba 2 lata temu na LM, goły facet szalał po murawie z brandingiem Vodafone na plecach :)
Tomasz Piotrowski

Tomasz Piotrowski Tworzę i rozwijam
biznesy, doradzam
oferując świeże
spojr...

Temat: Guerilla Marketing + Reklama na stadionach + wykręcone...

Nie wiem czy pamiętacie mecz Polski z Czechami rozgrywnym na Krecie zdaje kilka tygodni temu.
Widzieliście jak pięknie BAH sobie poradził z Expektem?
Już widzę wkurzonego Roberta z Expekta i zadowolonego Wojtka z BAHu.
Jak dla mnie to było MŚ mimo, iż nie lubię band i tym podobnych rzeczy w dodatku na boiskach piłkarskich. Ktoś na to jeszcze zwraca uwagę (ja z zawodowego obowiązku a poza tym te bandy BAHu były takie duże, że...)?
BAHu nigdy wcześniej nie widziałem w akcji, która by mi się podobała ale za to chętnię pochawalę!

(sorki, że odnawiam umarły wątek ale rzadko tu zaglądam mimo wszytko).

Pozdro
PvB
Marcin Sapiński

Marcin Sapiński Affiliate Manager,
LBM

Temat: Guerilla Marketing + Reklama na stadionach + wykręcone...

a mozna wiedziec co sie wydarzylo na tym meczu ? niestety nie mialem okazji go ogladac.

konto usunięte

Temat: Guerilla Marketing + Reklama na stadionach + wykręcone...

Intreresująca sprawa związana z marketingiem expektu. Jakiś czas temu w mediach nagłośniono, że firma wypłaca już pieniądze wszystkim tym, którzy zagrali, że Barcelona zostanie mistrzem Hiszpanii w sezonie 2008/2009.

W chwili obecnej przewaga Barcy nad Realem zmalała do zaledwie 4 pkt, w perspektywie mecz na Santiago Bernabeu... Ciekawa sytuacja! ;)

Następna dyskusja:

czy reklama w wyszukiwarkac...




Wyślij zaproszenie do