Temat: Gra roku 2007 na Atari 65/130/800 :)

Żeby nie było, że Atari umarło!. Chłopaki dalej piszą stuff'a na ten sprzęt!. I żeby nie było na jakim poziomie !!! :)

http://yoomp.atari.pl/media.htm

zapraszam, gra jest za friko, można obejrzec video, albo zassac i uruchomic na oryginalnym atari korzystajac np: z SIO2PC lub zassac emulatorka.

!!!Najwazaniejsze, oczywiscie to Produkcja Polska!!!

W naszej grupie jest także jeden z Autorów powyższej super - mega - wypasionej gry Marcin "ERU" Żukowski. Także wszelkie Gratulacje i słowa uznania/podziwu dla jego warsztatu proszę słac do niego ;-)

http://www.goldenline.pl/67490

pozdrawienia dla Marcina i jednogłośne Hip, Hip!, Huraaa ! :)Mariusz Zając edytował(a) ten post dnia 03.12.07 o godzinie 20:25

konto usunięte

Temat: Gra roku 2007 na Atari 65/130/800 :)

Tyle ładnej grafiki, rozbudowanych narzędzi i talentu wykorzystane...
żeby zrobić skaczącą piłkę...

Wygląda trochę jak "playable demo". Czyli maksimum efektów, mała grywalność. Ale przyznaję, że nie uruchomiłem, może się pozytywnie rozczaruję?
Piotr Świerszcz

Piotr Świerszcz Senior Consultant
ERP, IFS Poland

Temat: Gra roku 2007 na Atari 65/130/800 :)

Brawo za super grę, pozdrowienia dla eru i spółki.Piotr Świerszcz edytował(a) ten post dnia 04.12.07 o godzinie 21:59

Temat: Gra roku 2007 na Atari 65/130/800 :)

Piotr: Widze ze kolega nigdy nie kodowal pod procesor 6502C, bo gdyby bylo inaczej, docenilby kunszt wykonania tej z pozoru prostej "skaczacej pilki". W przypadku braku powyższych doświadczen dyskusja nie ma sensu, bo sie niesety "chyba" nie zrozumiemy :(

konto usunięte

Temat: Gra roku 2007 na Atari 65/130/800 :)

Niestety kolega znacząco się myli, ale nie zamierzam rozwijać tego wątku, gdyż wypowiedziałem się jako gracz a nie programista. A z punktu widzenia gracza to właśnie wygląda jak "skacząca piłka".
Piotr Świerszcz

Piotr Świerszcz Senior Consultant
ERP, IFS Poland

Temat: Gra roku 2007 na Atari 65/130/800 :)

Piotr Likus:
nie zamierzam rozwijać tego wątku,

A dlaczego, chętnie poznamy dokonania - dokopałem się na razie do FMATH65.Piotr Świerszcz edytował(a) ten post dnia 05.12.07 o godzinie 12:54

konto usunięte

Temat: Gra roku 2007 na Atari 65/130/800 :)

:) Mam się podniecać grą bo ją napisał ktoś specjalny, lub na małe komputery? Lub że zajmuje 80kb zamiast 64kB? Lub że wyświetla 256 kolorów zamiast 4?

Czy też gra (nie demo) powinna mieć jakieś inne walory?

Zastanówcie się, proszę.

Na pewno nie mam takich dokonań w świecie Atari 8bit jak autorzy gry, ale nie piszemy tu o autorach tylko o utworze.

konto usunięte

Temat: Gra roku 2007 na Atari 65/130/800 :)

Kolega Piotr nie grymasi tylko zagra. Gierka naprawdę jest baaaaardzo mocno grywalna. Chłopakom należy się pełen szacun. Z innych polskich produkcji polecam jeszcze Crowland, takiej platformówki na Atari jeszcze nie było.

konto usunięte

Temat: Gra roku 2007 na Atari 65/130/800 :)

Nie mówię, że jest zła. Zgodnie zresztą z sugestią uruchomiłem ją i powiem, że w swojej klasie jest naprawdę fajna:

- muzyka pasująca do odbić piłki (a nie jak w innych grach jakieś sample grane ku uciesze tylko ich autorów)
- trójwymiarowość tunelu
- różnokolorowe poziomy
- efekt dźwiękowy przelatującej piłki coś mi przypomina... Miner 2049er?

Tylko szkoda, że tak mało powstaje gier do myślenia. Ostatnią grę tego typu, którą widziałem to było Sudoku (nawet chyba w Basicu zrobione?). Gdyby nie to, że samo Sudoku mnie nie wciąga, to pewnie byłaby interesująca.

A gdzie można dostać / zobaczyć to Crowland?
Sebastian Marek Gruchacz

Sebastian Marek Gruchacz Senior .Net
Developer at Grupa
Pracuj

Temat: Gra roku 2007 na Atari 65/130/800 :)

Hmm.. pomysłem przypomina mi produkcję, która zwała się bodajże Pong... tyle ze skakało się po płaskich platformach z widokiem z góry.

Wykonanie fajne i osobiście doceniam kunszt autorów.

Po samym filmiku mam kilka uwag - no niestety nie jestem w stanie nie porównywać z tamtą starą produkcją:
- gra wydaje się sporo mniej dynamiczna, spokojna, bardziej relaksacyjna -> prostrza, o ile pamiętam Ponga to niektóre skoki były na granicy wykonalności
- te kolorki są troche "oczojebne" niestety... muszę zobaczyć jak się sprawdzają przy samej grze a nie wtym małym ekranie z filmem... ale jednak.
- piłeczka wykonana o wile lepiej niż kiedyś - teraz ma 3 wymiary :)

Pozdrawiam i gratuluję pomysłu

Edit: heh... doczytałem stronke i widać, że nie chodziło mi o Pong tylku Jump!, do inspiracji którym autorzy się słusznie przyznają :)Sebastian Gruchacz edytował(a) ten post dnia 29.01.08 o godzinie 02:42
Michał G.

Michał G. starszy
bibliotekarz, NMM w
Gdańsku

Temat: Gra roku 2007 na Atari 65/130/800 :)

Wprawdzie nie zaliczam się do wielkich fanów tej gry (i daleko nie zaszedłem, bo może i brak mi wystarczającej zręczności czy cierpliwości), ale nadmienię, że właśnie autorzy postanowili zadbać o kolekcjonerów, zatem można już kupić ładne wydanie YOOMP! :)


Obrazek

Temat: Gra roku 2007 na Atari 65/130/800 :)

Michał, naprawdę nieźle wydane :), jak stary amerykański oryginał! zwłaszcza typowo atarowskim designem "pachnie" mi to pudełko, w te blade poziome paski i te czerwone labelki pod katem 45st. :)
Bardzo fajny pomysł ! :)

konto usunięte

Temat: Gra roku 2007 na Atari 65/130/800 :)

Szkoda, ze nie ma wersji dla profanow - ultra-soft (plik do sciagniecia). Jakos nie ufam swojemu magnetofonowi i korzystam glownie z plikow ATR. Aukcje tez mozna latwiej przeciez zrobic na e-bay. No ale rozumiem ze to wersja kolekcjonerska.
Piotr Świerszcz

Piotr Świerszcz Senior Consultant
ERP, IFS Poland

Temat: Gra roku 2007 na Atari 65/130/800 :)

Piotr Likus:
Szkoda, ze nie ma wersji dla profanow - ultra-soft (plik do sciagniecia). Jakos nie ufam swojemu magnetofonowi i korzystam glownie z plikow ATR. Aukcje tez mozna latwiej przeciez zrobic na e-bay. No ale rozumiem ze to wersja kolekcjonerska.

Nie rozumiem, przecież Yoomp! jest normalnie do ściągnięcia.

konto usunięte

Temat: Gra roku 2007 na Atari 65/130/800 :)

Piotr Świerszcz:
Piotr Likus:
Szkoda, ze nie ma wersji dla profanow - ultra-soft (plik do sciagniecia). Jakos nie ufam swojemu magnetofonowi i korzystam glownie z plikow ATR. Aukcje tez mozna latwiej przeciez zrobic na e-bay. No ale rozumiem ze to wersja kolekcjonerska.

Nie rozumiem, przecież Yoomp! jest normalnie do ściągnięcia.

Tak, racja, w toku dyskusji o wersji komercyjnej zapomnialem.
http://yoomp.atari.pl/
Tomek Cedro

Tomek Cedro Prototype 8-bit
Neural Network CPU

Temat: Gra roku 2007 na Atari 65/130/800 :)

ave tworcy yoomp! =) doszedlem chyba do 17 levelu, teraz mam wakacje, ale ciagle mysle o tej gierce, jes trudna, w miedzyczasie przeszedlem raid over moscov trzema statkami co nigdzy wczesniej sie nie udalo. yoomp cwiczy koncentracje i koordynacje :) grafika,muzyka,miodnosc,grywalnosc: 10/10! gratuluje! =)
Tomek Cedro

Tomek Cedro Prototype 8-bit
Neural Network CPU

Temat: Gra roku 2007 na Atari 65/130/800 :)

btw, nie udalo mi sie zalapac na wersje kolekcjonerska, faktycznie latwiej byloby licytowac na ebay. trudno, zrobie sobie cartridge - ktos ma instrukcje jak dokladnie wgrac xex na eprom aby to dzialalo? mam programator :)
Marcin W.

Marcin W.
TI/IT/VM/HT/PC/XP/AD
/SE/XL/XE/AS/TB/CP/J
S/JV

Temat: Gra roku 2007 na Atari 65/130/800 :)

Obawiam się, że YOOMP! nie pójdzie ze zwykłego karta - musiałbyś mieć *.rom-a od ekipy.
Tomek Cedro

Tomek Cedro Prototype 8-bit
Neural Network CPU

Temat: Gra roku 2007 na Atari 65/130/800 :)

moze jeszcze uda mi sie zakupic kart lub sam rom+schemat :)
Tomek Cedro

Tomek Cedro Prototype 8-bit
Neural Network CPU

Temat: Gra roku 2007 na Atari 65/130/800 :)

to tez niezle a troche przypomina yoomp na sterydach - panowie przypomnijmy sobie lata swietnosci :P :)

http://www.youtube.com/watch?v=9IF0G-oKcvs&feature=rel...



Wyślij zaproszenie do