Monika Jagosz

Monika Jagosz Grontmij Polska

Temat: mierniki zadań budżetowych

witam
potrzebuje propozycje mierników zadań budżetowych z pozycji jednostki budżetowej odpowiedzialnej za prowadzenie obsługi inwestorskiej na rzecz Gminy
z góry dziekuje za pomoc
Marcin D.

Marcin D. Audyt - Szkolenia -
Doradztwo Marcin
Dublaszewski

Temat: mierniki zadań budżetowych

W tym :

http://www.lubinska.pl/files/materialy/raport-_budzet_...

opasłym tomiszczu jest rozpisany budżet wraz z miernikami - może na początek poszukaj zbliżonej działalności?
Monika Jagosz

Monika Jagosz Grontmij Polska

Temat: mierniki zadań budżetowych

przejżałam i przyznaje że nadal nie wiem co z tym zrobić
ten budżet dotyczy administracji samorządowej i jednak trudno mi znaleźć zbliżoną działalność
Laj Konix

Laj Konix właściciel, Nadzieja
sp. z o.o.

Temat: mierniki zadań budżetowych

Monika Białojańska:
przejżałam i przyznaje że nadal nie wiem co z tym zrobić
ten budżet dotyczy administracji samorządowej i jednak trudno mi znaleźć zbliżoną działalność


Ukochana Sistro w budzetowaniu zadaniowym,

Jednak zal mnie ścisnął...

Trudno będzie wcelować. Bo sama popatrz ile informacji podałaś - głównie tyle, ze chodzi Ci o "zbliżono działalność". Ale do czego "zbliżono", do czego? Tyle wiem, ze zbliżono do instytucji, w której zatrudniajo ładne księgowe. A już przestawałem wierzyć, że księgowa może być młoda i ładna (mam nadzieję, że to Twoje zdjęcie, bo ja w necie używam głównie zdjęcia Brada Pitta).

Jeśli nie wceluję, to sorka. Sama tego chciałaś.

**Mierniki wyniku/produktu (output measures) - co produkujecie i dajecie odbiorcy:
- kilometraż zbudowanych dróg,
- ilość zbudowanych więzień,
- metraż naprawionych elewacji,
- ilość zbudowanych mieszkań komunalnych.

**Mierniki skutku (outcome measures) - miary korzyści dla społeczeństwa:
- wzrost przepustowości drogowej we Wrocku (a przynajmniej w Twoim osiedlu),
- spadek przestępczości we Wrocku,
- poziom zadowolenia mieszkańców z estetyki osiedli (np. badania ankietowe)
- poziom zadowolenia osadzonych (dobra, to jest żart).
- spadek wskaźnika bezdomności (???)

Jak zauważyłaś podzieliłem swoje propozycje na dwie grupy.
W tomiszczu zalinkowanym przez Ojca Założyciela podziału takiego jeszcze nie ma. Jeszcze nie jesteśmy na etapie uswiadomienia sobie takiej potrzeby. Mają być mierniki, to się robi mierniki. Ale niebawem okaże się to konieczne.
W związku z tym wybierz przykłady trochę z tej kupki, trochę z drugiej, wymieszaj, wstrząśnij. Ale pamiętaj, który jest który, bo za dwa lata Cię spytają o to rozróżnienie.

Dla wyjaśnienia: Omawiane rozróżnienie jest konieczne dlatego, że decydenci (posły) mają czytać budżet zadaniowy - widząc skutki, jakie ich decyzje wywołujo (spada przestępczość). A Ty, manager, masz czytać budzet zadaniowy - widząc efektywność realizowanych zadań (zaawansowanie inwestycji). Widzisz Siostra różnicę tych grup mierników?
Docelowo i idealistycznie mierniki skutku mają być najważniejsze. Chodzi o to by wiedzieć jakie skutki dla społeczeństwa wywołuje realizacja określonych zadań.

Tyle w telegraficznym skrócie.

Jeśli chcesz, to wrzuć na grupę Twoje propozycje mierników, to moze się przedyskutuje, co?

Lajkonix
panta rei - wszystko w płynie
Monika Jagosz

Monika Jagosz Grontmij Polska

Temat: mierniki zadań budżetowych

dzieki za pomoc
ja zaproponowałam takie mierniki

- % wykonania budżetu
- % wzrostu budżetu do roku ubiegłego
- Ilość przetargów unieważnionych w stosunku do ogłoszonych z powodu skutecznych protestów (ilość skutecznych protestów)
- Osiągnięcie planu zakupów inwestycyjnych dla urzędu (meble, informatyzacja)
- Terminowość realizacji Inwestycji na podstawie zawartych umów
- Liczba zgłaszanych wad i usterek po odbiorze Inwestycji
- Terminowość zwrotu gwarancji
- Terminowość przekazywania PT
- Liczba nowo rozpoczętych budów w stosunku do ogólnej liczby projektów
- Skuteczność ściągania zadłużenia z tytułu kar umownych
- Wskaźnik wzrostu liczby nowo zrealizowanych obiektów sportowych
- Liczba obiektów przystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych
- Liczba pracowników biorących udział w szkoleniach związanych ze zmianami w przepisach / ogółem pracowników
- Stosunek ilości wydanych decyzji o nałożeniu kar umownych do liczby Inwestycji
- Liczba zatrudnionych stażystów
- Stosunek przychodów uzyskanych do przychodów zaplanowanych
- Stosunek przychodów w roku bieżącym do roku poprzedniego
- Terminowość regulowania zobowiązań
Marcin D.

Marcin D. Audyt - Szkolenia -
Doradztwo Marcin
Dublaszewski

Temat: mierniki zadań budżetowych

To może i ja dodam coś. Wydaje mi się, że instytucja spełniająca wyłącznie usługowe wobec miasta nie powinna posługiwać się miernikami skutku - gdyż skutek wiąże się z celowością wydatku (innymi słowy z decyzją czy zbudować drogę płn-płd czy wch-zach) a na to omawiana instytucja wpływu nie ma - plan inwestycji opracowuje o ile się nie mylę miasto. W związku z tym za skutek też powinno odpowiadać miasto i w budżecie miasta przy tych wydatkach byłyby założone skutki właśnie.

Wskaźniki zaproponowane przez Monikę i związane bezpośrednio z realizacją zadań podobają mi się, z tego względu iż wynikają bezpośrednio z efektów pracy jednostki.

Błędnym miernikiem jest wykonanie budżetu - bo przekroczenie może wynikać ze zmiany kursu euro, kryzysu bądź wzrostu gospodarczego. Inaczej mówiąc wykonanie na poziomie mniejszym czy większym niż zaplanowano ma szereg skutków z których niektóre mogą być pozytywne - np oszczędności.

Co do wielkości budżetu to naturalnie nigdy w życiu bo jest mechanizmu sprzężenia zwrotnego gdyż ustalamy wysokość budżetu w zależności od wysokości budżetu - poza tym jednostka też niema wpływu na swój budżet.

Z poniższych:
- Ilość przetargów unieważnionych w stosunku do ogłoszonych z powodu skutecznych protestów (ilość skutecznych protestów)
Poprawne - jednostka ma na to wpływ
- Osiągnięcie planu zakupów inwestycyjnych dla urzędu (meble, informatyzacja) to też OK
- Terminowość realizacji Inwestycji na podstawie zawartych umów OK
- Liczba zgłaszanych wad i usterek po odbiorze Inwestycji OK
- Terminowość zwrotu gwarancji OK
- Terminowość przekazywania PT OK
- Liczba nowo rozpoczętych budów w stosunku do ogólnej liczby projektów - a czy to nie wynika już z realizacji planu - tzn trudno oczekiwać by ta liczba rosła jeżeli nie założono takie wzrostu w planie inwestycji
- Skuteczność ściągania zadłużenia z tytułu kar umownych SUper
- Wskaźnik wzrostu liczby nowo zrealizowanych obiektów sportowych - podobnie jak przy liczbie nowo rozpoczętych budów
- Liczba obiektów przystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych - to też tylko na ile wynika z planu
- Liczba pracowników biorących udział w szkoleniach związanych ze zmianami w przepisach / ogółem pracowników OK
- Stosunek ilości wydanych decyzji o nałożeniu kar umownych do liczby Inwestycji - nie wiem czy zwiększenie to dobrze czy źle - bo albo lepiej pilnują wykonawców aby nie popełniali usterek albo ich nie zgłaszają
- Liczba zatrudnionych stażystów - może być, ale nie wiem czy to istotne
- Stosunek przychodów uzyskanych do przychodów zaplanowanych - myślę,że OK o ile jednostka ma na to wpływ
- Stosunek przychodów w roku bieżącym do roku poprzedniego - jak wyżej, ale nie z tytułu dotacji z budżetu
- Terminowość regulowania zobowiązań - OK

Zwróćcie też uwagę, że do tego trzeba będzie dopisać założenia - o ile ma być wzrost, ilu tych stażystów itp. To też pole do dobrej roboty, lub przeciwnie - takiego ustawienia by cokolwiek się nie działo było dobrze.
Monika Jagosz

Monika Jagosz Grontmij Polska

Temat: mierniki zadań budżetowych

jak juz pisałam Ci wczesniej wiekszosc z tych miernikow zostala odrzucona
jednak dzisiaj zebralam je wszystkie do kupy (bo wczesniej podsuwalam po kilka na bieżąco), pięknie wypunktowałam w wordzie ;) i podsunelam raz jeszcze szefowej zeby na spokojnie przeanalizowala
w kazdym razie powiedzialam juz że więcej nie myśle bo juz nic nie wymyśle mądrego ;)
zobaczymy co z tego będzie
serdeczne dzięki za pomoc, bardzo mi sie przydała
choćby fakt ze nawet jak szefowa odrzuci to obiektywna osoba mówi że są dobre i to mi juz wystarczy :)
pozdrawiam :)
Marcin D.

Marcin D. Audyt - Szkolenia -
Doradztwo Marcin
Dublaszewski

Temat: mierniki zadań budżetowych

Mam pewne obawy, że sytuacja w której kierownik jednostki ustala mierniki sam dla siebie nie jest zbyt poprawna. Jednakże aby miało to działać i mieć sens to mierniki muszą być związane z zakresem odpowiedzialności za powierzone zadania. To co wypisałaś wynika bezpośrednio z regulaminu i wymyślanie czegoś innego to niestety unikanie odpowiedzialności.

Życzę powodzenia w przeforsowaniu dobrych pomysłów!
Laj Konix

Laj Konix właściciel, Nadzieja
sp. z o.o.

Temat: mierniki zadań budżetowych

Pozwolę sobie odpowiedzieć na tekście WOZ (Wielebnego Ojca Założyciela), albowiem:
a) nie będę powtarzał słusznych uwag (co niby ma skrócić tekst)
b) będziesz mieć uwagi w tzw. kupie.

** UWAGA OGÓLNA

"Potrzebuje propozycje mierników zadań budżetowych". Tak to się zaczęło. Twoje własne nieprzymuszone słowa. Wyraźnie chodziło o zadania i przypisanie im mierników.
A tu co mamy?
Ano mamy wrażenie, że zaproponowane mierniki charakteryzujące całą instytucję, a nie wyspecyfikowane zadania.
Oczywiście można tak, jeśli instytucja realizuje jedno jednorodne zadanie, którego nie warto dzielić.
W zaprezentowanym ukladzie mierników muszę uznać że zadanie nazywa się "Inwestycyjna obsługa Miasta".
Jeśli wymagane byłoby wyspecyfikowanie bardziej szczegółowych zadań (budowa dróg, budowa szkół, zakupy inwestycyjne komputerów), to należałoby dla każdego zadania wyspecyfikować odrębny zestaw mierników zróżnicowanych w zależności od charakteru zadania (przepustowość Wrocka dla budowy dróg, zagęszczenie ucznów w klasach lub średni poziom wykształcenia mieszkańców dla budowy szkół itd). Czy macie już wyspecyfikowane zadania, czy też zaczynacie od mierników?

OK. Tyle ogólnego komentarza. Przyjmijmy, ze realizujecie jedno zadanie "Inwestycyjna obsługa Miasta".

Tu skorzystam z tekstu WOZ.
Marcin D.:
To może i ja dodam coś. Wydaje mi się, że instytucja spełniająca wyłącznie usługowe wobec miasta nie powinna posługiwać się miernikami skutku - gdyż skutek wiąże się z celowością wydatku (innymi słowy z decyzją czy zbudować drogę płn-płd czy wch-zach) a na to omawiana instytucja wpływu
nie ma - plan inwestycji opracowuje o ile się nie mylę miasto. W > związku z tym za skutek też powinno odpowiadać miasto i w budżecie miasta przy tych wydatkach byłyby założone skutki właśnie.

Mam podobne zdanie. Mierniki waszej instytucji powinny charakteryzować produkt jaki dostarczacie Miastu. Niech Miasto martwi się po kiego taki produkt zamawiało.
Wskaźniki zaproponowane przez Monikę i związane bezpośrednio z
realizacją zadań podobają mi się, z tego względu iż wynikają bezpośrednio z efektów pracy jednostki.

OK. Może tylko nie "wynikają" ale charakteryzują produkty (efekty pracy jednostki). To powinny być output measures.
Błędnym miernikiem jest wykonanie budżetu - bo przekroczenie może wynikać ze zmiany kursu euro, kryzysu bądź wzrostu gospodarczego. Inaczej mówiąc wykonanie na poziomie mniejszym
czy większym niż zaplanowano ma szereg skutków z których niektóre mogą być pozytywne - np oszczędności.

Definitywnie nie skreślałbym tego miernika. Moze pełnić pomocniczo rolę. Jeśli instytucja notorycznie wykonuje budżet w 20%, to może nie trzeba dla niej tyle planować - jakaś to zawsze informacja o stopniu realizacji postawionych zadań. W przypadku wykonania 97% albo 103% rola miernika byłaby drugorzędna.
Co do wielkości budżetu to naturalnie nigdy w życiu bo jest mechanizmu sprzężenia zwrotnego gdyż ustalamy wysokość budżetu w zależności od wysokości budżetu - poza tym jednostka też niema wpływu na swój budżet.

Jasne. Przede wszystkim wielkość budżetu to NAKŁADY a nie efekty pracy.

Z poniższych:

Zrobiłbym małe przegrupowanie. Najpierw "ile produkujecie" (mierniki ilości). Potem jaka jest "jakość waszej produkcji" (mierniki jakości). Takie pogrupowanie pozwala czasem dopowymyślać dodatkowe miary.

Wskaźniki ilości - charakteryzują skalę realizowanego zadania:

- [ogólna liczba projektów]

- [liczba zakończonych i oddanych do użytku budów]

- [liczba noworozpoczętych budów]
- Liczba nowo rozpoczętych budów w stosunku do ogólnej liczby
projektów - a czy to nie wynika już z realizacji planu - tzn trudno oczekiwać by ta liczba rosła jeżeli nie założono takie
wzrostu w planie inwestycji [nie miałbym takiej wątpliwości - jeśli zaplanowano dużo i zrealizowano dużo, to i tak znaczy, że produkcja instytucji rośnie],

- [stosunek liczby oddanych budów do ogólnej liczby projektów],
- Liczba obiektów przystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych - to też tylko na ile wynika z planu [podobnie, moim zdaniem, fakt że realizuje się jakiś plan nie umniejsza wartości informacyjnej tego miernika, on i tak mówi ile produktu dostarczono, czy to w wyniku realizacji planu, czy bez tego planu]
- Osiągnięcie planu zakupów inwestycyjnych dla urzędu (meble,
informatyzacja) to też OK
Przede wszystkim wolałbym tu "wartość zakupów inwestycyjnych dla Miasta", a dopiero potem zastanawiałbym się, czy stopień realizacji planu cokolwiek wnosi.
- Wskaźnik wzrostu liczby nowo zrealizowanych obiektów sportowych - podobnie jak przy liczbie nowo rozpoczętych budów
[komentarz: no i tu się kłania stopień szczegółowości - czy mamy jednorodne zadanie czy mamy wiele zadań. No bo skąd raptem "obiekty sportowe", a brak szkół, przedszkoli, dróg. Jak budowy to budowy bez wyróżniania co budujemy. Bez wyróżniania zadań wołałbym zatem "wskaźnik wzrostu liczby oddanych do uzytku budów".
No chyba, że masz Siostra na myśli udział obiektów sportowych w ogólnej liczbie budów - co miałoby charakteryzować prosportowość działalności inwestycyjnej i chodzi o to żeby ta prosportowość waszej działalności inwestycyjnej rosła].

** Wskaźniki jakości:
- Ilość przetargów unieważnionych w stosunku do ogłoszonych z
powodu skutecznych protestów (ilość skutecznych protestów)
Poprawne - jednostka ma na to wpływ
- Terminowość realizacji Inwestycji na podstawie zawartych umów
OK
- Liczba zgłaszanych wad i usterek po odbiorze Inwestycji OK
- Terminowość zwrotu gwarancji OK
- Terminowość przekazywania PT OK
- Skuteczność ściągania zadłużenia z tytułu kar umownych SUper
- Stosunek ilości wydanych decyzji o nałożeniu kar umownych do
liczby Inwestycji - nie wiem czy zwiększenie to dobrze czy źle -
bo albo lepiej pilnują wykonawców aby nie popełniali usterek albo ich nie zgłaszają
- Stosunek przychodów uzyskanych do przychodów zaplanowanych -
myślę,że OK o ile jednostka ma na to wpływ
- Stosunek przychodów w roku bieżącym do roku poprzedniego - jak wyżej, ale nie z tytułu dotacji z budżetu
- Terminowość regulowania zobowiązań - OK

Co do poniższych - mam wątpliwość, czy mają jakikolwiek związek z wytwarzanym przez was produktem - oddawanymi inwestycjami:
- Liczba pracowników biorących udział w szkoleniach związanych
ze zmianami w przepisach / ogółem pracowników OK [jeśli wyższy ten miernik to lepsza oddana do użytku budowa?]
- Liczba zatrudnionych stażystów - może być, ale nie wiem czy
to istotne {jeśli dużo stażystów to gorsza budowa?]

Jak zaznaczyłem wcześniej, generalnie wszystkie powyższe wskaźniki
charakteryzują INSTYTUCJĘ (inwestycje ogółem), a nie poszczególne zadania przez nią realizowane. Obawiam się, że to nie prowadzi do budzetowania zadaniowego.

Musisz Siostra rozpocząć od specyfikacji zadań jakie realizujecie: zakupy inwestycyjne, budowa dróg, budowa szkół, elektryfikacja Wrocka, kanalizacje, melioracje, i co tam jeszcze robicie. Mierniki mają charakteryzować efekty realizacji tych zadań, a nie instytucję jako całość.

Zwróćcie też uwagę, że do tego trzeba będzie dopisać założenia - o ile ma być wzrost, ilu tych stażystów itp. To też pole do dobrej roboty, lub przeciwnie - takiego ustawienia
by cokolwiek się nie działo było dobrze.

No jasne. Dobrze byłoby znać historię miernika i koniecznie jego docelową wartość. Nadto trzeba pamiętać, że te mierniki odbiją nam się w pewnym momencie czkawką w postaci rachunku efektywności - każą nam liczyć stosunek efektu (output) do poniesionego "kosztu pełnego" (full cost): jaka jest średnia cena izby szkolnej, średnia cena boiska, metra kanalizacji lub kilometra drogi. W związku z tym, szczególnie w odniesieniu do mierników ilości nie ma co kombinować jak koń pod górę. Tu się musi "pełny koszt" łatwo dzielić przez ilość.

Podsumowując, Siostra....
Obawiam się (choć nie jestem pewien), że sporo jeszcze masz roboty. Najważniejsze to zacząć od zadań (może już je macie, ale to nie wynika ani z Twojego postu, ani ze struktury przedstawionych mierników, a może chcesz ten zestaw mierników stosować do każdego zadania oddzielnie. No po prostu to jest wielka niewiadoma w mojej wypowiedzi).
Jeśli szefowa klepnie Ci je (mam nadzieję, że nie czyta tej grupy), to zawsze jeszcze będziecie mieli czas na doprecyzowanie, dezagregację na zadania itd. A z doświadczeń doświadczonych wynika, że z miernikami będziemy się barować latami (czyt. l a t a m i).

Weź jeszcze poprawkę, że powyższe uwagi to tylko moje subiektywne opinie. Nie będę się wstydził wycofać z niektórych z nich, jeśli zobaczę jakieś zasadne argumenty lub tzw. dopojaśnienia. Mam nadzieję, że Cie nie wkurzyłem zbytnio.

Pozdry,

Lajkonix
panta rei - wszystko w płynie
Honorata Okurowska

Honorata Okurowska Główny specjalista
ds. rachunkowości i
sprawozdawczości
b...

Temat: mierniki zadań budżetowych

Szanowni Koledzy,

Uwaga Ogólna,
Przede wszystkim definiując jakiś miernik, pamiętajmy żeby odnosił się on do postawionego celu, bo przecież to cel musi być mierzalny. Poza tym rzecz nie polega na tym aby powymyślać sobie ładnie brzmiące wskaźniki które się wykaże w Buzie tylko musimy wziąć też pod uwagę dostępność danych, tzn, wartość bazową i docelową.
Moniko moim skromnym zdaniem niezłe są twoje mierniki i myślę że uda Ci się sporządzić wspaniały Budżecik :-)

Pozdrawiam,

P.S. Dysponenci pamiętajcie, Ci tam w MF-ie w każdej chwili są gotowi do pomocy :-)Honorata Okurowska edytował(a) ten post dnia 14.02.09 o godzinie 18:27
Monika Jagosz

Monika Jagosz Grontmij Polska

Temat: mierniki zadań budżetowych

bardzo dziękuję :)
podniosła mnie Pani na duchu no i jaki miły początek dnia :)
Honorata Okurowska

Honorata Okurowska Główny specjalista
ds. rachunkowości i
sprawozdawczości
b...

Temat: mierniki zadań budżetowych

Polecam się na przyszłość :-)
Marcin D.

Marcin D. Audyt - Szkolenia -
Doradztwo Marcin
Dublaszewski

Temat: mierniki zadań budżetowych

Komunikat MF:

http://www.mf.gov.pl/_files_/budzet_zadaniowy/akty_pra...

dotyczy standardu definiowania celów w BZ
Marcin D.

Marcin D. Audyt - Szkolenia -
Doradztwo Marcin
Dublaszewski

Temat: mierniki zadań budżetowych

Model Bazy Mierników 2010.07.22 18:29

Uprzejmie informujemy, iż Ministerstwo Finansów odebrało Model Bazy Mierników dla ośmiu funkcji państwa od wykonawcy wyłonionego w drodze przetargu nieograniczonego, którym była Fundacja Europejski Instytut Administracji Publicznej Oddział w Polsce. Opracowanie powstało z udziałem ekspertów oraz przy dużym zaangażowaniu dysponentów realizujących przedmiotowe funkcje. Przedstawiony został w nim przegląd mierników stosowanych w budżetach zadaniowych krajów OECD, jak również przegląd dotychczas stosowanych mierników w zadaniowych planach wydatków w Polsce. Najistotniejsza częścią zamówienia było zaprojektowanie Modelu Bazy Mierników, dla następujących funkcji państwa:
2. Bezpieczeństwo wewnętrzne i porządek publiczny;
5. Ochrona praw i interesów Skarbu Państwa;
7. Gospodarka przestrzenna, wspieranie rozwoju budownictwa i mieszkalnictwa;
10. Nauka polska;
12. Ochrona i poprawa stanu środowiska;
13. Zabezpieczenie społeczne i wspieranie rodziny;
14. Rynek pracy;
16. Sprawy obywatelskie.
W ramach pierwszej części opracowania Instytut przedstawił listę mierników stosowanych za granicą w krajach OECD, które wdrażają lub wdrożyły proces budżetowania zadaniowego, m. in. we Francji oraz Słowacji. Ponadto w części tej przedstawiona oraz merytorycznie zrecenzowana została lista mierników stosowanych w Polsce, w zadaniowych planach wydatków umieszczanych w uzasadnieniach do: ustawy budżetowej na 2009 rok oraz projektu ustawy budżetowej na 2010.
W drugiej zaś części przedstawiono propozycję modelu bazy mierników, wraz z uzasadnieniem ich wyboru, dla każdej z ośmiu ww. funkcji państwa, dla wszystkich zadań oraz podzadań realizowanych w ich zakresie. Model ten zawiera szczegółową propozycję mierników na wszystkich poziomach budżetu zadaniowego. Łącznie w opracowaniu zaproponowano 1552 mierniki.
Opracowanie Bazy Mierników, dla kolejnych ośmiu funkcji państwa pomoże dysponentom zdefiniować odpowiedniej jakości mierniki określające stopień realizacji celów w ramach prac nad budżetem zadaniowym.
Powyższy Model Bazy Mierników został zamieszczony w domenie Finanse Publiczne, w zakładce Budżet zadaniowy, w folderze Baza mierników.

http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=5&dzial=1802&i...

Następna dyskusja:

Baza jednostek budżetowych




Wyślij zaproszenie do