Temat: Generowanie leadów w B2B
Aby efektywnie sprzedawać, najpierw trzeba zainteresować klienta produktem/usługą przedstawiając mu korzyści jakie przyniesie mu zakup.
To zaplanowany proces działania, który nie ogranicza się jedynie do wysłania mailingu :-)
Taki proces z założenia może być średnio lub długoterminowy.
Zawartych jest w nim wiele elementów prowadzących ostatecznie do zamknięcia sprzedaży.
Przykładowy harmonogram procesu:
Dzień 1
Pierwszy telefoniczny kontakt z klientem, zapoznanie się. Propozycja wysłania maila ze szczegółami usługi/produkt
Dzień 25
Wysłanie newslettera
Dzień 40
Wysłanie case-study na przykładzie sukcesu wdrożonej usługi/produktu u poprzedniego klienta
Dzień 60
Zaproszenie osoby decyzyjnej po stronie klienta na spotkanie. Przedstawienie raportu, ukazującego skuteczność naszych usług/produktów
Dzień 75
Wysłanie spersonalizowanej wiadomości e-mail wraz z linkiem do artykułu, przedstawiając kolejne zalety produktu/usługi
Dzień 90
Zachęcony klient zainteresowany kupnem Twojej usługi/produktu, dzwoni do Ciebie i chce jak najszybciej podpisać umowę :-)