konto usunięte
Piotr Wittchen Programista
Temat: GUI
Nie słyszałem o tym, aby korzystało się do tego celu z jakichś specjalnych frameworków.Po prostu, tworzy się widoki i layouty w XML-u. Można też w kodzie, jeśli tego wymaga projekt. Istnieje też możliwość tworzenia dedykowanych kontrolek widoku dziedziczących po klasie View. Samo GUI powinno się tworzyć zgodnie ze standardami opisanymi na: http://developer.android.com/design/index.html . Google udostępnia zestaw podstawowych ikon, których można użyć m.in. w Actionbarze. Można też tworzyć własne ikony i grafiki zgodnie ze standardami zdefiniowanymi przez Google (rozdzielczości: xhdpi, hdpi, mdpi, ldpi), a następnie użyć ich w aplikacjach. Własne grafiki oraz ikony można tworzyć z wykorzystaniem dowolnego edytora graficznego. Można też to zlecić grafikowi, jeśli nie posiada się takich umiejętności. Jeśli chcesz dostosować grafiki tła lub splash screena do swoich aplikacji, warto zerknąć na dyskusję: http://stackoverflow.com/questions/10574363/android-sp... . Reszta kwestii jest świetnie opisana w dokumentacji, w pierwszym podanym przeze mnie linku i na pozostałych stronach Google.
konto usunięte
Temat: GUI
No właśnie ActionBarSherlock jest takim frameworkiem. Dzięki niemu tworzenie GUI jest o niebo przyjemniejsze.Piotr Wittchen Programista
Temat: GUI
ActionBarSherlock pozwala jedynie udostępnić tzw. ActionBar (górny pasek) w urządzeniach, które mają zainstalowaną starszą wersję systemu Android, niż 3.0 (HoneyComb). W systemach od 3.0. wzwyż, ActionBar jest dostępny domyślnie i jest wbudowany w system. To nie jest żadna dodatkowa opcja, element GUI lub framework, tylko standardowa funkcjonalność systemu Android. Poza tym, dzięki tej bibliotece możemy obsłużyć jedynie wspomniany górny pasek (ActionBar), a nie całe GUI aplikacji.Ten post został edytowany przez Autora dnia 11.10.13 o godzinie 22:37
Jarema
Antosz
Java Developer, VSF
Experts GmbH
Temat: GUI
Podepnę się pod temat. Czy może mi ktoś polecić jakiś dobry tutorial o tworzeniu GUI? Nie chodzi mi o listę dostępnych widgetów itp., a raczej o to jak tworzyć funkcjonalne i skalowalne pod różne wielkości wyświetlaczy GUI.Piotr Wittchen Programista
Temat: GUI
Myślę, że najlepiej zacząć od oficjalnych źródeł:Wytyczne z perspektywy projektanta UI (designera)
Android Design - tutaj raczej nie ma tematów programistycznych, a jedynie ogólne wytyczne dotyczące wyglądu i projektowania UI, więc warto się z tym zapoznać.
Wytyczne z perspektywy programisty
Android User Interface
Supporting Multiple Screens
Supporting Tablets and Handsets
Material Design - Android 5.0
Android 5.0 - UI
Material Design - Introduction
Warto przyjrzeć się bliżej bibliotece support-v7 dostępnej w API, która zapewnia kompatybilność wsteczną dla Androida 5.0 na starszych wersjach systemu. Niestety jest ona jeszcze niedopracowana i nie wszystko w niej działa, niemniej jednak, społeczność open-source przygotowała sporo bibliotek, które pozwalają tę kompatybilność wprowadzać "naokoło".
Jarema
Antosz
Java Developer, VSF
Experts GmbH
Temat: GUI
Czy ktoś czytał? Co prawda książka z 2012, więc to już całe wieki, ale może jednak warto?http://www.peachpit.com/store/android-ui-fundamentals-...
Podobne tematy
-
Python » Python + GUI -
-
PostgreSQL » GUI Tools do zarządzania / tworzenia bazy. -
-
Graphic User Interface » Ocena GUI -
-
LINUX i OPEN SOURCE » Serwer FTP - GUI? -
-
Java » Komponent GUI wyświetlający tylko rok -
-
Graphic User Interface » Formularze GUI -
-
webMethods » wystawienie WSDLa nie z GUI -
-
Grafika komputerowa » Zlecimy przygotowanie skórek dla kilkudziesięciu... -
-
Nagios » Alternatywne/dodatkowe GUI -
-
Java » Proste GUI -
Następna dyskusja: