Temat: Aplikacja AR (Augmented Reality)
Witaj,
bardzo interesujący temat. W sumie jestem zdania, aby prace magisterskie nie pochłaniały zbyt dużych zasobów czasowych (szkoda wg mnie na nie czasu, lepiej zająć się prawdziwą pracą :)), to jednak postaram się pomóc.
Sam swego czasu rozważałem podjęcie się tematu porównania wydajności aplikacji cross-platformowych z tymi pisanymi natywnie. Jednak w momencie, w którym pisałem pracę inżynierską (rok 2010), nikt nie chciał być promotorem tej pracy z uwagi na jej innowacyjność w tamtych czasach :)
Uważam, iż aspekty warte analizy / porównania / zestawienia to m.in.:
1. Czas odczytu i zapisu (oraz samego wykorzystania i/lub porównania dostępnych) baz danych w aplikacjach.
2. Szybkość odświeżania obrazu (FPS).
3. Czas uruchomienia aplikacji.
4. Czas potrzebny na zbudowanie tej aplikacji i jej ew. skalowalność / przenoszenie na inne platformy (czy kod jest "przenoszalny" :)).
5. Możesz porównać również frameworki umożliwiające wykorzystanie natywnych cech urządzenia. Będziesz zapewne korzystał z kamery w urządzeniu, zatem będziesz mógł swój kod spróbować uruchomić z wykorzystaniem np. Cordova (PhoneGap), Appcellerator Titanium etc. oraz opisać doświadczenia z uruchamiania i budowania tych aplikacji w tych frameworkach.
6. Można również spróbować skorzystać z optymalizatorów kodu JS, frameworków usprawniających pisanie w tym języku i na ich porównaniu zbudować jakieś ciekawe zestawienie.
Tyle na tę chwilę przychodzi mi do głowy. W razie jakichkolwiek pytań dodatkowych, pisz śmiało :) Jak coś sobie przypomnę lub wpadnę na jakiś ciekawy pomysł to również nie omieszkam dać znać.
Powodzenia!