Marcin Janicki resistance is futile
Temat: Meta Description
Poruszyliśmy ostatnio temat Meta Description - czyli opisu, który pojawia się w google pod linkiem.Nie ma on wpływu na miejsce, na którym znajdzie się strona w rankingu, ale ma znaczenie kluczowe, ponieważ to ten opis zadecyduje, czy Internauta używający wyszukiwarki kliknie w link.
Dobrze skonstruowane Meta Description mogą sprawić, że nawet zajmując niższą pozycję w wynikach wyszukiwania - będziemy mieli lepszą `klikalność` (CTR)
Kilka zasad konstruowania Meta Description:
1. Zawsze twórz je szczerze - pisz dokładnie to, co internauta znajdzie na danej podstronie. Nie `podkolorowuj` ich, bo Internauta więcej na Twoją stronę nie wejdzie, jeśli się raz zawiedzie.
2. Twórz opisy na maksymalnie 160 znaków
3. Napisz krótko i treściwie. Dobry Meta Description jest jak przekaz reklamowy. Najlepiej jeśli jest atrakcyjny i pouczający.
4. Możesz testować skuteczność Meta Description poprzez podstawianie tych opisów do tej samej frazy w programach pay per click. Ten opis, który ma większy % CTR - jest skuteczniejszy.
ALE
motywacja klikania w płatne reklamy kontekstowe jest zazwyczaj inna niż klikania w wyniki naturalne, więc bądź ostrożny z przekładaniem tej zasady `w drugą stronę` - czyli nie każda reklama, która ma znakomite wyniki będzie się dobrze sprawdzała, jako opis strony.
5. Bardzo ważne jest, aby mieć wyszukiwane frazy w tym meta tagu. Przy wyświetlaniu wyników, google bolduje wyszukiwane słowa, co znacznie zwiększa zauważalność opisu
W związku z tym nie zawsze warto ustawiać Meta Description. Na pewno warto je pisać własnoręcznie, gdy strona jest pozycjonowana na kilka głównych fraz, ale gdy witryna zawiera setki artykułów, wpisów na blogu lub nawet duży katalog produktów - wtedy warto, żeby google sam pobrał meta description z treści. Powód jest prosty - słowa kluczowe (to, co wpisze użytkownik w wyszukiwarkę) - zotsaną w opisie wyboldowane, czyli pogrubione, co znacznie zwiększy zauważalność opisu i może spowodować wejście na nią nawet, gdy jest niżej w SERPie.
Czasem google i tak pomija ustawiony przez nas Meta Description i podaje część tekstu lub opis z katalogu DMOZ.Marcin J. edytował(a) ten post dnia 25.12.09 o godzinie 19:11