konto usunięte

Temat: blender realnie.

Witajcie.
Podejrzewam, że tak jak większość fanów blendera śledzicie sytuacje nie tylko rozwóju samego programu i relacji blender-(tu inny soft 3D), ale także tego co się dzieje na rynku i wykorzystania wyżej wymienionej aplikacji w celach praktycznych.
No i ja właśnie w tym temacie..
Czy moglibyście podać przykłady zastosowania softu i relatywnie zainteresowanie nim, nie tylko wśród osób z branży (np. klienci, ale także inne firmy nie bezpośrednio korzystające z usług majstrów 3D). Zależy mi na czymś potwierdzonym, zauważonym, bo że z blendera korzystaja okazyjnie zawodowcy to wiem, tylko to nijak nie przekłada się na efektywną ekspansję tego programu.
Bardzo mile widziane info o ofertach pracy wykorzystujacych ten program. Pewnie widzieliście już, że city interactive dopuszcza taką możliwość jako ewentualność. Any other examples?
Pozdrawiam serdecznie
Paweł O.

Paweł O. Medical Rapid
Prototyping / 3D

Temat: blender realnie.

Piotr Zakrzewski:
Witajcie.
Podejrzewam, że tak jak większość fanów blendera śledzicie sytuacje nie tylko rozwóju samego programu i relacji blender-(tu inny soft 3D), ale także tego co się dzieje na rynku i wykorzystania wyżej wymienionej aplikacji w celach praktycznych.
No i ja właśnie w tym temacie..
Czy moglibyście podać przykłady zastosowania softu i relatywnie zainteresowanie nim, nie tylko wśród osób z branży (np. klienci, ale także inne firmy nie bezpośrednio korzystające z usług majstrów 3D). Zależy mi na czymś potwierdzonym, zauważonym, bo że z blendera korzystaja okazyjnie zawodowcy to wiem, tylko to nijak nie przekłada się na efektywną ekspansję tego programu.
Bardzo mile widziane info o ofertach pracy wykorzystujacych ten program. Pewnie widzieliście już, że city interactive dopuszcza taką możliwość jako ewentualność. Any other examples?
Pozdrawiam serdecznie
Muszę powiedzieć że nie dziwi mnie twoje pytanie, nie jestem żadnym expertem ale mogę Ci powiedzieć jak to wyglądało w moim wypadku w kwestii blender=praca.
Po pierwsze rzeczywiście, blender nie jest łatwym narzędziem i dla tego raczej jest omijany przez początkujących.
Po drugie często się go wykorzystuje do takich rzeczy jak modelowanie (choć moim zdaniem maya jest tu o niebo lepsza).
Tworzenie map UV w blenderze to przyjemność i jest to naprawdę proste.
Osobiście pracuję w blenderze już prawie 1,5 roku (zarówno zawodowo jak i hobbistycznie). Jest to cenione narzędzie przede wszystkim za swoją cenę i możliwości.
Osobiście wiem że coraz częściej studia zajmujące się projektowaniem wnętrz używają blendera. Ja sam (jak pisałem) używam go do tworzenia POS-ów i tutaj tez się świetnie sprawdza. Choć niestety zrezygnowałem z internala na rzecz zewnętrznego rendera Indigo.
Jest ciężko, ale jeżeli szukasz pracy jako modeler, to tak naprawdę siatki możesz robić w każdym programie (wiem że jedna firma tworząca gry była zainteresowana blenderem i jedna firma z warszawy robiąca animację na potrzeby reklamy też).
Blender powoli sobie toruje drogę, przede wszystkim kompleksowością no i ceną. Wyobraź sobie że za 6 tyś. (gdzie jest to koszt tylko sprzętu), możesz tworzyć prawie foto-realistyczne wizki!
oto prosty przykład 3 wizek które robiłem dla krakowskiego studia A.W.
http://www.pos-production.iportfolio.pl/
Niestety POS-ów nie podeśle bo jeszcze ich nie "oznaczyłem" :)

konto usunięte

Temat: blender realnie.

Dzięki Paweł, jak zwykle na posterunku :)
Szkoda tylko, że zainteresowanie tematem średnie. To świadczy samo o sobie..
BTW. Bardzo fajne te Twoje vizki. Chyba i ja posiedze troche przy indigo ;]
Paweł O.

Paweł O. Medical Rapid
Prototyping / 3D

Temat: blender realnie.

Piotr Zakrzewski:
Dzięki Paweł, jak zwykle na posterunku :)
Szkoda tylko, że zainteresowanie tematem średnie. To świadczy samo o sobie..
BTW. Bardzo fajne te Twoje vizki. Chyba i ja posiedze troche przy indigo ;]
Hehehe... strażnik teksasu tak :P :)
Polecam Indigo bo za tych kilka tysięcy które wydasz na 3DStudio Max możesz kupić dobrą maszynę która może oprócz wizek robić jako serwer danych czy cuś takiego, no po prostu taka moc obliczeniowa się w firmie przyda.
Na początek jeżeli chcesz to polecam Ci zrobić mocne portfolio w Blenderze a potem je pokazywać pracodawcą... ich mina jak im powiesz w czym to zrobiłeś... "bezcenna" :D
Filip Wincenciak

Filip Wincenciak starszy coach -
trener grafików 3D,
Estakada.pl

Temat: blender realnie.

ja sie nie opowiem, wiem tylko tyle że jedna z warszawskich firm korzysta z blendera bo jest DARMOWY,
podjąłem współprace przy Bitter Glory i też rzecz dzieje się na blenderze.
Tak jak mówił Paweł, słyszałem o 2 jeszcze firmach zajmujących się grami ale wymagali blender-a i jakiegoś innego softu zarazem MAX albo Lightwave.

konto usunięte

Temat: blender realnie.

Czyli raczej cieniutko... Dużego wyboru nie ma..
Dzieki Panowie :]
Paweł O.

Paweł O. Medical Rapid
Prototyping / 3D

Temat: blender realnie.

Ja tam w takich kwestiach jestem idealistą i powiem że dużo zależy od nas tak naprawdę, bo jeżeli w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej wypytamy się pracodawcy co tak naprawdę mamy robić i przekonamy go że np do wizek pomieszczeń, czy posów możemy używać blendera to na pewno się pozytywnie zdziwi (to samo jeżeli chodzi o modelowanie).
... no ale to się nazywa niepoprawny idealizm :D

konto usunięte

Temat: blender realnie.

Dokładnie ja tak robie i niejednokrotnie okazuje się, że pracodawca chce kupić np. 3ds MAX-a bo to 'najlepszy program' (tak przynajmniej słyszeli, albo tylko o nim słyszeli), a blendera nie zna.
A gdy ja im mówie, że aby grać fair na rynku to trzeba dokonać wydatku rzędu kilku tysięcy * (ilość stanowisk pracy), to nagle się okazuje, że blender wcale nie jest takim złym rozwiązaniem ;]]
Zwłaszcza, że niektórym firmom nie zależy na jakiejś specjalnej twórczości tylko zwykle na czymś szybkim, przyswajalnym i oddającym pogląd na sprawe.Myślę, że w tej kwesti to i kolega Filip mógłby mi zawtórować.
Tak to chwilowo jest, że musimy sami sobie stwarzać miejca pracy. Choć z tego co widzę blender faktycznie staje się coraz bardziej popularny i to nie tylko wśród 'wyzwolonych' grafików, ale także dobrze opłacanych 'profesjonalistów',a co za tym idzie przez firmy je zatrudniających.
Osobiście uważam, że to wszystko to tylko kwestia czasu, aż będziemy mogli pracować normalnie :]
Paweł O.:
Ja tam w takich kwestiach jestem idealistą i powiem że dużo zależy od nas tak naprawdę, bo jeżeli w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej wypytamy się pracodawcy co tak naprawdę mamy robić i przekonamy go że np do wizek pomieszczeń, czy posów możemy używać blendera to na pewno się pozytywnie zdziwi (to samo jeżeli chodzi o modelowanie).
... no ale to się nazywa niepoprawny idealizm :D
Filip Wincenciak

Filip Wincenciak starszy coach -
trener grafików 3D,
Estakada.pl

Temat: blender realnie.

tylko pokaz mi pracodawce ktory obecnie zaprosi mnie na rozmowe bedzie chcial wizualki.... i powie no ale 3D max-a Pan nie zna....

tak z innej beczki kto pomoze z indigo..?
instalowalem i skrypt nie chce wyexportowac sceny... jakis mam plad ze sciezka.
Paweł O.

Paweł O. Medical Rapid
Prototyping / 3D

Temat: blender realnie.

Filip Wincenciak:
tylko pokaz mi pracodawce ktory obecnie zaprosi mnie na rozmowe bedzie chcial wizualki.... i powie no ale 3D max-a Pan nie zna....

tak z innej beczki kto pomoze z indigo..?
instalowalem i skrypt nie chce wyexportowac sceny... jakis mam plad ze sciezka.
zapraszam do krakowa :), z miłą chęcią pokażę co i jak w indigo.
Co do twojej wypowiedzi to nie bardzo wiem jak ją rozumieć :/... może to przez wino :)
Łukasz Dziadosz

Łukasz Dziadosz Konstruktor CATIA
V5, Solidworks -
Freelancer DLE.

Dawid Mańkowski

Dawid Mańkowski Student, Wyższa
Szkoła Handlowa we
Wrocławiu

Temat: blender realnie.

Blender i tylko Blender bo to darmowy program. Kusiłem się na 3DMaxa ale kasy znikąd odmówili mi w urzędzie pracy i bardzo dobrze nie wydam ani grosza skoro mogę mieć Blendera za darmochę.

http://www.prestige.prx.pl/program_blendervray.html

mi takie wizki wystarczą

konto usunięte

Temat: blender realnie.


http://hrbiznes.pl/ogloszenia/stanowisko/grafik_projektant/
Bart Pawlow

Bart Pawlow Student, Uniwersytet
Mikołaja Kopernika w
Toruniu

Temat: blender realnie.

Dwa projekty zrealizowane w całości w Blenderze:
1. VFX breakdown reklamy społecznej:
http://www.colinlevy.com/vfx/movies/PSAID_breakdown.mov
2.Sintel - Projekt zrealizowany przez Blender Institute pokazujący możliwości blendera:
http://www.youtube.com/watch?v=eRsGyueVLvQ
Maciej Rychlik

Maciej Rychlik IT Project &
Programme Manager -
Digital Channels /
Softw...

Temat: blender realnie.

blender jest calkiem dobrym narzędziem do tworzenia uzytkowej grafiki 3d, zwlaszcza w polaczeniu z jakims zewnetrznym rendererem typu yafa czy indigo. Uzywam go z powodzeniem u siebie w firmie (m.im tworzenie mockupow produktow, potem key visuali etc). Klient nie pyta, w czym to robilismy.
Inaczej sprawy mają się w przypadku np. photoshop vs. gimp. Nawet jesli ktos wymiata w gimpie, nie zaproponuję mu pracy grafika, bo wiem, ze gimp ma bardzo mocne ograniczenia wzgledem shopa i wielu rzeczy, ktore grafik robic musi, w gimpie po prostu nie zrobi. Blender natomiast nie ustępuje komercyjnym programom 3d (cholernie drogim), zwlaszcza jesli ktos naprawde umie z niego korzystać. Mysle, ze blender ma spora przyszlosc w zastosowaniach praktycznych (zwlaszcza 2.5 w górę). Ostatecznie uwazam, ze jesli ktos nauczyl sie blendera (co nie jest proste), bez wiekszych problemow przesiadzie sie na maye czy cineme.

konto usunięte

Temat: blender realnie.

2x.Adam Ł. edytował(a) ten post dnia 08.10.10 o godzinie 16:26
Maciej Rychlik

Maciej Rychlik IT Project &
Programme Manager -
Digital Channels /
Softw...

Temat: blender realnie.

Adam Ł.:
Maciej Rychlik:
Inaczej sprawy mają się w przypadku np. photoshop vs. gimp. Nawet jesli ktos wymiata w gimpie, nie zaproponuję mu pracy grafika, bo wiem, ze gimp ma bardzo mocne ograniczenia wzgledem shopa i wielu rzeczy, ktore grafik robic musi, w gimpie po prostu nie zrobi.

Pozwole się nie zgodzić co do gimp vs adobe photo s.
Dlaczego?
Przykład PyGimp, mało osób wie o tym, że nie trzeba być programistą, aby skutecznie
skorzystać z możliowści jakie daje, gimp. Pygimp to rozszerzenie, które
umożliwia, tworzenie pseudomakr, którymi można dodawać fantastyczne efekty.
Pardoksalnie, gimp już dawno może to co aps, a przez otwartość kodu, i transparentość
pygimp-a o wiele więcej, gdyż dostępu do kodu aps nie ma, ani też takiego rozszerzenia jak pygimp... można też dodać, że pygimp to nie jedyne rozszerzenie...
dzięki temu można stworzyć np generator tekstur, a dodatkowo gimp ma ciekawą możliowść
uruchomienia bez GUI...


Tak konkretów garść pygimp:
http://www.gimp.org/docs/python/index.html

mówiłem o stanowisku projektanta graficznego; chodziło mi bardziej o kwestie związane z drukiem.

konto usunięte

Temat: blender realnie.


a no i chyba już wielekrotnie linkowany (no tam kilka razy się zdarzyło:-))
tentacle.pl


http://www.tentacle.pl
http://www.goldenline.pl/forum/122357/linuks-dla-agenc...
http://www.goldenline.pl/grupa/gimp

konto usunięte

Temat: blender realnie.

http://www.blender.org/community/professionals/
Below is a listing, in no particular order, of companies who work with Blender


A tu jedna z listy tych, że to profesjonalnych firm:
http://www.virtualmatter.org/

http://www.virtualmatter.org/workAdam Ł. edytował(a) ten post dnia 09.10.10 o godzinie 17:30

Temat: blender realnie.

Blendera bez problemu uruchomisz nawet na stosunkowo archaicznym sprzęcie.

funkcja Array w Blenderze

Następna dyskusja:

Blender 2.46




Wyślij zaproszenie do