Zofia Górna

Zofia Górna Student,
Politechnika Opolska

Temat: Renderowanie

Witam,

Dopiero zaczynam swoją przygodę z grafiką, nie tylko 3D ale i 2D.
Z 3D to jestem kompletna noga, dlatego proszę o pomoc i wyrozumiałość.
Co to znaczy, że jest renderowanie programowe i sprzętowe?
Programowe, że proces renderingu wspomagają jakieś programy? ale jakie?
No a sprzętowe to karty graficzne itp? - ale jak one wspomagają?

Dziękuję.
Dominik N.

Dominik N. Człowiek od zadań
niewykonalnych.

Temat: Renderowanie

Możesz renderować grafikę na dwa sposoby o których wspomniałaś: sprzętowo i programowo. Programowo oznacza, że rendering będzie wykonywany z wykorzystaniem mocy obliczeniowej procesowa - tak jak wykonywane są programy, natomiast sprzętowo oznacza, że będzie to robił inny sprzęt - konkretnie karta graficzna. Kiedyś rendering wykonywany był wyłącznie ze na procesorze. Nie pamiętam dokładnych przyczyn, ale karta graficzna choć stworzona do tego celu była w procesie renderingu pomijana. Zdaje się że miło to coś wspólnego ze środowiskiem do renderingów od producentów kart. W ostatnich czasach idzie się w kierunku sprzętowego renderingu, ponieważ taki proces jest znacznie, znacznie szybszy. Procesor kiedy senderuje robi to jednym (bądź kilkoma, ale jest to liczba rzędu max 16) strumieniem danych. Kiedy robi to karta to strumieni jest bardzo wiele stąd znaczne przyśpieszenie. Wymaga to jednak zarówno pomocy twórcy kart graficznych jak i twórców rendererów.

konto usunięte

Temat: Renderowanie

Wg mnie to trochę dziwne rozróżnienie bo renderery tozaawanoswane *programy* do obliczeń, które działają na *sprzęcie*: CPU (głównym procesorze komputera) lub GPU (procesorze karty graficznej).

Zaglądnąłem na wikipedię po poradę http://pl.wikipedia.org/wiki/Renderowanie. I z tego opisu wnioskuję że: renderowanie programowe jest wykonywane za pomocą programu(renderera) nie ważne czy CPU czy GPU zaawansowane obliczenia odbić itp. A renderowanie sprzętowe to wyświetlanie obiektów z pomocą API karty graficznej (czyli użycie openGL, DirectX) czyli wyświetlanie obiektów w czasie rzeczywistym.

Krótko mówiąc renderowanie sprzętowe, to 3dView wyświetlane w oknie blendera, tryby wireframe solid itp (wyjątkiem jest tryb rendered, bo to już programowe), a renderowanie programowe to to co dostajemy po naciśnięciu F12 (lub przycisku Render)Hubert Niećko edytował(a) ten post dnia 07.02.13 o godzinie 00:07

Następna dyskusja:

Renderowanie fragmentu sceny




Wyślij zaproszenie do