Temat: render cycles

Witam, próbuję uruchomić silnik Cycles na swoim notebooku, CPU działa bez zarzutu, natomiast próbuję uruchomić GPU, przy renderowaniu przy uzyciu CUDA wyświetla się informacja o za niskim shader model, wymagany 1.3 ja posiadam 1.2.

Jezeli zmienię na OpenCL to chwilę myśli... i również nic się nie dzieje.
Grafika geforce 315m

może jakaś konkretna wersja blendera obsługuje moją grafikę, za podpowiedzi dziekuję

pozdrawiam

konto usunięte

Temat: render cycles

jak sam piszesz masz za słabą kartę graficzną, shader model 1.2 a cycles potrzebuje przynajmniej 1.3. Nie porobisz na CUDA, a openCL jest raczej na AMD/ATI i do tego w powijakach:
http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Manual/Rende...

zostaje tylko cpu.

edit://
spróbuj włączyć cuda w trybie experimental może wtedy pójdzie:
http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Manual/Rende...
CUDA device with compute model < 1.3Hubert Niećko edytował(a) ten post dnia 10.02.12 o godzinie 19:32

Temat: render cycles

tak, wszystko się zgadza, za słaba grafika, miałem nadzieję na podanie raczej wcześniejszej wersji która by obsługiwała 1.2, sprawdzałem experymentalne itp. mimo wszystko dzięki za odpowiedź, trzeba najwidoczniej poczekać :) pozdrawiam
Artur Wysocki

Artur Wysocki właściciel, ARTproff

Temat: render cycles

spróbuj kompila, ze strony

http://www.graphicall.org/444

ja mam 330 NV i chodzi, tylko ustaw render na Gpu comp i experimental
pójdzie ale do rozdziałki 2200x2200, na 2400x2400 już się sypie i trzeba przejść na Cpu

na nodach z texturami raczej nie podziałasz, na tym bo wysypuje ;(Artur Wysocki edytował(a) ten post dnia 04.09.12 o godzinie 16:31
Pawel Zegarlicki

Pawel Zegarlicki grafik 3D,
wizualizator,
animator

Temat: render cycles

ogolnie to jest tak, ze do renderu raczej wymagana jest mocna maszyna i dobrze chlodzona, czy to CPU czy GPU. Odpalanie cycles na laptopie to brzmi jak proba zniszczenia komputera - zreszta nie chwalac sie prawie mi sie to udalo na poczatku z imacem, w ktorym system chlodzenia nie zostal przewidziany do takich rzeczy - awaria dysku - powod przegrzanie sprzetu.

Do zabawy z cycles zwlaszcza przy GPU potrzebna jest dobra, z dobrym obiegiem powietrza karta stacjonarna a nie upakowana miedzy podzespolami wersja "mobility".
Drugie pytanie to takie co taka karta wlasciwie moze policzyc? I w jakim czasie.

P.
Dominik N.

Dominik N. Człowiek od zadań
niewykonalnych.

Temat: render cycles

Pawel Zegarlicki:
ogolnie to jest tak, ze do renderu raczej wymagana jest mocna maszyna i dobrze chlodzona, czy to CPU czy GPU. Odpalanie cycles na laptopie to brzmi jak proba zniszczenia komputera - zreszta nie chwalac sie prawie mi sie to udalo na poczatku z imacem, w ktorym system chlodzenia nie zostal przewidziany do takich rzeczy - awaria dysku - powod przegrzanie sprzetu.

Do zabawy z cycles zwlaszcza przy GPU potrzebna jest dobra, z dobrym obiegiem powietrza karta stacjonarna a nie upakowana miedzy podzespolami wersja "mobility".
Drugie pytanie to takie co taka karta wlasciwie moze policzyc? I w jakim czasie.

P.

Kiedyś robiłem zwykłe rendery na CPU, tylko tam była ciecz i raytracer, więc trochę obliczeń było. Karta graficzna grzała mi się do 80 stopni. Spasowałem w obawie o awarię.
Pawel Zegarlicki

Pawel Zegarlicki grafik 3D,
wizualizator,
animator

Temat: render cycles

Dominik N.:
Pawel Zegarlicki:
ogolnie to jest tak, ze do renderu raczej wymagana jest mocna maszyna i dobrze chlodzona, czy to CPU czy GPU. Odpalanie cycles na laptopie to brzmi jak proba zniszczenia komputera - zreszta nie chwalac sie prawie mi sie to udalo na poczatku z imacem, w ktorym system chlodzenia nie zostal przewidziany do takich rzeczy - awaria dysku - powod przegrzanie sprzetu.

Do zabawy z cycles zwlaszcza przy GPU potrzebna jest dobra, z dobrym obiegiem powietrza karta stacjonarna a nie upakowana miedzy podzespolami wersja "mobility".
Drugie pytanie to takie co taka karta wlasciwie moze policzyc? I w jakim czasie.

P.

Kiedyś robiłem zwykłe rendery na CPU, tylko tam była ciecz i raytracer, więc trochę obliczeń było. Karta graficzna grzała mi się do 80 stopni. Spasowałem w obawie o awarię.

don't worry - 80 stopni to standard - moja karta tak godzinami pracuje - tylko trzeba pilnowac zeby wyzej sie nie rozgrzewala - tzn powyzej jakichs 90 to sie robi niebezpiecznie - dlatego jest potrzebne wydajne chlodzenie. Kilka dni temu liczylem 4 sek. animacji w HD - po 5min na klatke wiec jakby nie patrzec wychodzi ladnych kilka godzin. I do samego konca byl w stanie trzymac temperature w bezpiecznym zakresie.
Dominik N.

Dominik N. Człowiek od zadań
niewykonalnych.

Temat: render cycles

Pawel Zegarlicki:
don't worry - 80 stopni to standard - moja karta tak godzinami pracuje...

U mnie wyszło na to, że po prostu trzeba przeczyścić "wydech", bo się zrobiła kołderka z kurzu i potem nie wchodził ponad 55. No ale teraz mam stacjonara i problem nie istnieje.
Pawel Zegarlicki

Pawel Zegarlicki grafik 3D,
wizualizator,
animator

Temat: render cycles

to generalnie sie malo grzeje- ja mam 460 niereferencyjna - standard przy pracy na pelnych obrotach to 75 - 80.
Dominik N.:
Pawel Zegarlicki:
don't worry - 80 stopni to standard - moja karta tak godzinami pracuje...

U mnie wyszło na to, że po prostu trzeba przeczyścić "wydech", bo się zrobiła kołderka z kurzu i potem nie wchodził ponad 55. No ale teraz mam stacjonara i problem nie istnieje.

Następna dyskusja:

render sceny w szescianie




Wyślij zaproszenie do