Temat: Praca inżynierska
Ja bym to trochę zmienił, ta sprawa jest zbyt prosta by angażować tylu dyrektorów :-)
Piotr M.:
W firmie, pracownik składa wniosek o sprawdzenie użyteczności sprzętu,
ok
wniosek jest wstępnie weryfikowany przez
przełożonego,
to działanie wydaje mi się zbędne, za wcześnie na dyrektora, lepiej jeśli wniosek trafi od razu do serwisu
a pracownik jest informowany o decyzji. W
przypadku gdy wniosek jest zaakceptowany, przełożony składa zapotrzebowanie do dyrektora działu logistyki,
Dyrektor logistyki nie jest tu potrzebny, jeśli już ma być to później, do akceptacji zakupu np. dostawcy, ceny, metody transportu.
weryfikacja
zapotrzebowania polega na sprawdzeniu czy dany sprzęt może być naprawiony przez technika, czy należy skierować go do naprawy serwisowej.
Ok, serwis przyjął zgłoszenie i ocenił sprawę - albo uznaje, że naprawia i podaje koszt albo nie da się naprawić i rekomenduje zakup nowego
W przypadku gdy nie ma możliwości naprawy sprzętu,
trafia na listę zakupów.
ok
Księgowy działu handlowego sporządza
zestawienie kosztów (naprawy serwisowej ,zakupu),
Takie stanowisko jak księgowy działu handlowego raczej nie występuje. Zestawienie kosztów serwisu powinien zrobić serwisant, który potrafi ocenić pracochłonność i koszt części zamiennych. Koszt zakupu nowego sprzętu też mógłby podać serwis albo logistyk czy ktoś z działu zakupów. Dział handlowy raczej służy do kupowania i sprzedawania towarów handlowych niż do organizowania zakupów na bieżące potrzeby firmy.
W tym miejscu, jeśli znany jest koszt naprawy lub zakupu wstawiłbym do procesu przełożonego pracownika, który powinien zaakceptować koszt ponieważ będzie pokryty z jego budżetu. Po jego akceptacji proces mógłby trafić do logistyki/zakupów do realizacji.
zestawienie
jest weryfikowane przez asystenta działu handlowego. Dyrektor działu logistyki otrzymuje sprawdzone zapotrzebowanie, zostaje stworzona lista sprzętu do zakupu
Dyrektor logistyki (zakupów) raczej powinien akceptować zakup po akceptacji kosztu przez przełożonego pracownika.
lub naprawy serwisowej.
Księgowy działu logistyki dokonuje zestawienie kosztów delegacji (środek transportu, koszty noclegu, koszty transportu,ilość km itp.).
Ta delegacja jest zbędna. Raczej nie występuje sytuacja, że po zakup urządzenia wysyła się kogoś w delegację. Bardziej prawdopodobna jest sytuacja, że urządzenie zostanie zamówione i dostawca dostarczy je do firmy kurierem lub jakimś innym transportem. Żeby wysłać pracownika w delegację to musiałby być jak specjalny towar (bardzo cenny, wielkogabarytowy itp)
Jak już urządzenie dojdzie to powinno zostać przyjęte na stan firmy, dostarczone do pracownika, uruchomione i przekazane do użytkowania. Na koniec dobrze by było wprowadzić ankietę satysfakcji ;-)
SK