Marcin Z.

Marcin Z. Specjalista ds. bhp

Temat: Drogi komunikacyjne i transportowe w zakładzie.

Podpowiedzcie mi, jakie odległości od maszyn trzeba zachować, czy wyznaczanie drogi (malowanie pasów) wiąże się z zarejestrowaniem tego faktu gdzieś (Instrukcja zakładowa ppoż. lub inne... ?). Jakich zasad przestrzegać wyznaczając takie drogi. Wasze doświadczenia z tym związane. Kwestia szerokości jest dla mnie raczej jasna, ale w pozostałych kwestiach proszę o rady.
Anna Dynak

Anna Dynak Area (EMEA) HSE
Manager

Temat: Drogi komunikacyjne i transportowe w zakładzie.

Szerokość minimalna przy ruchu jednokierunkowym 0,75m wewnątrz obszaru określonego liniami. Jeżeli chodzi o odstęp od maszyn - sprawa ździebko trudniejsza. W zakładzie, w którym stoją rządkiem takie same maszyny sprawa powinna być prosta, ale już np. w rafinerii sprawa się komplikuje.
Nie spotkałam się z przepisami szczegółowymi w tej kwestii (czasem producent podaje w DTR) ale chodzi o zasadę zdrowego rozsądku np.. ile miejsca jest potrzebne mechanikowi na naprawę urządzenia
Marcin Z.

Marcin Z. Specjalista ds. bhp

Temat: Drogi komunikacyjne i transportowe w zakładzie.

Dziękuję za odpowiedź. Dla pewności chciałbym też spytać o szerokości. Jakie szerokości dla pieszych, pieszych transportujących ładunki, wózki, samochody(tir), jedno kierunkowe i dwukierunkowe.
Marcin Z.

Marcin Z. Specjalista ds. bhp

Temat: Drogi komunikacyjne i transportowe w zakładzie.

A konkretnie chodzi mi o taki problem: Pracownicy wychodzący z szatni na jednej z hal produkcyjnych, muszą przejść przez tą hale by dojść na na inny wydział (hale). I tu pytanie: Szerokość drogi która dla nich ma zostać wyznaczona to: 0,75 (gdzie ta szerokość jest przeznaczona dla obsługujących maszyny), czy min. 1,20 (która jest przeznaczona dla pieszego z ładunkiem). Kolejne pytanie: To czy droga dla wózków i pieszych może być zaznaczona jako jedna droga?
Anna Dynak

Anna Dynak Area (EMEA) HSE
Manager

Temat: Drogi komunikacyjne i transportowe w zakładzie.

Marcin Z.:
A konkretnie chodzi mi o taki problem: Pracownicy wychodzący z szatni na jednej z hal produkcyjnych, muszą przejść przez tą hale by dojść na na inny wydział (hale).

Zadaj sobie pytanie czy ta droga komunikacyjna jest jednocześnie drogą ewakuacyjną i ile osób jednocześnie może się nią poruszać. Jeśli tak to szerokość min. 1,20 m (dla max 20 osób), w pozostałych przypadkach 1,40 m

I tu pytanie:
Szerokość drogi która dla nich ma zostać wyznaczona to: 0,75 (gdzie ta szerokość jest przeznaczona dla obsługujących maszyny), czy min. 1,20 (która jest przeznaczona dla pieszego z ładunkiem).

Jeśli są piesi z ładunkiem i ruch jednokierunkowy, to szerokość drogi dostosowujemy pod ten gorszy przypadek czyli min 1,20 m (ale jeśli ładunek większy szerokość odpowiednio większa).
Obsługa maszyn nie może być wykonywana na drodze komunikacyjnej. Do tego służą osobno wydzielone przestrzenie.

Kolejne pytanie: To czy droga dla wózków i pieszych
może być zaznaczona jako jedna droga?
Teoretycznie tak. Wtedy znów zmienia się szerokość ale ze względu na bezpieczeństwo pieszych nie powinno tak być.

Zajrzyj tutaj: http://docs5.chomikuj.pl/250377850,PL,0,0,zasady-porus...

Temat: Drogi komunikacyjne i transportowe w zakładzie.

nie da sie kasować postów a ten juz był nieaktualny.Ten post został edytowany przez Autora dnia 04.06.13 o godzinie 07:52
Damian Rzepka

Damian Rzepka Student,
Politechnika
Poznańska

Temat: Drogi komunikacyjne i transportowe w zakładzie.

Cześć,
mam za zadanie opracować zasady poruszania się w magazynie, który już funkcjonuje. Nie ma w nim wytyczonych ani dróg transportowych ani dróg dla pieszych. Do tej pory tak to funkcjonowało...
Rozporządzenie mówi o szerokościach dróg i wskazuje na Polską Normę PN-M-78010:1968P , która została rok temu wycofana, a niezastąpiona nową. I co teraz? Stosować się do wzorów, które podaje norma? I co jeśli szerokości tych dróg nie będą spełniały wymagań tej normy?



Wyślij zaproszenie do