Paweł T.

Paweł T. Wspieram zdalnie
agencje reklamowe
oraz grafików
freelanc...

Temat: Alpha kanał

Witam,
chyba już się "zafiksowałem" i nie mogę tego problemu rozwiązać. Może ktoś z użytkowników będzie wiedział jak lub może naprowadzi mnie na jakiś trop.
Przygotowuje proste rendery packshotów i chciałbym je generować z alpha kanałem (przezroczyste tło). Wszystko byłoby fajnie gdyby nie odbicie tych packshotów, które chciałbym zachować, ale tło w którym widać to odbicie chciałbym żeby było nie widoczne. Trochę to pogmatwane, ale może zdjęcia które zawarłem trochę rozświetli o co mi chodzi.
https://www.dropbox.com/gallery/28138557/1/Blender?h=f9...
Nr 1 to jest to (w uproszczeniu) co renderuje a nr.2 to jest to co chciałbym osiągnąć (kolor biały to przezroczystość.
Z góry dziękuję bardzo za pomoc i sugestie.
Pozdrawiam
Paweł Tkaczyk

Temat: Alpha kanał

Bezpośrednio chyba tego nie zrobisz. Ja zazwyczaj robię tak:
1. Renderuję normalną scenę (jak ta po lewej). Tutaj dobrze by było, żeby podłoga była jak najjaśniejsza, żeby jej kolor nie wpływał na ostateczne tło, jakiego użyjesz
2. Chowam podłogę, wyłączam wszystkie światła i AO (żeby się szybciej renderowało) i renderuję czarną scenę, która zawiera odpowiedni kanał alfa
3. W PS biorę kanał alfa i maskuję pierwszą scenę.
4. Duplikuję warstwę i odwracam maskę (odsłaniam cień, ukrywam packshot) i zmieniam mieszanie na multiply. Dzięki temu można to dać na dowolne tło a cień zawsze przyciemni odpowiednie miejsce. Dlatego ważne było, żeby podłoga była biała.

ALBO.
Jeśli wszystkie rendery są takie proste jak ten przedstawiony to maskę rysujesz piórkiem lub lassem od razu w PS :)
Paweł T.

Paweł T. Wspieram zdalnie
agencje reklamowe
oraz grafików
freelanc...

Temat: Alpha kanał

Dziękuję za odp Andrzeju. Na tą chwilę, też się wspomagam Ps :) miałem nadzieję, że uda mi się ten "krok" ominąć :) bo sporo tego przerabiam ostatnio.

P.S. no nie te rendery są "trochę" bardziej skomplikowane (opakowania, butelki, tabletki itd).
Pozdrawiam
Paweł

konto usunięte

Temat: Alpha kanał

Czy dobrze rozumiem, chodzi Ci o cos takiego jak tu:

Obrazek


tylko na bialym tle (tzn na tle bez tla)

tzn cos takiego:

Obrazek

(z grubsza)

???Rafał Ziółkowski edytował(a) ten post dnia 09.05.12 o godzinie 23:12

konto usunięte

Temat: Alpha kanał

W kazdym razie, sproboj tego:

http://dl.dropbox.com/u/10740733/blender/White-plane.b...
Paweł T.

Paweł T. Wspieram zdalnie
agencje reklamowe
oraz grafików
freelanc...

Temat: Alpha kanał

Rafale, chodzi o to aby po wyeksportowaniu np. png, mieć przezroczystość w miejscach gdzie teraz widać kolor biały. Ma się zachować tylko odbicie i oczywiście sam packshot :).
W następnym kroku takie pliki będą montowane np. w Indesigne na różnych tłach.

konto usunięte

Temat: Alpha kanał

Ok... to kilka zamaszystych ruchow myszka i...

Screen z PSa

Obrazek


A tu blend:
http://dl.dropbox.com/u/10740733/blender/Transparent-p...

Byc moze da sie bardziej optymalnie i generalnie nody troche wygladaja jak spaghetti ale powinno dzialac. Moc przezroczystosci regulujesz krzywa - bez krzywej sam obiekt moze byc lekko przezroczysty i obawiam sie ze mozesz trafic na przypadki gdzie obiekt bedzie "przeswiecal" przezroczyscie - wtedy musisz wymyslic lepsze zrodlo jako maske do przezroczystosci - moze oddzielny render layer z obiektami wyrenderowanymi jako shadeless?

To tyle co mi na szybko przychodzi do glowy, mam nadzieje ze sie przyda.

konto usunięte

Temat: Alpha kanał

Aaa i musisz ustawic Output na RGBA bo domyslnie jest RGB...


Obrazek

Następna dyskusja:

Texturowanie - kanał alpha.




Wyślij zaproszenie do