Filip Wincenciak

Filip Wincenciak starszy coach -
trener grafików 3D,
Estakada.pl

Temat: Texturowanie - kanał alpha.

Witam,
siedzimy tak sobie z kolega i szukamy rozwiazania dla znanego problemu.

Jak w blednerze dobrze nalozyc texture na obiekt zeby bylo bez zadnych skaz i artefaktow.

Mianowicie kula i na fragmencie kuli textura (cos jak nadruk na kubku) texturowanie UV i kanal alpha, tradycyjnie zostaje biała obwodka do okola textury.
Zmieniajac kolor brzegow textury dalej jest widoczna, blender sie gubi w przeliczeniu na brzegu kanalu alpha z textury i materiału wlasciwego juz w blenderze.

Czy ktos zna rozwiazanie?

Zalaczam screeny z tego co obecnie udalo sie osiagnac.


http://picasaweb.google.pl/moje4struny/SHERE/photo#521...
i powiekszenie
http://picasaweb.google.pl/moje4struny/SHERE/photo#521...
Paweł O.

Paweł O. Medical Rapid
Prototyping / 3D

Temat: Texturowanie - kanał alpha.

może to głupie ale wolę się spytać, oczywiście nałożyliście osobną texturę jako kanał alpha?
w opcjach shading > materials > pipes możecie wybrać ewentualnie kolor biały, powinno lekko zamaskować. A jeżeli korzystacie z internala to polecam użycie dodatkowej (jeszcze) textury blend.
Filip Wincenciak

Filip Wincenciak starszy coach -
trener grafików 3D,
Estakada.pl

Temat: Texturowanie - kanał alpha.

tak tez myslalem zeby zrobic. Ale Shading wystarczyl..... tyle na ile widac na fotach.

konto usunięte

Temat: Texturowanie - kanał alpha.

nie wiem na ile to pomoże, ale jakieś info jest ;)
generalnie chodzi o to że blender wygladza używajac maski 1x1 ;) czyli coś czego nie przeskoczym poki co :]

http://www.blender.org/development/release-logs/blende...

pozdrawiam

Podobne tematy


Następna dyskusja:

Alpha kanał




Wyślij zaproszenie do