konto usunięte
Temat: Mobilna wersja sklepu internetowego
Witam,Przymierzamy się do opracowania wersji sklepu internetowego zbielizną http://www.lingerino.pl w wersji mobilnej i w związku z tym nurtuje mnie kilka wątpliwości i związanych z nimi pytań, na które (przynajmniej na część) mam nadzieję znaleźć tutaj odpowiedzi ;)
Projekt traktujemy jako uruchomienie ewentualnego dodatkowego kanału sprzedaży, więc prosiłbym o opinie/wskazówki co do technicznych aspektów sprawy, niż ocenę tego "czy ten asortyment ma szansę się sprzedawać przez telefon"... ;) tego nie wiem - czas pokaże.
Założenie podstawowe (dot. funkcjonalności): użytkownik po wejściu na stronę widzi czytelne elementy bez konieczności skalowania ekranu oraz przewijania go w poziomie.
Sprawa 1.
Zdecydowaliśmy, że layout będziemy optymalizować dla wyświetlaczy o rozdzielczości min. 320 pikseli w poziomie, czyli de facto zawężymy sobie grupę docelową użytkowników do posiadaczy sprzętu z ekranami dotykowymi.
Zastanawia nas tylko, że sporo jest przecież na rynku telefonów w miarę nowoczesnych, które nie mają ekranów o rozdzielczości 320 px, a jeśli nawet mają, to biorąc pod uwagę, że nie są to urządzenia dotykowe (czyli posiadają tradycyjną klawiaturę) wyświetlacz nie jest zbyt dużych rozmiarów i elementy mogą stać się nieczytelne siłą rzeczy...
Można wręcz stwierdzić, że przyjmując takie założenie co do optymalizacji layoutu przewidujemy coraz większą ilość urządzeń z dużymi wyświetlaczami.
Czy to założenie wg Was jest słuszne?
Sprawa 2.
Czy na stronie mobilnej wersji e-sklepu powinna być podstrona umożliwiająca zakładanie nowego konta użytkownika?
Spotkałem się z opiniami (nie jakimiś naukowymi, ale po prostu tak mówiły mi osoby w trakcie prywatnych rozmów), że powinno być tylko ew. "logowanie", natomiast ew. "rejestacja" powinna być mimo wszystko dokonana wcześniej na "podstawowej" stronie internetowej esklepu.
Jak myślicie?
Sprawa 3.
Jakie rodzaje płatności za zamówienie wydają się Wam sensowne w przypadku mobilnego sklepu z bielizną?
Dyskutujemy i dyskutujemy i wychodzi nam, że jedynym sensownym jest "za pobraniem" z punktu widzenia charakterystyki użytkownika.
Mikropłatności odpadają :) Przelewu przez internet z wykorzystaniem telefonu komórkowego też wiele ludzi nie wykona raczej (a jeśli wykona, to będzie to uciążliwe...).
Są dostępne rozwiązania typu mPay (w ofercie Dotpay.pl), ale stosunkowo mało banków można tym obsłużyć na chwilę obecną, a korzystanie z salda prepaid (elektronicznych portmonetek) wydaje mi się rozwiązaniem przeczącym idei zakupów mobilnych... no, może nie przeczącym, ale nie bardzo ten kanał płatności wg mnie "zgrywa" z koncepcją zakupów przez telefon.
ufff.. to na początek tyle. Jeśli znajdzie się ktoś, kto pochyli się nad powyższymi zagadnieniami - będę wdzięczny za przedstawienie mi swojego punktu widzenia.
Prototyp strony - jak sądzę - będzie dostępny zaraz po nowym roku, więc pozwolę sobie wówczas podać adres i będzie można zobaczyć jak to się u nas rozwija... i poddać konstruktywnej krytyce :)
pozdrawiam,
Radek