Temat: ZWCAD - pytanie o opinie
Krzysztof Latusek:
A klient ma prawo kupic tanszy zamiennik, lub poszukac darmochy
jesli tylko spelnia jego oczekiwania.
A czy ja gdzieś napisałem, że nie ma prawa? To jest przecież oczywiste, że jak kogoś nie stać na samochód za 200 tys. zł, to kupuje tańszy. Tak samo jest w przypadku softu.
To rzeczywiscie tlumaczy Autodesk z wysokich cen...
Po pierwsze Autodesk nie musi nikomu tłumaczyć się z cen, jakie każe sobie płacić za swoje oprogramowanie.
Po drugie - słyszałeś o czymś takim jak prawo popytu i podaży? Po co firma ma obniżać cenę produktu, skoro produkt się sprzedaje, a firma jest zadowolona z wyników?
Czego dowodzi trzymanie takich samych cen w krajach o zupelnie roznym poziomie zarobkow?
A dlaczego cena produktu miałaby być zależna od zasobności portfela konsumenta?
Poza tym wyobraź sobie sytuację, w której AutoCAD w Niemczech kosztuje 5000 Euro, w Polsce 2000 Euro, a w Rumunii 1000 Euro. I teraz powiedz mi gdzie w takiej sytuacji wszyscy będą kupowali soft i jaki interes będzie miał w tym Autodesk?
Moze zamiast wywalac kase na to obnizyliby poprostu ceny ? Bo przeciez doskonaly produkt sam sie obroni bez gigantyczny pieniedzy na marketing...
Czy Ty zdajesz sobie w ogóle sprawę z tego, jak działa taka firma? To są tysiące ludzi, którzy ciężko pracują nad opracowywaniem i implementowaniem nowej funkcjonalności, likwidowaniem błędów, które siłą rzeczy będą się pojawiały w tak skomplikowanym sofcie, tłumaczeniem tego na różne języki świata, dostosowywaniem do standardów, które są różne w różnych krajach, wspomnianym wcześniej marketingiem, sprzedażą i wieloma innymi rzeczami. To nie są wolontariusze. To są ludzie, którzy za swoją ciężką pracę oczekują konkretnego wynagrodzenia.
To właśnie takie firmy jak Autodesk powodują, że ten soft idzie do przodu. A co robią producenci taniego softu? Rżną wszystkie pomysły od takich firm jak Autodesk. Nie muszą utrzymywać tysięcy ludzi, którzy odwalają czarną robotę, bo oni po prostu czekają na to co wymyślą inni, a potem kopiują. I dlatego mogą sprzedawać swój soft za śmieszną cenę.
Firmy nie zakłada się po to, żeby sprzedawać produkty po kosztach, ale po to, żeby maksymalizować zyski ze sprzedaży tych produktów.