konto usunięte

Temat: 3DS max 9 - map material editor

witam,

Ja w sprawie ograniczenia slotów w mep material do 24 .. potrzeba trochę więcej :) bo robię coś większego a korzystając z 24 slotów wszystko wygląda jakoś tak nieciekawie..
Doczytałem się gdzieś o tym żeby tworząc materiał wykorzystywać multi-sub object .. ale jakoś coś nie bardzo..

Jest jakaś opcja ?

ps.
screeny sprzed kilku dni..

Obrazek


Obrazek

Temat: 3DS max 9 - map material editor

A na pewno potrzebujesz pracować nad 24 materialami jednoczesnie?
Jezeli ktorys z materialow juz dopracowales i przypisales do obiektu to wystarczy w slocie stworzyc nowy material (ikonka Get Material z lewej strony pod slotami, potem w ramce "Browse From" zaznaczyc New i wybra rodzaj nowego materialu z listy po prawej stronie... w Twoim przypadku pewnie "Standard"). Tym sposobem slot zajmuje juz cos nowego a tamten material juz jest w scenie.
Jezeli chcesz wrocic do edycji tamtego materialu to w ten sam sposob zastepujesz jakis gotowy (i przypisany w scenie) material i zamiast zaznaczac New w Browse, zaznaczasz Scene albo najlepiej najpierw wybierz obiekt, ktorego material chcesz edytowac i zaznacz Selected.

PS: A Multi/Sub Object uzywam w doslownie kazdej scenie - bardzo przydatne :)

konto usunięte

Temat: 3DS max 9 - map material editor

no wiesz absolutnie nie potzrebuje tych samych materiałów :) sprawdzę w domku i dam jutro znać co i jak mi wyszło :)

konto usunięte

Temat: 3DS max 9 - map material editor

masz rację - zadziałało :) wielkie dzięki :)
Tomasz Michnik

Tomasz Michnik 3d graphic designer
& animation

Temat: 3DS max 9 - map material editor

przerzuc sobie kulke z materialem na inna, chwilowo niepotrzebna, zmien jej nazwe i masz nowy material. tak w nieskonczonosc. jak potrzebujesz go z powrotem, pobierz przez pick material from object, lub get material -> browse from -> scene. szkoda czasu na multi/sub

Następna dyskusja:

Zapisywanie animacji w 3ds ...




Wyślij zaproszenie do