Temat: kości

helou! napotkałem problem z pamięcią swoją... jak kości połączyć z modelem? gdzieś mi umknął ten krót i za nic w świenie nie moge go wyczaić... ech... to object mode trzeba podłączyć? moze ja nie na tym ekranie chce to zrobić? dzieki za pomoc!

konto usunięte

Temat: kości

Rafał Turek:
helou! napotkałem problem z pamięcią swoją... jak kości połączyć z modelem? gdzieś mi umknął ten krót i za nic w świenie nie moge go wyczaić... ech... to object mode trzeba podłączyć? moze ja nie na tym ekranie chce to zrobić? dzieki za pomoc!

zwykly parent

ctrl+p -> armature deform

Temat: kości

dzięki, właśnie o to mi chodziło, w złej kolejności zaznaczałem obiekt i kość, pzdr.
Maciej Pietruszajtys

Maciej Pietruszajtys Grafik/Animator
2D/3D

Temat: kości

Zwykły parent to dobra metoda. Jednak, jeżeli robisz coś dużego, to możliwe, że będziesz chciał zachować większą kontrolę nad relacjami model-armatura. Wtedy lepiej jest użyć modyfikatorów, a konkretnie modyfikatora "armature". Daje ci to możliwość wyłączenia wpływu szkieletu na siatkę, możliwość zamiany szkieletów, możliwość podglądu odkształceń siatki w trybie edit mode itp.
Po prostu zaznacz swój model i z panelu modyfikatorów (bądź zakładki modyfikatorów w 2.5) wybierz ten o nazwie "armature" i w polu "Object" wpisz nazwę szkieletu, który chcesz użyć.

Trochę późno udzielam ci takiej wskazówki, ale może komuś innemu też się ona przyda.

Bonne chance!

konto usunięte

Temat: kości

Maciej Pietruszajtys:
Zwykły parent to dobra metoda. Jednak, jeżeli robisz coś dużego, to możliwe, że będziesz chciał zachować większą kontrolę nad relacjami model-armatura. Wtedy lepiej jest użyć modyfikatorów, a konkretnie modyfikatora "armature". Daje ci to możliwość wyłączenia wpływu szkieletu na siatkę, możliwość zamiany szkieletów, możliwość podglądu odkształceń siatki w trybie edit mode itp.
Po prostu zaznacz swój model i z panelu modyfikatorów (bądź zakładki modyfikatorów w 2.5) wybierz ten o nazwie "armature" i w polu "Object" wpisz nazwę szkieletu, który chcesz użyć.

Trochę późno udzielam ci takiej wskazówki, ale może komuś innemu też się ona przyda.

Bonne chance!

2.55 czasami sam nie dodaje tego modifikatora jak robisz parent?

Temat: kości

używam opcji parenta dla aramtue ale z automacztynym dopasowaniem wagi, nie wiem czy to dobra metoda szczerze mówiąc ale jakoś dobrze się sprawdza do takich zastosowań jakie mi są aktualnie potrzebne:)



Wyślij zaproszenie do