Marcin Jóźwicki Analityk NPS/CX
Dagmara
D.
Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...
Temat: Jakość badań surveyowych w Polsce i za granicą.
Jakość badania w terenie jest ściśle związana z nakładami finansowymi jakie zostaną na nie przeznaczone.A ten fakt przekłada się bezpośrednio na cenę badania proponowaną klientowi.
A często jest tak, jak praktycznie w każdej branży - najtaniej oznacza najlepiej.
A szkoda :) bo to bardzo ciekawa dziedzina...
Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 17.11.06 o godzinie 19:46
konto usunięte
Temat: Jakość badań surveyowych w Polsce i za granicą.
TYLKO CENA!!!!konto usunięte
Temat: Jakość badań surveyowych w Polsce i za granicą.
zdecydowanie się zgadzam. Wszystko ma związek z nakładami finansowymi.
Dagmara
D.
Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...
Temat: Jakość badań surveyowych w Polsce i za granicą.
Zawsze twierdzę , że do zrobienia badania potrzebne są tylko dwie rzeczy:Czas i pieniądze.
Robiłam wiele badań multicountry ( jak to się "ślicznie" w branży nazywa) - teraz również zlecam, kontroluję i szkolę do badań w innych krajach.
Raz - pieniądze. W US czy zachodniej Europie ceny badań są INNE niż w Polsce. I nie dlatego, że ich stać. Tylko dlatego, że proces badawczy kosztuje. Jeśli brakuje pieniędzy to z któregoś z etapów tego procesu trzeba po prostu zrezygnować.... tiaaaa... brać na piśmie......
Czas: wyżej się nie skoczy... a najważniejsza część badania - czyli przygotowanie narzędzi i szkolenia- jest mocno niedoceniana.
Nie polecam badań międzynarodowych "na szybko" - czasem niezłe kawałki moga wyjść....
np. "Ile ma Pan/i pokojówek?"
Jak sobie przypilnujesz taką masz jakość - stara prawda - zawsze jeżdżę na szkolenia i pierwsze dni fieldu. Ale pilnowac każdego ankietera się nie da. ....NIemniej śpię spokojniej...
Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 28.12.06 o godzinie 18:49
Darek
Wajkowski
powiedzmy że
analityk ;)
Temat: Jakość badań surveyowych w Polsce i za granicą.
... a z survey'u wychodzi, że 15% respondentów korzysta z usług placówki Banku w Pcimiu choć taka placówka nie istnieje ;) - Bank? a owszem jest... najbliższa placówka 200 km dalej ;)Klient nasz PAN :)
Dagmara
D.
Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...
Temat: Jakość badań surveyowych w Polsce i za granicą.
Darek W.:Darek - nie wiem komu analizujesz wyniki ,ale powinieneś coś z tym zrobić :):)
... a z survey'u wychodzi, że 15% respondentów korzysta z usług placówki Banku w Pcimiu choć taka placówka nie istnieje ;) - Bank? a owszem jest... najbliższa placówka 200 km dalej ;)
Klient nasz PAN :)
Darek
Wajkowski
powiedzmy że
analityk ;)
Temat: Jakość badań surveyowych w Polsce i za granicą.
Dagmara D.:
Darek W.:Darek - nie wiem komu analizujesz wyniki ,ale powinieneś coś z tym zrobić :):)
... a z survey'u wychodzi, że 15% respondentów korzysta z usług placówki Banku w Pcimiu choć taka placówka nie istnieje ;) - Bank? a owszem jest... najbliższa placówka 200 km dalej ;)
Klient nasz PAN :)
Pozwolić respondentom na wybór... pomiędzy wyminionymi w kwestionariuszu opcjami ;)
nooo cóż brak odpowiedzi to też informacja ;)
konto usunięte
Temat: Jakość badań surveyowych w Polsce i za granicą.
Kiedyś Research Manager z pewnej międzynarodowej firmy w Londynie zapytał mnie podczas prezentacji oferty na duże badanie segmentacyjne: "A jaki może być najkrótszy czas do dostarczenia raportu?" Myślę sobie: niedobrze, badanie segmentacyjne trudna sprawa, jak ma byc dobrze zrobione, to muszę dać więcej czasu niż na zwykły sondaż. No to mówię: "Well, możemy zrobić w ciągu 6 tygodni". Normalnie w Polsce słyszę w takiej sytuacji: "spytaliśmy konkurencyjną agencję, czy można ograniczyć czas do 4 tygodni i powiedzieli że tak, nie ma problemu".Tymczasem międzynarodowy Research Manager zrobił oczka jak pięciozłotówki, a potem czekała mnie mordercza seria pytań o szczegóły wykonania projektu, z rozpisaniem go na godziny pracy. I tak mi nie uwierzył, że 6 tygodni wystarczy. Może nie wiedział, że w Polsce badacz nie idzie do domu o 17, tylko orze do upadłego...
No więc są firmy, które wiedzą że badania wymagają myślenia przed, w trakcie i po realizacji w terenie. Że zrobienie 60-minutowego kwestionariusza w 24 godziny to nie jest sukces, tylko głupota. Że nad segmentacją trzeba się pochylić. Że nie przeanalizuje się transkrypcji z 8 fokusów w 1 dzień. Że warto zrobić pilotaż i szkolenie dla ankeiterów. I tak dalej.
O pieniądzach łatwiej pisać - ale czas jest równie ważny! Tym bardziej, gdy podejmowanie decyzji zajmuje firmie 2 miesiące, a potem agencja badawcza stawiana jest pod ścianą: "bo my musimy to mieć jak najszybciej".
Podobne tematy
-
Badania opinii i rynku » prowadzenie badań za granicą -
-
Badania opinii i rynku » rynek rekrutacyjny w Polsce -
-
Badania opinii i rynku » Przyszłość badań rynkowych w Europie Środkowo-... -
-
Badania opinii i rynku » Proszę o pomoc w badaniach postrzegania coachingu w Polsce. -
-
Badania opinii i rynku » Proszę o pomoc w prowadzeniu badań ankietowych do pracy... -
-
Badania opinii i rynku » Badanie opinii o działaniach pracodawców w Polsce -
-
Badania opinii i rynku » Szara strefa w Polsce -
-
Badania opinii i rynku » Wizerunek mięsa w Polsce - krótka ankieta -
-
Badania opinii i rynku » Nowa sala do badań (clt/hall test) w ścisłym Centrum... -
-
Badania opinii i rynku » Warsztaty - prowadzenie badań rynku -
Następna dyskusja: