Kornelia P.

Kornelia P. Polonista szuka
pracy :)

Temat: Tanie latanie a wysoka satysfakcja klienta

Jak podaje prnews.pl, kilka tygodni temu w USA ogłoszono wyniki czterech niezależnych badań satysfakcji klientów, korzystających z usług różnych linii lotniczych. Wyniki badań wskazały na dominację czterech przewoźników, które noszą miano tanich (Southwest, JetBlue, Frontier i Hawaiian). Tradycyjne linie lotnicze natomiast zeszły na dalszy plan.

Zauważamy więc, że w branży lotniczej nie ma korelacji między wysoką ceną a realnym poziomem satysfakcji klientów. Transport to dość homogeniczna usługa - liczy się przede wszystkim dotarcie z jednego miejsca do drugiego. Dość zróżnicowane koszty podróży (klient płaci za standard i czas lotu, a także za określonego przewoźnika) błędnie kategoryzują poszczególne linie na gorsze i lepsze. Klienci weryfikują to postrzeganie i coraz częściej doceniają tanie linie lotnicze.

Czy klienci przekonali się, że można latać tanio, szybko i przy tym bezpiecznie? A może popularność tanich linii lotniczych opiera się na niskiej cenie, która zachęca ludzi do korzystania z tego typu przemieszczania się? Jakie linie lotnicze możecie polecić?

konto usunięte

Temat: Tanie latanie a wysoka satysfakcja klienta

Jest w GL grupa tanie linie lotnicze, zajrzyj tam i zobacz co ludzie polecają, cenę, terminy, dostępność miejsc na konkretne kierunki, ale również ważne jest miejsce wylotu i przylotu, nie każdy może sobie pozwolić na to, żeby dojechać do/z jakiegoś miejsca, bo szkoda mu czasu (a poza tym to też kosztuje i jak się przeliczy koszty transportu, parkingu, to może być już drogo). Niektórzy nie lubią odpraw przez internet, niektórzy chcą zabrać więcej bagażu, niektórzy lubią luksus zamiast ciasnoty w tanich liniach, niektórzy lubią mieć catering na pokładzie.
Tak więc wiele czynników wpływa na wybór linii.
Ale też myślę, że cena może być tutaj decydująca dla wielu osób.Beata B. edytował(a) ten post dnia 12.10.10 o godzinie 11:33
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Tanie latanie a wysoka satysfakcja klienta

Kornelia Podziemek:
Zauważamy więc, że w branży lotniczej nie ma korelacji między wysoką ceną a realnym poziomem satysfakcji klientów.
Ups, czy nie za daleko idziemy ?
Jest grupa ludzi, która nawet za darmo nie wsiądzie do takiej linii. Drzewo decyzyjne nie jest tak proste : albo cena decyzduje albo nic nie decyduje.
Nie generalizujmy.
Badanie dowodzi jedynie, że ludzie (biorący udział w tym badaniu) zadziałali wg. value for money.
Gdyby zrobić badanie cenowe typu BPTO (elastyczności cenowej)to wyszłoby zapewne to samo.
Jeśli to co dostają od taniej linii im wystarcza (i nie zamierzają płacić więcej tylko za to , że dostaną kiepski lunch z lodówki) to wystarczy dostosować ofertę do ich potrzeb.
Niby nic - a jednak dużo. Czyli być może ludzie nie oczekują niczego więcej poza przewiezieniem z punktu A do punktu B (bo kanapki i jajka na twardo sami sobie zrobią)

P.S. co znaczy "błędnie kategoryzują" ? To nie jest błąd - to postrzeganie i wizerunek marki. Jaki sobie zbudujemy taki mamy.
Jeśli istnieje kategoria "Tanie linie" to nic innego jak cheap brand, prawda ? To cześć strategii takiej firmy. Ona jest cheap i chce być cheap, bo to jest jej główny atut. A jak to wpływa na wizerunek ? Ano , że jest postrzegana jako cheap i niektórzy z niej nie skorzystają. A inni tak.
Ale tu wchodzimy w pole różnych typów strategii działań firm. Ta jest ilościowa :):)Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 12.10.10 o godzinie 11:43

Następna dyskusja:

Czym jest satysfakcja dla k...




Wyślij zaproszenie do