Szymon Szewczak

Szymon Szewczak Projektant stron,
marketingu
internetowego
(SEO/SEM), twó...

Temat: [blender 2.5 - indirect lighting] cienie

Czy ktoś z Was się orientuje jak dokonać tego, by świecenie obiektów (emit shading przy indirect light) wywoływało cienie przez obiekty znajdujące się w zasięgu tegoż oświetlenia?

http://www.youtube.com/watch?v=nwmobjU4FH0 tutaj fajna animacja z IL, ale też brak cieni

konto usunięte

Temat: [blender 2.5 - indirect lighting] cienie

musisz fake-owac compositingiem.
emit nie ma cieni w enginie blender-internal. IL zastepuje stary system radiosity. Raczej byl pomyslany jako system do symulacji odbijania kolorow z objektow nie jako zrodlo swiatla.

http://blenderartists.org/forum/showthread.php?t=199154

moze to ci pomoze.

alternatywnie moze zmien engine na yafaray, povray lub indigo, ale nie wiem dokladnie jak one sie zachowuja z IL.

Wiem ze yafaray mial bardzo dobry GI z photons ktory dawal efekty IL+cienie. niestety jest to dosc intensywne obliczeniowo na animacje bym sie tym nie zucal, raczej faking bedzie szybszy.
Szymon Szewczak

Szymon Szewczak Projektant stron,
marketingu
internetowego
(SEO/SEM), twó...

Temat: [blender 2.5 - indirect lighting] cienie

Super. Dzięki za szybką odpowiedź.
Teraz mam pytanie z innej beczki, ale nie chcę otwierać kolejnego wątku. Także dot. wersji 2.5.

W jaki sposób wyrenderować scenkę (fizykę) z blender game?
Nie widzę opcji rigid body w blender render i nie mogę nic sensownego zrobić.

I zamiast jako takiej fizyki dla obiektów musiałem zrobić particles.
http://www.youtube.com/watch?v=I7rYqd-Io_4

Wiem, że banalne, ale na razie szukam się trochę - mimo, iż interface jest rewelacyjny.
Dominik N.

Dominik N. Człowiek od zadań
niewykonalnych.

Temat: [blender 2.5 - indirect lighting] cienie

A nie poprzez Alt+A?
Szymon Szewczak

Szymon Szewczak Projektant stron,
marketingu
internetowego
(SEO/SEM), twó...

Temat: [blender 2.5 - indirect lighting] cienie

Nie, gdyż fizyka typu rigid body, static jest dostępna tylko w blender game.
Zatem puszczanie sobie PLAY w trybie render nic nie da...

Albo inaczej - nie ma opcji render w trybie game. Jest tylko START GAME.Szymon Szewczak edytował(a) ten post dnia 30.01.11 o godzinie 18:53
Dominik N.

Dominik N. Człowiek od zadań
niewykonalnych.

Temat: [blender 2.5 - indirect lighting] cienie

Aha :)

konto usunięte

Temat: [blender 2.5 - indirect lighting] cienie

Szymon Szewczak:
Super. Dzięki za szybką odpowiedź.
Teraz mam pytanie z innej beczki, ale nie chcę otwierać kolejnego wątku. Także dot. wersji 2.5.

W jaki sposób wyrenderować scenkę (fizykę) z blender game?
Nie widzę opcji rigid body w blender render i nie mogę nic sensownego zrobić.

I zamiast jako takiej fizyki dla obiektów musiałem zrobić particles.
http://www.youtube.com/watch?v=I7rYqd-Io_4

Wiem, że banalne, ale na razie szukam się trochę - mimo, iż interface jest rewelacyjny.

robisz to:


Obrazek


potem start game przez "P"

to ci daje zapisana fizyke jako IPO

zmieniasz engine na blender-internal, i gotoweAleksander Adamkiewicz edytował(a) ten post dnia 31.01.11 o godzinie 12:20
Szymon Szewczak

Szymon Szewczak Projektant stron,
marketingu
internetowego
(SEO/SEM), twó...

Temat: [blender 2.5 - indirect lighting] cienie

Dokładnie o to chodziło. Dzięki!
Ta funkcja powinna być jeszcze w panelu RENDER.

konto usunięte

Temat: [blender 2.5 - indirect lighting] cienie

Szymon Szewczak:
Dokładnie o to chodziło. Dzięki!
Ta funkcja powinna być jeszcze w panelu RENDER.

napisz w bug-trackerze

http://www.blender.org/community/get-involved/
Szymon Szewczak

Szymon Szewczak Projektant stron,
marketingu
internetowego
(SEO/SEM), twó...

Temat: [blender 2.5 - indirect lighting] cienie

To ostatnie pytanie dot. mojego problemu przy tworzeniu tej testowej animacji. W jaki sposób zrobić tak, by nowo tworzone elementy za pomocą ARRAY były oddzielnymi obiektami, a nie należącymi do jednego - klonowanego - obiektu? Sprawa dotyczy fizyki w blender game.

Zamiast kulek, spada mi całe stado klonowanych, nieruchomych kulek (array) - jako jeden obiekt.

Wybaczcie, ale wcześniej siedziałem na 3DSMAX i robię przesiadkę.Szymon Szewczak edytował(a) ten post dnia 01.02.11 o godzinie 22:00

konto usunięte

Temat: [blender 2.5 - indirect lighting] cienie

Szymon Szewczak:
To ostatnie pytanie dot. mojego problemu przy tworzeniu tej testowej animacji. W jaki sposób zrobić tak, by nowo tworzone elementy za pomocą ARRAY były oddzielnymi obiektami, a nie należącymi do jednego - klonowanego - obiektu? Sprawa dotyczy fizyki w blender game.

Zamiast kulek, spada mi całe stado klonowanych, nieruchomych kulek (array) - jako jeden obiekt.

Wybaczcie, ale wcześniej siedziałem na 3DSMAX i robię przesiadkę.Szymon Szewczak edytował(a) ten post dnia 01.02.11 o godzinie 22:00

array niestety nie ma takiej funkcji (separowanie objektow)

zauwazylem ze funkcja -dupliverts- o wiele lepiej tu funkcjonuje i daje wiecej kontroli nad objektami.

http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.5/Manual/Model...

Następna dyskusja:

Blender 2.46




Wyślij zaproszenie do