Piotr Skiba

Piotr Skiba Własna działalność
gospodarcza / Web
Developer /
Programista

Temat: Odpowiedzialność pracownika za decyzje szefa

Mam pytanie związane z pracą dla firmy.
Zakończyłem pracę w pewnej firmie i pracodawca zażądał odszkodowania za moją pracę ( po zakończeniu stosunku pracy ). Pismo od jego prawnika dostałem 3 miesiące po zakończeniu stosunku pracy. Teraz dostałem wezwanie do sądu w którym od pierwszego wezwania od jego prawnika ( minął miesiąc czasu pomiędzy pismami ) kwota odszkodowania wzrosła prawie czterokrotnie.

Współpraca zakończyła się ponieważ pracodawca nie był słowny, nie wypłacał należności, toczą się w tym momencie sprawy przeciwko niemu - podali go byli pracownicy ( pracowali w tym samym czasie co ja ). Wszyscy pracownicy mieli kłopoty finansowe z jego powodu.

Co można w takiej sprawie zrobić. Prawdopodobnie nie wpłacał składek ubezpieczeniowych do ZUS w terminie co wg. mnie narażało pracowników na konsekwencje jeżeli w tym czasie miało by miejsce zdarzenie wypadkowe lub zdrowotne pracownika.

W mailach mam potwierdzenia iż sam pytam pracodawcę czy zakończył wdrażanie projektów u klienta, a teraz pracodawca żąda odszkodowania za te firmy bo twierdzi że przeze mnie miał straty. Mimo tego iż w mailach potwierdził iż projekt został sfinalizowany.