Temat: Jak zarobić na blogu - cykl artykułów od praktyków.
Z mojego punktu widzenia:
programy partnerskie, np. webepartners - strata czasu, chyba że uda ci się skłonić swoich czytelników do robienia zakupów za pośrednictwem twojej strony. prowizje rzędu kilku procent; niektóre programy oferują też pieniądze za klik, to się może opłacić jeśli masz dobrze dopasowany sklep do tematyki bloga
google ad sense - tylko jeśli masz duży przemiał i dobrze dopasowane reklamy do strony + czytelników skłonnych klikać w te reklamy. mały blog - strata czasu
sieci reklamowe:
- adtaily - są blogi, które nieźle zarabiają, ale większość nie zarabia wcale. perspektywiczne, ale trzeba duuużo cierpliwości
- blogvertising - można zarobić i to całkiem niezłe stawki za kampanię. warunek: musisz mieć bloga z marką. wada: mało kampanii do rozdzielenia na dużą liczbę blogów, niezbyt wygodne rozwiązania dla drobnych reklamodawców
- ad 4 mass - zagadka. na razie zrezygnowali z prowizji, aby przyciągnąć reklamodawców. efektów nie widać.
- admatik - kompletna zagadka, ciężko się w ogóle zorientować w ich modelu biznesowym
- cpm profit itp. - rozliczają za wyświetlanie banerów. zarobki rzędu paru złotych miesięcznie + przypadkowe niedopasowane do strony reklamy. na blogu - kompletna strata czasu i nerwów. często spotykana forma reklamy na forach z nielegalnymi treściami
to tak na szybko. więcej znajdziesz na blogu Zarabianie na blogach, który polecam regularnie czytać jeśli myślisz o zarabianiu na swoim blogu