Temat: Blender -> Papervision -> Augmented Reality. Ratunku ! :)

hej, witam i od razu proszę o jakieś koło ratunkowe:)

Próbuję w Blenderze stworzyć bardzo prosty model, który potem jako collada (.dae) będę mógł załączyć do projektu Augmented Reality.
No i w sumie tak naprawdę, to poległem chyba na Blenderze, bo nie mam z nim zbyt dużego doświadczenia. A chodzi o baaardzo prosty model: fortepian sprowadzony w sumie do kilku podstawowych elementów geometrycznych, bez zaawansowanego modelowania, na każdej powierzchni kolorowa tekstura...no i wszystko cacy, lepię sobie bryłę, nakładam tekstury (tysiąc tutoriali chyba przerobiłem z tego), a potem chyba eksport do collada się wali....

Krótko mówiąc:

Jak ma wyglądać finalny wyeksportowany plik .dae, by dołączyć plik .dae do FLARToolKit razem z teksturami? W projekcie Augemnted Reality w strukturze plików muszę mieć model składający się z .dae + folder z obrazkami-teksturami + zdaje się że jakiś plik textures.txt... Dae się eksportuje z Blendera, ale co z resztą? Ręcznie mam powstawiać, zakładając że wyeksportowany .dae będzie wiedział co robić ?

się rozpisałem:)
Ale jakby ktoś chciał mi doradzić, byłbym bardzo wdzięczny !
Grzegorz Gorol

Grzegorz Gorol Jedynym
ograniczeniem jest
wyobraźnia...

Temat: Blender -> Papervision -> Augmented Reality. Ratunku ! :)

Najprościej:
otwierasz *.dae w jakimś edytorku, najlepiej notepad++, przeszukujesz dokument pod katem ścieżki do textór, zamieniasz ją na taką gdzie chcesz żeby texturki były (robisz tak dla wszystkich), zapisujesz w tej lokalizacji textury i wszystko gra.

W blenderze natomiast model musi być przygotowany tak aby miał nałożone texturki, zmapowane itp.

Następna dyskusja:

Envisioning 2019 - wizja pr...




Wyślij zaproszenie do