Temat: Jaki telefon do testowania tworzonych aplikacji?
@Hubert Masiak
Tak jak niektórzy na forum, polecam jednak Nexus S albo np. Nexus One.
Wydaje mi się, że lepiej jest mieć lepszy telefon do developerki (i prywatnego użycia) niż oszczędzać i kupować coś słabszego żeby później wkurzać się na procesor, ekran albo brak jakiś sensorów, itd.
Kupisz Nexus One/S i będziesz miał spokój na długi czas, chyba że od razu pomyślisz o tablecie, bo tego typu sprzęty zaczynają się ostro popularyzować...
Sam pracuję od ponad 1,5 roku na Nexus One i do czasu premiery Nexus S była to chyba najlepsza alternatywa na rynku: aktualizowany na bieżąco przez Google system, dobre parametry techniczne, itd.
Pracuję też na tablecie Acer Iconia A501 (duży ekran, Android 3.2 i w końcu bawię się żyroskopem, którego nie mam w Nexus One, a jest już w Nexus S).
Trochę bardziej skłaniam się do Nexusów niż innych telefonów z tej półki, ponieważ:
- masz czystego i szybkiego Androida
- regularne update systemu. Tylko raz wgrywałem ręcznie nową wersję systemu (nie mogłem doczekać się chyba Androida 2.2), a 2-3 tygodnie później telefon sam zainstalował (ponownie) oficjalny update od Google (ostatni prezent od Google to aktualizacja do 2.3.6).
- w tych telefonach masz pełne (lub prawie pełne) pokrycie możliwości sprzętu z API Androida.
Chcesz użyć NFC? No problem. Piszesz aplikację dla Andka 1.6, a może dla 2.3.3? No problem. Chcesz użyć czegoś z najnowszego API (i telefon ma świeży system)? No problem. Chcesz użyć USB? No problem - osobna biblioteka do Andka 2.3 lub Andek 3.x (chyba 3.1.x).
Google udostępni nowe klasy w API? No problem - Nexusy powinny od razu lub po aktualizacji systemu udostępnić obsługę nowych rzeczy (jeżeli będą to czysto programowe zmiany i nie będą wymagały jakiś elementów elektronicznych w telefonie).
Pamiętam, że bawiłem się sensorem przyspieszenia liniowego w Androidzie 2.3 w czasach gdy tylko co niektórzy mieli ten system (po ręcznym wgraniu) - po prostu bajka, zero problemów.
Chcesz się bawić grami i grafiką 3D? No problem. Nie wiem jak inne telefony, ale już Nexus One od samego początku ma sprzętowe wsparcie dla grafiki OpenGL ES w wersji 2.0.
Na Nexusie One AngryBirds albo Pocket Legends (i inne podobne gry) śmigają płynnie, a na HTC Wildfire te gry trochę mi się cięły...
Nexusy są sztandarowymi produktami Google. Google stara się oferować dobre telefony i aktualne systemy. Nexusem S nie bawiłem się ale praca na GNO jest po prostu bajką...
---
Do testowania aplikacji używam telefonów... rodziny i znajomych. Na co dzień nie potrzebuję stada telefonów i nawet nie planuję kupowania jakichkolwiek budżetówek. Uniwersalnego telefonu do Androida chyba nie ma, a na stado telefonów testowych jakoś żal mi kasy... :]
Zapytaj dziewczynę, znajomych... Może chociaż w ich obecności będziesz mógł kabelkiem albo z marketu wgrać appkę i przeklikać ją na wszystkie możliwe sposoby?
Zainwestuj lepiej w dobry sprzęt. Moda na budżetówki się zmienia w takim tempie jakim Web Niejadek i inne takie twory opróżniają magazyny operatorów telekomunkacyjnych. Niektóre budżetówki są nawet OK, inne nie.
Lepszy sprzęt wystarczy na dłużej i jeżeli nawet będzie trochę "na wyrost", to i tak prędzej czy później użyjesz wielu jego możliwości...
>> Chodzi mi o telefon, który byłby najbardziej uniwersalny,
>> tzn. obsługiwał wszystkie standardowe bajery (akcelerometr,
>> gps, HSDPA itd), miał ekran z najbardziej popularną
>> rozdzielczością (są gdzieś jakieś badania tego?)
Korzystam z badań pt. "specyfikacje techniczne telefonów" :P
Chyba musisz pogrzebać w specyfikacjach i wybrać ten model, który najbardziej Cię interesuje. Nazwa telefonu nic nie mówi, specyfikacja - tak.
GPS, HSDPA, ekran HVGA/WVGA, akcelerometr - to jest chyba w standardzie i większość obecnych telefonów powinno to mieć.
Lepiej rzuć okiem na specyfikacje, bo niektóre telefony w twoim budżecie lub nieco większym będą miały lepsze parametry (np. większa rozdziałka ekranu) albo dodatkową elektronikę na pokładzie (np. więcej sensorów). Nigdy nie wiadomo co się będzie pisało i co nagle będzie potrzebne w telefonie...
Jeżeli koniecznie chcesz mieć jakiś "uniwersalny" telefon, zobacz co aktualnie wciskają operatorzy GSM i wybierz sobie jeden z nich.
Poza tym, ostro zaczął rozwijać się segment tabletów (Android 3.x. Być może niedługo pojawi się w PL coś z Andkiem 4 bo SDK już jest) - za jakiś czas pomyśl też o tym.
Mateusz Wolf edytował(a) ten post dnia 24.10.11 o godzinie 01:56