konto usunięte

Temat: dodawanie materiałów

witam,

jestem na etapie początkującym nauki blendera i mam pytanie: jak nadać oddzielną kolorystykę elementom wyciętym w kostce (cube). Jest to projekt małego domku z drzwiami i oknami.

Wiem, że istnieje opcja separe (klawisz p), ale nie do końca wiem jak używać,

natomiast metoda polegająca na tworzeniu nowego materialu, zaznaczaniu elementu w trybie edycji i klikanie “assign” w zakladce Material nie skutkuje i nadal barwi się całość mimo wyraźnie zaznaczonej części.

Będę wdzięczna za wszelkie wskazówki

;]
Dominik N.

Dominik N. Człowiek od zadań
niewykonalnych.

Temat: dodawanie materiałów

To dziwne, bo dokładnie tak to się robi. A możesz opisać kolejne czynności? Może jakiś drobiazg Ci umyka?

konto usunięte

Temat: dodawanie materiałów

Może problem leży w momencie tworzenia nowego materiału, no bo przecież muszę mieć zaznaczony jakikolwiek obiekt, żeby wejść w zakładkę Material.

Może to być przykładowy cube stojący gdzieś obok. Wtedy naciskam material -> new i wybieram kolor jaki chciałabym mieć przykładowo na oknie obiektu głównego.

Następnie zaznaczam w trybie edycji z widocznością wszystkich krawędzi (klaw. z) wybrany element, powstały za pomocą opcji extrude.

Kiedy wybieram z listy rodzaj utworzonego materialu (przykładowo material. 001, klikam assign, zdejmuje tryb edycji, z, mam cały obiekt w tym kolorze. :(
Maciej Rychlik

Maciej Rychlik IT Project &
Programme Manager -
Digital Channels /
Softw...

Temat: dodawanie materiałów

stworz sobie kilka materialow, ponazywaj kolorami, zaznacz objekt i wejdz w edit mode, wybieraj faces i dawaj assign.

materiały możesz tworzyć bez względu na to, co masz na scenie - po prostu wchodzisz w zakładkę Materials (ikonka sfery) i klikasz plusik. Maciej Rychlik edytował(a) ten post dnia 24.01.12 o godzinie 12:32

konto usunięte

Temat: dodawanie materiałów

Dziękuje za wszystkie podpowiedzi, a o to rozwiązanie problemu (gdyby w przyszłości ktoś miał z tym kłopot):

Oczywiście Macieju, z plusem masz rację, tyle, że Blender (przynajmniej wersja 2.61 Win64bit) posiada dwa takie "plusiki".

I jeden (umieszczony z boku listy) z nich odpowiedzialny jest za dodanie całkowicie nowej barwy, natomiast drugi (pod spodem) w zasadzie numeruje nadaną już wcześniej nazwę powodując tym samym tylko kopiowanie materiału.

Podobne tematy


Następna dyskusja:

dodawanie tekstury




Wyślij zaproszenie do