Marcin Janicki

Marcin Janicki resistance is futile

Temat: Meta Description

Poruszyliśmy ostatnio temat Meta Description - czyli opisu, który pojawia się w google pod linkiem.

Nie ma on wpływu na miejsce, na którym znajdzie się strona w rankingu, ale ma znaczenie kluczowe, ponieważ to ten opis zadecyduje, czy Internauta używający wyszukiwarki kliknie w link.

Dobrze skonstruowane Meta Description mogą sprawić, że nawet zajmując niższą pozycję w wynikach wyszukiwania - będziemy mieli lepszą `klikalność` (CTR)

Kilka zasad konstruowania Meta Description:

1. Zawsze twórz je szczerze - pisz dokładnie to, co internauta znajdzie na danej podstronie. Nie `podkolorowuj` ich, bo Internauta więcej na Twoją stronę nie wejdzie, jeśli się raz zawiedzie.

2. Twórz opisy na maksymalnie 160 znaków

3. Napisz krótko i treściwie. Dobry Meta Description jest jak przekaz reklamowy. Najlepiej jeśli jest atrakcyjny i pouczający.

4. Możesz testować skuteczność Meta Description poprzez podstawianie tych opisów do tej samej frazy w programach pay per click. Ten opis, który ma większy % CTR - jest skuteczniejszy.

ALE

motywacja klikania w płatne reklamy kontekstowe jest zazwyczaj inna niż klikania w wyniki naturalne, więc bądź ostrożny z przekładaniem tej zasady `w drugą stronę` - czyli nie każda reklama, która ma znakomite wyniki będzie się dobrze sprawdzała, jako opis strony.

5. Bardzo ważne jest, aby mieć wyszukiwane frazy w tym meta tagu. Przy wyświetlaniu wyników, google bolduje wyszukiwane słowa, co znacznie zwiększa zauważalność opisu

W związku z tym nie zawsze warto ustawiać Meta Description. Na pewno warto je pisać własnoręcznie, gdy strona jest pozycjonowana na kilka głównych fraz, ale gdy witryna zawiera setki artykułów, wpisów na blogu lub nawet duży katalog produktów - wtedy warto, żeby google sam pobrał meta description z treści. Powód jest prosty - słowa kluczowe (to, co wpisze użytkownik w wyszukiwarkę) - zotsaną w opisie wyboldowane, czyli pogrubione, co znacznie zwiększy zauważalność opisu i może spowodować wejście na nią nawet, gdy jest niżej w SERPie.

Czasem google i tak pomija ustawiony przez nas Meta Description i podaje część tekstu lub opis z katalogu DMOZ.Marcin J. edytował(a) ten post dnia 25.12.09 o godzinie 19:11
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Meta Description

Chcę sprawdzić meta description w programie ppc. Który program polecasz?
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: Meta Description

Marcin J.:
Poruszyliśmy ostatnio temat Meta Description - czyli opisu, który pojawia się w google pod linkiem.

Nie ma on wpływu na miejsce, na którym znajdzie się strona w rankingu, ale ma znaczenie kluczowe, ponieważ to ten opis zadecyduje, czy Internauta używający wyszukiwarki kliknie w link.
Mylisz sie ma wpływ na pozycje i to decydujący w przypadku fraz o niskiej konkurencyjności

Dobrze skonstruowane Meta Description mogą sprawić, że nawet zajmując niższą pozycję w wynikach wyszukiwania - będziemy mieli lepszą `klikalność` (CTR)
tu zgoda

Kilka zasad konstruowania Meta Description:

1. Zawsze twórz je szczerze - pisz dokładnie to, co internauta znajdzie na danej podstronie. Nie `podkolorowuj` ich, bo Internauta więcej na Twoją stronę nie wejdzie, jeśli się raz zawiedzie.
szczerze ? hmm ... bardziej wskazane jest aby tekst odzwierciedlał treść strony

2. Twórz opisy na maksymalnie 160 znaków
znowu wprowadzasz w błąd, w przypadku nie znalezienia słów/fraz opis pobierany jest z treści witryny (czasami jest wskazanym dać wiekszą ilość znakóe - ogólnie tak +/- 260 znaków powinno być OK

3. Napisz krótko i treściwie. Dobry Meta Description jest jak przekaz reklamowy. Najlepiej jeśli jest atrakcyjny i pouczający.
Zgoda ale należy pamietać też o innych zapytaniach dla danej frazy

4. Możesz testować skuteczność Meta Description poprzez podstawianie tych opisów do tej samej frazy w programach pay per click. Ten opis, który ma większy % CTR - jest skuteczniejszy.

ALE

motywacja klikania w płatne reklamy kontekstowe jest zazwyczaj inna niż klikania w wyniki naturalne, więc bądź ostrożny z przekładaniem tej zasady `w drugą stronę` - czyli nie każda reklama, która ma znakomite wyniki będzie się dobrze sprawdzała, jako opis strony.
No właśnie ale tych "ale" jest więcej


5. Bardzo ważne jest, aby mieć wyszukiwane frazy w tym meta tagu. Przy wyświetlaniu wyników, google bolduje wyszukiwane słowa, co znacznie zwiększa zauważalność opisu
racja bolduje

W związku z tym nie zawsze warto ustawiać Meta Description. Na pewno warto je pisać własnoręcznie, gdy strona jest pozycjonowana na kilka głównych fraz, ale gdy witryna zawiera setki artykułów, wpisów na blogu lub nawet duży katalog produktów - wtedy warto, żeby google sam pobrał meta description z treści. Powód jest prosty - słowa kluczowe (to, co wpisze użytkownik w wyszukiwarkę) - zotsaną w opisie wyboldowane, czyli pogrubione, co znacznie zwiększy zauważalność opisu i może spowodować wejście na nią nawet, gdy jest niżej w SERPie.
No właśnie tutaj nie można wrzucać wszystkiego do jednego worka bo inaczej się ustawia w przypadku podstron kategorii inaczej w przypadku stron produktowych inaczej w przypadku spisu subkategorii itp.

Czasem google i tak pomija ustawiony przez nas Meta Description i podaje część tekstu lub opis z katalogu DMOZ.
W takim przypadku wstawia się w sekcje head metatag :
<meta name = "robots" content= "noodp">


Radziłbym zawsze zanim ktokolwiek chciałby wypuścić w charakterze "zaleceń" radzę sprawdzić dokładnie czy zalecenia są zgodne z praktyką ;) (bez urazy)

konto usunięte

Temat: Meta Description

Mam pytanie - jak wprowadzić description, żeby pod opisem były linki: Kontakt, O nas, Oferta itd.?
Marcin Janicki

Marcin Janicki resistance is futile

Temat: Meta Description

Tak zwane sitelinki wynikają z odpowieniego linkownia wewnętrznego. W narzędziach dla webmasterów można zrezygnowac z sitelinka, ale nie można go dodać ot tak.

Tu więcej na ten temat: https://support.google.com/webmasters/answer/47334?hl=pl
Kamil Bartnik

Kamil Bartnik Uczeń, Centrum Nauki
i Biznesu Żak Sp. z
o.o.

Temat: Meta Description

Ryszard S.:
Chcę sprawdzić meta description w programie ppc. Który program polecasz?


Spróbuj może od google adwords :)
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Meta Description

Problem w tym, że autor wątku wyedytował tekst, do którego się odnosiłem, zaś ja nie wiem o co mi chodziło. To było ponad 4 lata temu. :)
Kamil Bartnik

Kamil Bartnik Uczeń, Centrum Nauki
i Biznesu Żak Sp. z
o.o.

Temat: Meta Description

Heh fakt nie spojrzałem na datę :D

Następna dyskusja:

Meta description




Wyślij zaproszenie do