Marta Klimowicz

Marta Klimowicz Online Marketing

Temat: Jak (nie) współpracować z blogerami?

W ostatnich miesiącach pojawiło się kilka różnych wpadek agencji PR w kontekście wykorzystania blogerów do działań promocyjnych. Uzewnętrzniłam się w tym temacie na blogu AdTaily (http://www.adtaily.com/blog/jak-wspolpracowac-z-bloger... i jestem ciekawa Waszego zdania. Czego unikać przy współpracy z blogerami? Kiedy angażować blogi do promocji marki, a kiedy można to sobie darować?
Jarosław Zieliński

Jarosław Zieliński politolog,
dziennikarz,
informatyk

Temat: Jak (nie) współpracować z blogerami?

Nie przydawać blogom zbytniej ważności.

Jarosław Zieliński
http://labirynty.net/

konto usunięte

Temat: Jak (nie) współpracować z blogerami?

Jarosław Zieliński:
Nie przydawać blogom zbytniej ważności.

jzet, ja też nie trawię kominka, ale żeby zaraz z tego powodu udawać, że blogosfera jest nieistotna? ;)

konto usunięte

Temat: Jak (nie) współpracować z blogerami?

Marta Klimowicz: Czego unikać przy współpracy z blogerami? Kiedy angażować blogi do promocji marki, a kiedy można to sobie darować?

Blogi warto angażować jeśli mają silną społeczność, co najprościej sprawdzić przez ilość i jakość komentarzy
Powiązanie tematyki blogów oraz promowanej marki bardzo mile widziane

Czego unikać? Kupowania nieprawdziwych opinii, czyli 'korumpowania' blogerów - w ostatecznym rezultacie wszystkim wychodzi to na minus: blog/bloger traci wiarygodność, a marka dołącza do panoptikum "marketingu szemranego"

przykro patrzeć jak agencje PR próbują przenieść do Internetu relacje ze świata mediów 'off-line', chyba konanie prasy drukowanej niewielu ludziom dało do myślenia
Jarosław Zieliński

Jarosław Zieliński politolog,
dziennikarz,
informatyk

Temat: Jak (nie) współpracować z blogerami?

eryk orłowski:

jzet, ja też nie trawię kominka, ale żeby zaraz z tego powodu udawać, że blogosfera jest nieistotna? ;)

A jest istotna?

Trzem blogerom udało się przebić do gazet: Kominkowi, Katarynie i Palikotowi.

Zmienili coś na świecie?

Jeden szumi jak woda w zlewie, druga tropi afery robiące wodę z mózgu, trzeci zamienia wodę na wódkę w małpkach. Coś za dużo wody, za mało solidnego lądu.Jarosław Zieliński edytował(a) ten post dnia 23.11.09 o godzinie 23:31

konto usunięte

Temat: Jak (nie) współpracować z blogerami?

Jarosław Zieliński:
eryk orłowski:

jzet, ja też nie trawię kominka, ale żeby zaraz z tego powodu udawać, że blogosfera jest nieistotna? ;)

A jest istotna?

Trzem blogerom udało się przebić do gazet: Kominkowi, Katarynie i Palikotowi.

Nie no jasne, jeśli ograniczysz się do jednego bloga to pewnie, że jest nieistotna.
Michał C.

Michał C. eCommerce Strategy
Consultant

Temat: Jak (nie) współpracować z blogerami?

Ależ jeśli ktoś nie uważa blogów za istotne, niech je - mówiąc w skrócie - oleje i po sprawie. Inni skorzystają (lub nie) ;)
Jarosław Zieliński

Jarosław Zieliński politolog,
dziennikarz,
informatyk

Temat: Jak (nie) współpracować z blogerami?

Grzegorz Rusiecki:
Jarosław Zieliński:

Trzem blogerom

Nie no jasne, jeśli ograniczysz się do jednego bloga to pewnie, że jest nieistotna.

Policzyć do trzech to też istotna sprawa...

konto usunięte

Temat: Jak (nie) współpracować z blogerami?

Jarosław Zieliński:
eryk orłowski:

jzet, ja też nie trawię kominka, ale żeby zaraz z tego powodu udawać, że blogosfera jest nieistotna? ;)

A jest istotna?

Trzem blogerom udało się przebić do gazet: Kominkowi, Katarynie i Palikotowi.

Zmienili coś na świecie?

Jeden szumi jak woda w zlewie, druga tropi afery robiące wodę z mózgu, trzeci zamienia wodę na wódkę w małpkach. Coś za dużo wody, za mało solidnego lądu.

A w jakim celu mają się przebijać do gazet? To ma być wyznacznik znaczenia blogosfery? Blogi są po to, żeby nie czytać gazet :)

Czy zmienili coś na świecie? Oczywiście - to, że gazety zaczynają upadać i nie są już ostateczną wyrocznią to zasługa nie tylko Internetu jako takiego, ale także blogerów, którzy przejęli rolę komentatorów i dostarczycieli specjalistycznej wiedzy.Marceli F. edytował(a) ten post dnia 25.11.09 o godzinie 08:35

Temat: Jak (nie) współpracować z blogerami?

Marceli F.:
Blogi są po to, żeby nie czytać gazet :)
blogi sa rozne od tego trzeba zaczac ; ) i do kazdego z nich trzeba podejsc w inny sposob...

konto usunięte

Temat: Jak (nie) współpracować z blogerami?

Marceli F.:
to, że gazety zaczynają upadać i nie są już ostateczną wyrocznią
A kiedykolwiek były?

Ile wody trzeba mieć w głowie żeby uznawać jakiekolwiek media za wyrocznię?

konto usunięte

Temat: Jak (nie) współpracować z blogerami?

Krzysztof B.:
Marceli F.:
to, że gazety zaczynają upadać i nie są już ostateczną wyrocznią
A kiedykolwiek były?

Ile wody trzeba mieć w głowie żeby uznawać jakiekolwiek media za wyrocznię?

Zdziwiłbyś się, ale dla wielu ludzi nadal są. Mam na myśli "zwykłych" ludzi,tzw. przeciętnego Kowalskiego, dla którego to co napiszą w gazecie jest prawdą niepodważalną. "No jak to, przecież w gazetach o tym pisali!"

Następna dyskusja:

niec tak nie wciaga jak ins...




Wyślij zaproszenie do