Filip Wincenciak

Filip Wincenciak starszy coach -
trener grafików 3D,
Estakada.pl

Temat: modelowanie krzywymi...

Witam,

trafiłem na pewien problem może ktoś wie jak go rozwiązać.

Chodzi modelowanie krzywymi.
Podobno da się stworzyć siatkę między dwoma krzywmi jedna innego kształtu i druga które w połączeniu dadzą jakąś powierzchnię.

Ktoś wie jak coś takiego zrobić?

Pozdrawiam.
Paweł O.

Paweł O. Medical Rapid
Prototyping / 3D

Temat: modelowanie krzywymi...

Filip Wincenciak:
Witam,

trafiłem na pewien problem może ktoś wie jak go rozwiązać.

Chodzi modelowanie krzywymi.
Podobno da się stworzyć siatkę między dwoma krzywmi jedna innego kształtu i druga które w połączeniu dadzą jakąś powierzchnię.

Ktoś wie jak coś takiego zrobić?

Pozdrawiam.
Krzywe beziera czy nurbsy?
Filip Wincenciak

Filip Wincenciak starszy coach -
trener grafików 3D,
Estakada.pl

Temat: modelowanie krzywymi...

generalnie technika nawet jest w ksiazce...
ale nie czaje jakimi krzywymi wlasnie to jest robione.

robi sie model z krzywych. np. ryba i osci (osci to zmiana jej przekroju w postaci krzywych).

i potem wszystkie krzywe zbija sie w obiekt ktory tworza poszczegolne krzywe.

jakis tutek jest >?
albo jakimi krzywymi to sie robi>?

konto usunięte

Temat: modelowanie krzywymi...

z tego co pamiętam i na szybko potestowałem to:
add -> surface ->nurbs circle
duplikujesz je i zmieniasz
a na koniec ctrl+F
wszystkie pętelki muszą mieć tą samą ilość wierzchołków inaczej nie wyjdzie :)

ja ze swojej strony polecam inna technikę :)
tworzysz pętle krawędzi mesha i łączysz je za pomocą F -> skin faces/edges loops :) no chyba że zależy ci na krzywych
Filip Wincenciak

Filip Wincenciak starszy coach -
trener grafików 3D,
Estakada.pl

Temat: modelowanie krzywymi...

tak o to chodzilo:)
nie wiedzialem haczyk w tej samej ilosci wierzchołków :P.

Mashe-em można ale chodziło mi o wykorzystanie krzywych bo potem łatwiej poprawić bryłe.

Dzieki.

Następna dyskusja:

problem z krzywymi




Wyślij zaproszenie do