Dorota Frelich

Dorota Frelich
(seo)copywriter/auto
r
tekstów/specjalistk
ds. komunikacji

Temat: blog jako autoreklama?

Pisałam o tym już w innej grupie dyskusyjnej, ale nie wiedzieć czemu, odzew był słaby - może tu będzie lepiej?

Tak się zastanawiam, czy pisanie bloga można potraktować jako swoistą autoreklamę własnej osoby czy firmy. Ja sama piszę bloga od listopada i obecnie mam go wpisanego w nowym CV w rubryce: doświadczenie.

Poza tym myślę, że byłoby dobrze stworzyć miejsce, w który każdy będzie mógł dać link do swojego bloga i... pochwalić się, zapytać o radę, itp. - to już zależy od Was.

A więc zacznę od siebie:

cogito-ergo-sum-86.blog.onet.pl

pozdrawiam:)
Mikołaj Korsak

Mikołaj Korsak Specjalista
sprzedaży
detalicznej

Temat: blog jako autoreklama?

Oczywiście, że tak. Blog służy :
1. Do autopromocji
2. Do budowania marki, wizerunku eksperta

Mogę się oczywiście mylić, ale myślę, że, już od kilku lat jeden człowiek może konkurować z korporacjami, pisząc wartościowego bloga. Ludzie od czasu kryzysu gospodarczego przestali ufać wielkim firmom i wolą rady zwykłych ludzi, którzy są ekspertami w swojej dziedzinie, którzy prowadzą swoje blogi.
Firmy oczywiście zauważyły to i dzisiaj mamy do czynienia z firmowymi blogami, na których firmy przekazują jakąś wartość, jednocześnie polepszając swoją pozycję w sieci

Skorzystam z okazji i dodam swojego bloga
http://zarabiajandbehappy.com.pl

PozdrawiamTen post został edytowany przez Autora dnia 30.08.14 o godzinie 23:46
Arletta Bolesta

Arletta Bolesta adwokat kościelny,
Kancelaria Porad
Kościelno-Prawnych

Temat: blog jako autoreklama?

Witam,
przychylam się do wcześniejszych wypowiedzi, podając link do swojego bloga:
blog:http://bolesta.blog.onet.pl/
Pozdrawiam!
Dorota Frelich

Dorota Frelich
(seo)copywriter/auto
r
tekstów/specjalistk
ds. komunikacji

Temat: blog jako autoreklama?

Nico K.:
Oczywiście, że tak. Blog służy :
1. Do autopromocji
2. Do budowania marki, wizerunku eksperta

Co do autopromocji, to jak najbardziej zgoda. Co do budowania marki, eksperta - nie wiem, nie traktuję swojego bloga w ten sposób, a przynajmniej na razie. W innym temacie tej grupy napisałam, że swojego bloga traktuję jako doświadczenie zawodowe, aby pokazać światu, że jestem polonistką nie tylko na papierze. Zresztą, co ma być i tak będzie, czy tego chcę, czy nie.
Mogę się oczywiście mylić, ale myślę, że, już od kilku lat jeden człowiek może konkurować z korporacjami, pisząc wartościowego bloga. Ludzie od czasu kryzysu gospodarczego przestali ufać wielkim firmom i wolą rady zwykłych ludzi, którzy są ekspertami w swojej dziedzinie, którzy prowadzą swoje blogi.
Firmy oczywiście zauważyły to i dzisiaj mamy do czynienia z firmowymi blogami, na których firmy przekazują jakąś wartość, jednocześnie polepszając swoją pozycję w sieci

Myślę, że każdy blog ma swój sens i cel, pod warunkiem jednak, że osoba, która go pisze, wie czego chce i konsekwentnie to realizuje lub głosi swoje poglądy. A co do blogów firmowych - gdyby nie firmy same w sobie, to wtedy blog nie miałby racji bytu, a więc - chcąc nie chcąc - te dwie rzeczy nie wykluczają, a nawet uzupełniają, bowiem to, czego sam nie dowiedz się o firmie, możesz z łatwością przeczytać na blogu i odwrotnie - na blogu mogą pojawić się zapowiedzi dotyczące jakiś wydarzeń, na które trzeba przyjść, aby np. uzyskać certyfikat lub dyplom. Aczkolwiek masz rację - ja sama nie mam już zaufania do wielu firm i czasami wolę sama po swojemu dojść do pewnych wniosków lub zdobyć jakieś informacje niż prosić się o to "wielką korporację".
Skorzystam z okazji i dodam swojego bloga
http://zarabiajandbehappy.com.pl

Dziękuję, zajrzę tam w wolnej chwili:)
Pozdrawiam

pozdrawiam:)
Dorota Frelich

Dorota Frelich
(seo)copywriter/auto
r
tekstów/specjalistk
ds. komunikacji

Temat: blog jako autoreklama?

Arletta B.:
Witam,
przychylam się do wcześniejszych wypowiedzi, podając link do swojego bloga:
blog:http://bolesta.blog.onet.pl/
Pozdrawiam!

Dziękuję, zajrzę tam w wolnej chwili. Pozdrawiam:)
Arletta Bolesta

Arletta Bolesta adwokat kościelny,
Kancelaria Porad
Kościelno-Prawnych

Temat: blog jako autoreklama?

Ja dziękuję za zainteresowanie!
Ukłony!
Maciej Wojtas

Maciej Wojtas Blog dla kreatywnych
(maciejwojtas.pl)

Temat: blog jako autoreklama?

Strasznie mała czcionka [ale mam wadę wzroku, więc to moja subiektywna ocena ;)

Dorota F.:
Pisałam o tym już w innej grupie dyskusyjnej, ale nie wiedzieć czemu, odzew był słaby - może tu będzie lepiej?

Tak się zastanawiam, czy pisanie bloga można potraktować jako swoistą autoreklamę własnej osoby czy firmy. Ja sama piszę bloga od listopada i obecnie mam go wpisanego w nowym CV w rubryce: doświadczenie.

Poza tym myślę, że byłoby dobrze stworzyć miejsce, w który każdy będzie mógł dać link do swojego bloga i... pochwalić się, zapytać o radę, itp. - to już zależy od Was.

A więc zacznę od siebie:

cogito-ergo-sum-86.blog.onet.pl

pozdrawiam:)
Dorota Frelich

Dorota Frelich
(seo)copywriter/auto
r
tekstów/specjalistk
ds. komunikacji

Temat: blog jako autoreklama?

Wiem, ale akurat na wielkość czcionki nie mam wpływu (albo mam, ale nie wiem, jak ją powiększyć). Na pocieszenie powiem, że ja też mam wadę wzroku i to może nawet większą niż Ty. Dlatego też od pewnego czasu daję pogrubioną czcionkę tekstu po napisaniu, żeby to było w miarę widoczne. A póki co, na razie jest tak, jak jest:)

pozdrawiam:)
Maciej Wojtas

Maciej Wojtas Blog dla kreatywnych
(maciejwojtas.pl)

Temat: blog jako autoreklama?

Dorota F.:
Wiem, ale akurat na wielkość czcionki nie mam wpływu (albo mam, ale nie wiem, jak ją powiększyć). Na pocieszenie powiem, że ja też mam wadę wzroku i to może nawet większą niż Ty. Dlatego też od pewnego czasu daję pogrubioną czcionkę tekstu po napisaniu, żeby to było w miarę widoczne. A póki co, na razie jest tak, jak jest:)

pozdrawiam:)


W edytorze tekstu na blogach "onetowych" jest opcja "rozmiar czcionki" :)
Dorota Frelich

Dorota Frelich
(seo)copywriter/auto
r
tekstów/specjalistk
ds. komunikacji

Temat: blog jako autoreklama?

Ok, spróbuję, ale szczerze mówiąc wątpię, czy to coś da, a jeśli już to na gorsze.

pozdrawiam:)
Dorota Frelich

Dorota Frelich
(seo)copywriter/auto
r
tekstów/specjalistk
ds. komunikacji

Temat: blog jako autoreklama?

Zwiększyłam czcionkę i faktycznie to wygląda lepiej. Już od dawna mi coś nie pasowało pod względem wizualnym, ale nie wiedziałam co. Dziękuję:). Denerwuje mnie jeszcze tylko to, że tło bloga jest takie bardzo szare - próbowałam to zmienić w ustawieniach, ale chyba się nie da:(.

pozdrawiam:)
Maciej W.:
Dorota F.:
Wiem, ale akurat na wielkość czcionki nie mam wpływu (albo mam, ale nie wiem, jak ją powiększyć). Na pocieszenie powiem, że ja też mam wadę wzroku i to może nawet większą niż Ty. Dlatego też od pewnego czasu daję pogrubioną czcionkę tekstu po napisaniu, żeby to było w miarę widoczne. A póki co, na razie jest tak, jak jest:)

pozdrawiam:)


W edytorze tekstu na blogach "onetowych" jest opcja "rozmiar czcionki" :)
Maciej Wojtas

Maciej Wojtas Blog dla kreatywnych
(maciejwojtas.pl)

Temat: blog jako autoreklama?

Panel admina / po lewej jest opcja "wygląd", a w niej - "tło".
Kolor biały ma symbol #FFFFFF
Dorota Frelich

Dorota Frelich
(seo)copywriter/auto
r
tekstów/specjalistk
ds. komunikacji

Temat: blog jako autoreklama?

Ok, zajrzę do tego, jak będę pisać kolejną notkę. Dzięki.

pozdrawiam:)
Dorota Frelich

Dorota Frelich
(seo)copywriter/auto
r
tekstów/specjalistk
ds. komunikacji

Temat: blog jako autoreklama?

Ciekawy blog, już widzę, że piszesz o rzeczach, które mogą mi się przydać w przyszłości albo nad którymi zastanawiałam się w przeszłości. Dodałam go do swoich zakładek, a może nawet go umieszczę w swoim blogu (za Twoją zgodą oczywiście).

Dziękuję:)
Mikołaj K.:
Oczywiście, że tak. Blog służy :
1. Do autopromocji
2. Do budowania marki, wizerunku eksperta

Mogę się oczywiście mylić, ale myślę, że, już od kilku lat jeden człowiek może konkurować z korporacjami, pisząc wartościowego bloga. Ludzie od czasu kryzysu gospodarczego przestali ufać wielkim firmom i wolą rady zwykłych ludzi, którzy są ekspertami w swojej dziedzinie, którzy prowadzą swoje blogi.
Firmy oczywiście zauważyły to i dzisiaj mamy do czynienia z firmowymi blogami, na których firmy przekazują jakąś wartość, jednocześnie polepszając swoją pozycję w sieci

Skorzystam z okazji i dodam swojego bloga
http://zarabiajandbehappy.com.pl

Pozdrawiam
Dorota Frelich

Dorota Frelich
(seo)copywriter/auto
r
tekstów/specjalistk
ds. komunikacji

Temat: blog jako autoreklama?

Zajrzałam. Temat raczej nie dla mnie, ale mogę komuś polecić tę stronę w razie czego - nawet mojej siostrze, bo ona się tym interesuje. Ale i tak gratuluję wytrwałości, dużej wiedzy i głębokich analiz w pisaniu - nie każdy tak potrafi.

pozdrawiam:)
Dorota F.:
Arletta B.:
Witam,
przychylam się do wcześniejszych wypowiedzi, podając link do swojego bloga:
blog:http://bolesta.blog.onet.pl/
Pozdrawiam!

Dziękuję, zajrzę tam w wolnej chwili. Pozdrawiam:)
Arletta Bolesta

Arletta Bolesta adwokat kościelny,
Kancelaria Porad
Kościelno-Prawnych

Temat: blog jako autoreklama?

To już moje prywatne zdanie, ale pisanie na zasadzie podręcznikowej, jest z dala od mojego stylu. Jeszcze x-lat wcześniej nie byłabym w stanie "wpaść" na niektóre z tematów, one pojawiają się po latach doświadczenia.
Zatem, gdy Ktoś chciałby wykorzystać coś do Swojego procesu z mojego blogu, to nie ten blog, to blog bardziej w wyrobieniu sobie zdania o autorze.
Ukłony! Z podziękowaniem za zaglądnięcie weń!
Dorota Frelich

Dorota Frelich
(seo)copywriter/auto
r
tekstów/specjalistk
ds. komunikacji

Temat: blog jako autoreklama?

Nie, źle mnie zrozumiałaś - nie chodziło mi o to, że piszesz według podręczników tylko o to, iż tak trudne i zawiłe tematy opisujesz w języku i stylu zrozumiałym dla przeciętnego laika. Ja też w swoim pisaniu unikam stylu podręcznikowego i naukowego pisanego przez N. między innymi temu właśnie służy mój blog - zależało mi na pisaniu naturalnym i lekkim, takim, jaki tworzą pisarze powieści lub autorzy tekstów typu pudelek.pl.

I powiem Ci, że po niecałym roku takiego pisania, są efekty - od wczoraj sprawdzam tekst napisany przez moją siostrę polonistkę, która ma antytalent do pisania i była zachwycona moimi poprawkami. A ja jej na to: "to przez, że bloga piszę i nabrałam wprawy". I tego się trzymam.

A skąd wiesz, jak nie wiesz? Może akurat komuś pomogłaś tym pisaniem - nawet nie chodzi tutaj o czyjś proces, ale np. przygotowanie się katechetki do lekcji lub księdza do audycji o tej tematyce?

pozdrawiam:)
Arletta Bolesta

Arletta Bolesta adwokat kościelny,
Kancelaria Porad
Kościelno-Prawnych

Temat: blog jako autoreklama?

Jedno jest pewne: muszę sięgnąć do Twojego Bloga!
Owocnego pisania!

Zerknęłam przed momentem, teraz rozumiem jego nazwę, trochę bałabym się jednak tworzenia blogu na zasadzie ukazania swojego wnętrza, specyfika osobowości, stąd różne blogi! Gratuluję! I samych dalszych sukcesów życzę!Ten post został edytowany przez Autora dnia 15.09.14 o godzinie 17:35
Dorota Frelich

Dorota Frelich
(seo)copywriter/auto
r
tekstów/specjalistk
ds. komunikacji

Temat: blog jako autoreklama?

Może i tak, ale nie robię tego w celu udowodnienia całemu światu, że tylko ja jestem ta najlepsza i niepowtarzalna. I tak piszę o sobie dużo, dużo mniej niż w pierwszym blogu - tam to dopiero był huragan emocji! Robię to raczej na zasadzie: "wiem o czym piszę, bo znam temat od środka" i aby pokazać, dlaczego coś interpretuję tak, a nie inaczej.

pozdrawiam:)

P.S. A co do Twojego bloga - nie oczekuję, że mój blog będzie dla kogoś autorytetem. Po prostu pisz tak, jak do tej pory i wszystko będzie ok.
Arletta B.:
Jedno jest pewne: muszę sięgnąć do Twojego Bloga!
Owocnego pisania!

Zerknęłam przed momentem, teraz rozumiem jego nazwę, trochę bałabym się jednak tworzenia blogu na zasadzie ukazania swojego wnętrza, specyfika osobowości, stąd różne blogi! Gratuluję! I samych dalszych sukcesów życzę!

konto usunięte

Temat: blog jako autoreklama?

Promocja staje się coraz popularniejsze przez Internet - moim zdaniem w wielu branżach, ten sposób reklamy i promocji całkowicie wyparł inne media jak prasa, telewizja czy radio. Z tego powodu prowadzenie bloga jest doskonałym pomysłem na autopromocję. Coraz częściej dyskutuje się o tzw. vlogach, które rzekomo mają stawać się coraz popularniejsze i stwarzać sporą konkurencję dla ''tradycyjnych'' blogów.

Blog jako autoreklama czy budowanie własnej marki to na pewno odpowiednie narzędzie, dzięki któremu praktycznie każdy może w pewien sposób zaistnieć w Internecie.

Chciałbym jednak zaznaczyć, że w celu prawdziwej promocji własnej osoby blog powinien cechować się profesjonalizmem - bez względu na jego ogólną tematykę. Niestety o ile blogi na onecie są dobre na początek i pisanie dla samej przyjemności pisania to nie wyobrażam sobie profesjonalnego bloga, który ma budować markę - na darmowej platformie, bez własnej domeny. Założenie własnego bloga nie jest wcale drogie ani trudne - dlatego polecam zainteresować się tym tematem.



Wyślij zaproszenie do