Temat: Aplikacja AR (Augmented Reality)

Witam użytkowników i czytelników forum.
Na potrzeby pracy magisterskiej chcę dokonać porównania zachowania/funkcjonowania/wykonania dwóch prostych aplikacji w oparciu o technologię AR (Augmented Reality):
- pierwsza (Mobile Web-App) zbudowana w HTML5 (oparta o JavaScript)
- druga (Mobile App) zbudowana w Javie.

Moje pytanie brzmi: jakie aspekty podczas wykonania aplikacji (prócz obracania obrazka i kalkulowania czasu) byłyby godne porównania?
Proszę o wsparcie.

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Aplikacja AR (Augmented Reality)

Witaj,

bardzo interesujący temat. W sumie jestem zdania, aby prace magisterskie nie pochłaniały zbyt dużych zasobów czasowych (szkoda wg mnie na nie czasu, lepiej zająć się prawdziwą pracą :)), to jednak postaram się pomóc.

Sam swego czasu rozważałem podjęcie się tematu porównania wydajności aplikacji cross-platformowych z tymi pisanymi natywnie. Jednak w momencie, w którym pisałem pracę inżynierską (rok 2010), nikt nie chciał być promotorem tej pracy z uwagi na jej innowacyjność w tamtych czasach :)

Uważam, iż aspekty warte analizy / porównania / zestawienia to m.in.:
1. Czas odczytu i zapisu (oraz samego wykorzystania i/lub porównania dostępnych) baz danych w aplikacjach.
2. Szybkość odświeżania obrazu (FPS).
3. Czas uruchomienia aplikacji.
4. Czas potrzebny na zbudowanie tej aplikacji i jej ew. skalowalność / przenoszenie na inne platformy (czy kod jest "przenoszalny" :)).
5. Możesz porównać również frameworki umożliwiające wykorzystanie natywnych cech urządzenia. Będziesz zapewne korzystał z kamery w urządzeniu, zatem będziesz mógł swój kod spróbować uruchomić z wykorzystaniem np. Cordova (PhoneGap), Appcellerator Titanium etc. oraz opisać doświadczenia z uruchamiania i budowania tych aplikacji w tych frameworkach.
6. Można również spróbować skorzystać z optymalizatorów kodu JS, frameworków usprawniających pisanie w tym języku i na ich porównaniu zbudować jakieś ciekawe zestawienie.

Tyle na tę chwilę przychodzi mi do głowy. W razie jakichkolwiek pytań dodatkowych, pisz śmiało :) Jak coś sobie przypomnę lub wpadnę na jakiś ciekawy pomysł to również nie omieszkam dać znać.

Powodzenia!

Temat: Aplikacja AR (Augmented Reality)

Karol W.:
[...]
Moje pytanie brzmi: jakie aspekty podczas wykonania aplikacji (prócz obracania obrazka i kalkulowania czasu) byłyby godne porównania?
[...]

Podczas analizy dwóch aplikacji korzystających z AR, można wziąć pod uwagę następujące aspekty:
- obsługa akcelerometru
- obsługa kompasu
- obsługa kamery
- obsługa GPS
- dokładność działania
- szybkość działania
- płynność działania
- niezawodność
- wygoda obsługi
- działanie aplikacji na różnych urządzeniach
- działanie aplikacji na różnych wersjach systemu operacyjnego

Myślę, że do tego typu projektu, technologie umożliwiające tworzenie aplikacji typu mobile web (np. JavaScript, HTML5, etc.) nie będą najlepszym wyborem, ale można o tym wspomnieć we wnioskach w pracy.
Ponadto, istotne też jest, do czego ma służyć ta aplikacja. Augmented Reality, to dość szerokie pojęcie i można tworzyć bardzo różne aplikacje z wykorzystaniem tej koncepcji. Analiza będzie zależała od tego, jaki rodzaj aplikacji zostanie stworzony.

Pozdrawiam.

Temat: Aplikacja AR (Augmented Reality)

Dzięki Wam bardzo panowie!
Wasze wypowiedzi są mi bardzo przydatne!
Pozdrawiam!

Następna dyskusja:

AUGMENTED REALITY




Wyślij zaproszenie do