Klaudia Nalepa

Klaudia Nalepa Analityk Ryzyka i
Procesów
Biznesowych,
BCMLogic

Temat: BCM jako odpowiedź firm na sytuacje kryzysowe

BCM jako odpowiedź firm na sytuacje kryzysowe

BCM to skrót od Business Continuity Management, oznaczający systemy zarządzania ciągłością działania. Nowoczesne i innowacyjne organizacje wdrażają tego typu rozwiązania choćby po to, by ich wizerunek nie ucierpiał w razie pojawienia się kryzysu. Sytuacja kryzysowa stanowi dla każdego przedsiębiorstwa olbrzymie wyzwanie – może poważnie naruszyć jego wizerunek, stać się przyczyną potężnych strat finansowych, ograniczyć rozwój, a nawet w skrajnych przypadkach zachwiać fundamentami działania. W firmach innowacyjnych ryzyko wystąpienia tego typu problemów jest większe niż w pozostałych przedsiębiorstwach.

Najgorszym scenariuszem jest ten, w którym w wyniku zaistnienia nagłych i zaskakujących okoliczności firma przestaje w krótszym lub dłuższym odcinku czasu normalnie funkcjonować, zawiesza świadczenie usług czy nie jest w stanie dotrzymać swoich zobowiązań wobec rynku (klientów i partnerów biznesowych). Business Continuity Management pozwala uniknąć tego czarnego scenariusza. Skrót BCM można więc rozszyfrować jako CDN – ciąg dalszy nastąpi.

[...]

Zdaniem naszego eksperta

„Nowoczesne narzędzia BCM – stwierdza Krzysztof Pulkiewicz – oferują więcej niż tylko repozytorium dokumentacji czy listy kontrolne. Pozwalają one na pełną integrację z systemami i aplikacjami biznesowymi w przedsiębiorstwie i dzięki dostępnym informacjom oferują scentralizowany widok na kondycję aktywności biznesowych. Integracja i wymiana danych pomiędzy systemami w przedsiębiorstwie pozwala rozwiązać jeden z głównych problemów spotykanych w ramach zarządzania ciągłością działania, jakim jest szybka dezaktualizacja planów i procedur.

Zapraszamy do zapoznania się z całym artykułem na łamach naszego serwisu : http://bcpguide.com

konto usunięte

Temat: BCM jako odpowiedź firm na sytuacje kryzysowe


Obrazek

Teraz nasza Jesienna promocja obejmuje dodatkowo:


BCM - System Zarządzania Ciągłością Działania
Warszawa, 24-25 listopada 2011 r.

Kierowane do kadry zarządzającej i kierowników kluczowych działów przekazuje uczestnikom wiedzę sprawnego tworzenia i umiejętnego zarządzania ciągłością działania opartą o faktyczne wydarzenia zaistniałe w świecie przedsiębiorczości. Pomaga wypracować zaplanowany i powtarzalny sposób reakcji na incydent, zwraca uwagę na najczęściej popełniane błędy oraz umożliwia dyskusję i wymianę doświadczeń. Praktycznych korzyści dostarcza doświadczony i certyfikowany prelegent z Dolnośląskiego Biura Jakości, świetnie znający tajniki nieprzerwanie funkcjonującego biznesu.

Szkolenie jest jednym z czterech wchodzących w skład Generalnego certyfikatu Inżyniera Bezpieczeństwa Informacji poświadczającego kompetencje tworzenia i weryfikowania polityki bezpieczeństwa informacji zgodnej ze stosownymi normami. W najbliższej przyszłości pozostałe 3 odbędą się w miesiącu grudniu, udział we wszystkich czterech szkoleniach naturalnie wygeneruje duże zniżki.

Więcej informacji: isecman.org/bcm

Następna dyskusja:

Witam w grupie BCM Business...




Wyślij zaproszenie do