Marcin F.

Marcin F. Turn on, tune in,
drop out

Temat: Problem z aktywacją

Witam!

Mam mały problem gdyż nie mogę zsynchronizować/aktywować BB z serwerem BES Express 5.0 z Exchange 2003. W terminalu wpisuje mejl, hasło ale po jakimś czasie pojawia się informacja o błędzie. Hasło wygenerowane w przeciągu 24h.

na adres e-mail przychodzie informacja tego typu:


From: network@etp2112.etp.eu.blackberry.net
[mailto:network@etp2112.etp.eu.blackberry.net]
Sent: Friday, May 21, 2010 1:21 PM
To: XXX
Subject: RIM_bca28a00-e0c0-11d1-87fe-00600816c6a1

This message is used to carry data between the BlackBerry handheld
and an associated server. Please do not delete, move or respond
to this message - it will be processed by the server.


Nie konfigurowałem tego serwera a on znajduje się w Holandii. Mam teraz do niego dostęp ale nawet nie bardzo wiem jak przeprowadzić test czy jest właściwie skonfigurowany.

I jeszcze jedno: BB jest w sieci Orange (w Polsce) i usługa BES jest włączona i działa (informacja od techników Orange).

Jakieś sugestie? Czy jest może jakieś narzędzie do sprawdzenia poprawności konfiguracji?Marcin F. edytował(a) ten post dnia 25.05.10 o godzinie 22:18
Marcin B.

Marcin B. Specjalista IT

Temat: Problem z aktywacją

No, akurat ta wiadomość nie musi świadczyć o błędzie :/
Baza wiedzy RIMu wypluwa taką odpowiedź :http://www.blackberry.com/btsc/search.do?cmd=displayKC...

Czy terminal wcześniej był używany z innym kontem lub z BISem, albo ma aktywne ITPolicy?
Marcin F.

Marcin F. Turn on, tune in,
drop out

Temat: Problem z aktywacją

Marcin Baj:
No, akurat ta wiadomość nie musi świadczyć o błędzie :/
Baza wiedzy RIMu wypluwa taką odpowiedź :http://www.blackberry.com/btsc/search.do?cmd=displayKC...

Czy terminal wcześniej był używany z innym kontem lub z BISem, albo ma aktywne ITPolicy?

Dziekuje za odpowiedź.

Nie ma żadnego IT policy, żadnych grup itp. czyste ustawienia (chyba standardowe). Telefon jest "czysty" - prosto od operatora.

Błąd pojawia się na ekranie BB i jest opis, że złe hasło, mejl lub coś nie tak z BES. Kontakt z adminem jest baaaardzo cięzki, aż nie chce mi się pisać :)

Już czytam co tam napisali.
Marcin B.

Marcin B. Specjalista IT

Temat: Problem z aktywacją

Marcin, jeszcze jedno ważne pytanie: czy na ekranie BB słowo "edge" masz wielkimi czy małymi literami napisane? Wbrew pozorom to bardzo ważne, a wczoraj zapomniałem zapytać ;)
Maciej K.

Maciej K. DevOps Engineer

Temat: Problem z aktywacją

Jak jest edge małymi literami, to w ogóle nie ma mowy o jakiejkolwiek aktywacji. Natomiast jak masz EDGE wielkimi literami a aktywacja nadal nie dochodzi do skutku, to polecam wyjęcie baterii z urządzenia na kilkanaście minut, przywrócenie ustawień fabrycznych w urządzeniu oraz usunięcie i ponowne założenie konta na serwerze. Później można przystąpić do aktywacji tylko należy się upewnić czy nie popełniono błędu podczas wpisywania adresu e-mail i hasła. Na kilkaset aktywacji tylko raz czy dwa zdarzyło mi się, abym musiał aktywować terminal poprzez podłączenie BB do serwera poprzez kabel ale była to wina sieci komórkowej.
Marcin B.

Marcin B. Specjalista IT

Temat: Problem z aktywacją

Maciej K.:
Jak jest edge małymi literami, to w ogóle nie ma mowy o jakiejkolwiek aktywacji.

Zgadza się, dawno nie pracowałem z BESem i zapomniałem, że po prostu nic się nie uda. Miałem kiedyś taki komunikat, o jakim dyskutujemy, ale nie mogę sobie przypomnieć jak sobie poradziłem. A pull down battery i wipe nigdy jeszcze nie zaszkodziły - co racja to racja. Ze słów autora wątku wnioskuję, że z ponownym założeniem konta będzie krucho.

Ja przez kabel musiałem aktywować tylko wtedy gdy przekroczona quota na serwerze pocztowym uniemożliwiała aktywację zdalną. Może i tym razem jest jakiś problem z tego gatunku?
Marcin F.

Marcin F. Turn on, tune in,
drop out

Temat: Problem z aktywacją

Marcin Baj:
Maciej K.:
Jak jest edge małymi literami, to w ogóle nie ma mowy o jakiejkolwiek aktywacji.

Zgadza się, dawno nie pracowałem z BESem i zapomniałem, że po prostu nic się nie uda. Miałem kiedyś taki komunikat, o jakim dyskutujemy, ale nie mogę sobie przypomnieć jak sobie poradziłem. A pull down battery i wipe nigdy jeszcze nie zaszkodziły - co racja to racja. Ze słów autora wątku wnioskuję, że z ponownym założeniem konta będzie krucho.

Ja przez kabel musiałem aktywować tylko wtedy gdy przekroczona quota na serwerze pocztowym uniemożliwiała aktywację zdalną. Może i tym razem jest jakiś problem z tego gatunku?

Witam, zaraz będę to sprawdzał. baterie wyjąłem ale na ok 2 minuty - rozumiem, że za krótko? quota nie została przekroczona na 100%.

dzieki za pomoc
Marcin F.

Marcin F. Turn on, tune in,
drop out

Temat: Problem z aktywacją

Witam!

raz jeszcze dzieki za pomoc - okazało się, że niewłaściwie został skonfigurowany Exchange, do którego nie mam zupełnie dostępu i nie mogłem tego sprawdzić. Ale tak czy inaczej poszło po wyłączeniu terminala i po pojawieniu się napisu EDGE - tak jak radziliście.

Chociaż nie w temacie ale chciałem jeszcze dopytać odnośnie polityk bezpieczeństwa: czy zmieniając "default" IT policy, jest ona rozsyłana natychmiast, gdyż nie widze opcji typu "create job" czy "send to" itp?
Marcin B.

Marcin B. Specjalista IT

Temat: Problem z aktywacją

Marcin F.:
Chociaż nie w temacie ale chciałem jeszcze dopytać odnośnie polityk bezpieczeństwa: czy zmieniając "default" IT policy, jest ona rozsyłana natychmiast, gdyż nie widze opcji typu "create job" czy "send to" itp?

IT Policy jest kreowana przez administratora BES (chociaż nie wiem, czy "mały" BES ma taką opcję) i terminal otrzymuje je od razu po połączeniu się z serwerem.

Następna dyskusja:

PROBLEM z Bluetooth w BB 8700




Wyślij zaproszenie do